ontsteking

RE: ontsteking

Kan ik een ontsteking van een 1000 cc op een 1275 plaatsen?
Ik heb een 1275 die bij 70 of 80 km./u steeds in gaat houden. en slecht op toeren komt, alleen met choke open gaat hij weer.Ik denk dat er een verkeerde ontsteking op zit.
Of is dit een kwestie van valse lucht?

RE: ontsteking

Wat voor ontsteking heb je erop zitten André? Als het contactpunten zijn, dan is het een kwestie van afstellen. Bij een elektronische zijn er 2 types geleverd heb ik begrepen. Dan zou je moeten kijken welk nummer deze heeft.

RE: ontsteking

Als de motor wel goed loopt met uitgetrokken choke, is er weinig mis met de ontsteking denk.
Ik zou idd even kijken of er geen vacuumlek of er ergens anders valse lucht wordt aangezogen (Beetje remmenreiniger spuiten op aansluitingen inlaatspruitstuk, heeft dit invloed op het lopen van de motor; dan lek)
Gr,

RE: ontsteking

Bedankt voor het meedenken,
Het is een gewone ontsteking met puntjes,het vreemde is dat hij stationair prima loopt en bij gasgeven gewoon op toeren komt.
Alleen als ik doortrek in 2 en 3 of overschakel naar 4 valt het vermogen weg bij ± 2500 toeren. als ik maar lang rij en een beetje speel met het gaspedaal komt hij vanlieverlee wel eens op 110 km./h maar veel harder wil hij niet tenzij de choke open gaat.

RE: ontsteking

Zoals Ron al aangeeft kan het liggen aan je afstelling.

Kan de afstelling van je ontsteking zijn. Puntjes die niet helemaal lekker meer zijn, of de timing.

Kan ook de afstelling van de carb zijn.

RE: ontsteking

De carburateur is in de garage afgesteld en voordat ik deze carb.plaatste zat er een andere op met precies dezelfde klacht dus dit is het niet.
De ontsteking heb ik op tijd staan en nogmaals voor gewoon buurtverkeer rijdt hij perfect, als de ontsteking of punten niet goed zijn moet ik dat toch bij stationair draaien ook merken? ik duik nog eens onder de kap!

RE: ontsteking

Kan ook zijn dat de naald die er in de carb zit niet de juiste is. Dan kun je dezelfde klachten krijgen.

RE: ontsteking

ik ben nu de ontsteking aan het controleren met een lampje.
gekke vraag misschien maar als ik het ontst. punt op de poelie passeer moet het lampje toch weer uitgaan ook of zit ik in een dipje??

RE: ontsteking

Ligt eraan hoe je lampje hebt aangesloten :-).

Maar wat wil je precies controleren? Timing lukt alleen met een stroboscoop en contactpuntje met een voelermaat op 0.35 zetten.

Maar als de auto in hoogtoerental tekort benzine krijgt (choke trekt sproeier naar beneden waardoor je in een rijkere range van de naald kom) waardoor deze inhoudt.

Kan je de carburateur rijker draaien, maar omdat in laag en mid toerental de mini wel goed loopt zal hij waarschijnlijk hier slechter gaan lopen maar kan je wel testen of hij in hoog toerental beter loopt. Is dit het geval moet je op zoek naar een naald die dunner is in de toprange.

Bovengaande ervan uit gaan dat er nergens valse lucht wordt aangezogen en dat de carburateur heel is.

Gr,
Ron

RE: ontsteking

ik wilde alleen even controleren of de ontsteking op tijd stond met de krukaspoelie en het merkteken hierop dus stukje achteruit, stukje vooruit enz. tot het lampje gaat branden.
wat de carb. betreft:het is een hif. die uitstekend gewerkt heeft op een andere motor dus eigenlijk geen twijfels hierover.

RE: ontsteking

Miniron schreef:
Timing lukt alleen met een stroboscoop.


Dit is onzin. Ik heb een opgevoerd blok ooit perfect statisch afgesteld. Zo goed zelfs, dat een professional er niks aan kon verbeteren.

Ik controleer meestal met het lampje op een iets andere wijze. Ik zet de 1e cilinder op het BDP. Dit is te controleren door een bougie eruit te draaien en te kijken waar de zuiger zit. Let wel op dat je de compressieslag moet hebben.

Dan via de poelie kijken hoeveel graden voorontsteking ik heb en dat de ontsteking zelf gaan verdraaien. Dan kun je ook makkelijker zien of de puntjes open en dicht gaan. Dan zit je er namelijk met je neus bovenop en krijg je geen speling doordat je net iets verder trekt dan nodig is.

Dat een carb op een ander blok perfect werkt, wil niet zeggen dat hij op dit blok alles goed doet. Zoals al aangegeven, ligt het aan je naald of deze geschikt is voor het blok wat je erin hebt liggen. Het wisselen van een kop kan er al voor zorgen dat je een andere naald nodig hebt.

Je kunt vragen aan Teake, of hij de set-up van jou blok door WinSu wil gooien. Daar zijn wel een paar gegevens voor nodig, namelijk:
- type carb;
- diff;
- kop;
- type uitlaat;
- aantal cc.
Aan de hand van deze gegeven komt er een advies uit WinSu en dat kun je dan vergelijken met de naald die er nu in de carb zit.

RE: ontsteking

er zijn veel verschillende verdelers gebruikt op de Mini met allerlei verschillen in de vervroegingscurve .. kan dus heel goed aan je verdeler/curve liggen.
Voor montage maakt het alleen uit of je een A of A+ blok en dus een A of A+ verdeler hebt.

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: ontsteking

Ik heb de indruk dat het toch een kwestie van valse lucht is en ga dit vandaag nog onderzoeken. er bestaat nl. verschil in dikte van de aansluitflenzen van inlaat en uitlaatspruitstuk ook al is het maar 0,10 mm maar ik zie de revetten een beetje scheef zitten waardoor het inlaatdeel niet voldoende vast komt tegen de kop.

RE: ontsteking

Ik denk dat het thuis hoort onder dit kopje. Dus bij deze:

Ik krijg de timing niet goed en ik krijg geen ontsteking. Wat is de stand dat de verdeler moet komen te staan? en waar moet ik nog meer op letten?

Hoor graag wat te doen

Bijgevoegd fototje



RE: ontsteking

hoort er geen vacuumslang op de vervroeger?

RE: ontsteking

Slecht te zien, maar zit het zwarte draadje vanaf je verdeler op de min van de bobine? en wat heb je er precies allemaal aan gedaan?

RE: ontsteking

Dat zal het wel zijn vermoed ik.