Ik denk ook dat je ze omgewisseld hebt!
de nippels horen bovenaan te zitten
Succes!
- Login of registreer om te reageren
Ik denk ook dat je ze omgewisseld hebt!
de nippels horen bovenaan te zitten
Succes!
Ik weet zeker dat ze omgewisseld zitten.
Groet ron
Psst; lucht is lichter als remolie
AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGG!Drie uur voor nop zitten werken!
Nou ja, in ieder geval bedankt voor je verlossende woorden,Mini Jasper en ayla!
(Echt heel de tijd zitten denken "wat doe ik nou fout?Niks lekt, achteremmen staan goed, ontluchtingsmethode is goed, etc, etc.")
Eventueel kan je de klauwen van de fusee los halen en de nippel naar boven houden tijdens ontluchten .
Echter netter is omdraaien.
Groet ron
Chat verwijdert. Mensen, we zitten hier in Techniek, laten we aub proberen de chat tot een minimum te beperken. Thanx.
zo gigantisch veel werk is het niet om de klauwen uit te wisselen. Zet op de 2 rubber slangen naar de klauwen toe en griptang (hiermee knijp je de leiding af) draai de klauw los en wissel om. Je hoeft dan alleen nog even de klauwen te ontluchten.
als je een stuk je plastik tussen je dop en het hrc rewervoir doet dan ontsnapt er ook geen vloeistof en je knijpt je remleiding niet fijn
Mannen/vrouwen, het is gelukt.
Ik heb maar geen griptang op mijn remleidingen gezet, aangezien die staal omvlochten zijn.
Nu op zoek naar een spuiter en de mini kan weer de weg op!
ricardomini schreef:
Zet op de 2 rubber slangen naar de klauwen toe en griptang (hiermee knijp je de leiding af)
ZEEER onverstandig om het met een griptang te doen.
Het canvas inwendig kan beschadigen waardoor de remslang een bult kan vertonen. Dit is een APK afkeur punt en moet je weer nieuwe slangen gaan monteren.
Nooit doen dus.
Ook niet eigenwijs zijn zo van "1 keertje kan vast wel "
en zeker bij staal omvlochten een bad idea
je ziet hier bijn nl niet datje hem beschadigd ivm het stalen vlechtwerk
al 2 keer mensen door hun braided hoses heen zien trappen
Ingediend door metrodriver op ma, 13-08-2007 22:44
Rene schreef:
ZEEER onverstandig om het met een griptang te doen.
Het canvas inwendig kan beschadigen waardoor de remslang een bult kan vertonen.
## geldt dat alleen voor de griptang?
ik heb nl. wel eens knijpertjes geadverteerd gezien, die speciaal bedoeld waren om een rubber remslang -tijdelijk- dicht te drukken..
Het rubber kan er wel tegen, echter het canvas is toch niet zo flexibel als het rubber.
Groet ron
metrodriver schreef:
Rene":32g5t8lt]
ZEEER onverstandig om het met een griptang te doen.
Het canvas inwendig kan beschadigen waardoor de remslang een bult kan vertonen.
## geldt dat alleen voor de griptang?
ik heb nl. wel eens knijpertjes geadverteerd gezien, die speciaal bedoeld waren om een rubber remslang -tijdelijk- dicht te drukken..[/quote:32g5t8lt]
Geldt eigenlijk wel voor alle soortne slangdichtknijpers die het canvas kunnen beschaden op die manier.
Het beste is nog altijd om te voorkomen dat het systeem leeg loopt, door een remknecht op het rempedaal te zetten. Daardoor gaat de cup voorbij het compensatie gaatje in de HRC en loopt hij niet leeg.
Dit werkt bij alle auto's en wordt ook in de garages gebruikt.
Ingediend door metrodriver op di, 14-08-2007 11:00
Rene schreef:
Geldt eigenlijk wel voor alle soortne slangdichtknijpers die het canvas kunnen beschaden op die manier.
## mooi, dat gevoel had ik ook al. heb daarom nooit op die manier de (een) slang dichtgeknepen.
de manier met het stukje plastic zak onder de reservoirdop geeft bij mij toch nog een hoop geknoei..
Het beste is nog altijd om te voorkomen dat het systeem leeg loopt, door een remknecht op het rempedaal te zetten. Daardoor gaat de cup voorbij het compensatie gaatje in de HRC en loopt hij niet leeg.
Dit werkt bij alle auto's en wordt ook in de garages gebruikt.
## heb je een plaatje van zo'n ding? is misschien wel na te bouwen..
en hoe stel je vast dat de cup voorbij het comp-gaatje is (nee ron, niet op tilt slaan!! )?
ik wilde eigenlijk vermijden een hoofdremzuiger tot aan de aanslag in te drukken (heeft me ooit hfl. 500,- gekost )
U vraagt, wij plakken
IPV zo'n ding maken kan je ook een balkje pakken.
Omdat ik vroeger vaak met verschillende auto's bezig was is dit makkelijker.
Het vaststellen is niet zo moeilijk, het compensatie gaatje/ beluchtingsgaatje zorgt ervoor dat bij slijtage aan de remmen de vloeistof uit het potje het systeem in kan lopen. Dit gebeurt bij ruststand van het rempedaal. Bij licht indrukken van het rempedaal gaat de cup al langs het gaatje, anders zou je immers geen druk op kunnen bouwen om te kunnen remmen.
RE: ontluchtingsnippels; boven of onder?
Ingediend door Fazerray op za, 11-08-2007 20:04
Oei, ik denk dat ik voor de eretitel "Superprutser" ga, want ik geloof allemaal dat ik wat fout heb gedaan.
Ik ben langzaamaan mijn mini weer aan het opbouwen en nu is het tijd om de remmen te ontluchten.
De achterremmen waren zo gedaan en voelen keihard aan bij het remmen, maar met de voorremmen(schijfremmen) ben ik nu al drie uur bezig en nog werken ze niet.Nergens lekt het, maar het ontluchten lukt gewoon niet.
Nu heb ik ooit in een ver verleden wel eens gehoord dat de ontluchtingsnippels boven moeten zitten bij de remklauwen, maar bij mij zitten ze zo (onder dus);
Volgens mij heb ik de remklauwen omgewisseld...of niet?