Ontsteking

default

RE: Ontsteking

Hallo

Heb een probleem met mijn mini, het gaat hier om een austin mini british racing 998 cc maar uitgehoond met nieuwe cilinders.motor is terug geplaatst maar start met moeite en als deze 5 minuten gedraaid heeft valt deze terug uit. Ook kan ik enkel schakelen als deze uitstaat als de motor draait kan ik geen enkele versnelling nemen... Wat zou dit allemaal kunnen zijn? Leg het me simpel uit wat ik moet doen want ben nogal een leek. Zou het zelf appreciëren moesten er leden uit België zijn die eens kunnen kijken ernaar wil ze zelfs gerust vergoeden..

Alvast bedankt, koepol

RE: Ontsteking

Je geeft aan dat je 'nogal een leek' bent.
Dat maakt het niet makkelijk om te raden wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Daarom eerst maar eens de vraag, wat je bedoelt met 'maar start met moeite'.
Bedoel je dat de startmotor maar met moeite de krukas rond kan draaien, of, draait de krukas toch met een lekker gangetje rond?
Als je deze vraag eerst beantwoordt, kunnen we verder redeneren.

Wat betreft het schakelen met draaiende motor. Vraag één, als je de schroefdop van het voorraadpotje van de koppelings cilinder die naast de remcilinder op het schutbord staat, zie je dan de vloeistof spiegel 'bovenin' staan? Zo niet, bijvullen!
Als je op de koppelingspedaal drukt, voel je dan weerstand, of gaat de pedaal haast zonder weerstand naar beneden?
Als je deze vraag beantwoordt hebt, kunnen we verder redeneren.

Laat je niet kennen, deze problemen kunnen we samen vast wel oplossen.

default

RE: Ontsteking

De motor gaat vlotjes rond dat wel maar toch slaagt deze met moeite aan, als deze dan uiteindelijk aanslaat is het niet mogelijk om zonder choke te rijden. En daarna na 5 min begint te motor te stotteren en valt deze uit. Daarna moet hij eerst weer een halfuur stik hebben voordat deze weer start. Het probleem met de koppeling is niet het potje met de olie heb deze volledig ontlucht met ontluchting ( iets dat ik gemaakt heb met een venturi) zodat we heel het systeem kunnen ontluchten hebben. Toch schakelt hij niet goed als hij draait heb ook weerstand als ik het pedaal intrapt maar de koppelingsplaat gaat precies niet ver genoeg. Hopelijk beantwoord ik hiermee je vragen. Heb ook al liggen denken om gewoon een volledig gereviseerd blok te kopen op marktplaats. Staat een 1300 cc van coopernet op maar weet niet of deze past in een 1000 cc mini.

Alvast bedankt, koepol

RE: Ontsteking

Je laat eerst een blok boren en bouwt die op en in en als ie het niet doet dan maar een ander blok kopen...

Ik volg het ff niet.. vertel, waar komt dit blok vandaan, wat heb je ermee gedaan tot het moment dat je nu deze problemen hebt...

Hoogstwaarschijnlijk staat je carbafstelling helemaal fout, en compenseer je dat met de choke, door de slechte te rijke verbranding met choke verkolen je bougies en slaat hij af...

Je ontsteking zal ook niet juist staan, waardoor je helemaal niet meer uitkomt op een vlot lopend motortje...

Hoort de carb bij dit blok? Welke naald gebruik je met welk luchtfilter?

Je koppeling, is hij eruit geweest? Druklager? Speling op de as van het druklager? Centrale bout vast op moment? ?

Ik roep even wat termen,

Met wat meer info vanuit jou kant over de historie en huidige staat kunnen we een heel eind komen...

Waar woon je ergens? Misschien kan iemand meekijken met je...

default

RE: Ontsteking

Het gaat om een minitje dat ik heb gekregen van men baas op men werk. De motor was in goede staat zei hij maar viel echt tegen. Heb toen een garagist ernaar laten kijken en die zei direct dat er teveel speling op de cilinders zaten en dat de kamers geraakt waren. Dan heb ik het blok laten uitboren en oversize piston laten steken nieuwe lagerschelpen, nieuwe koppeling, drukgroep,nieuwe hoofdcilinder voor koppeling, kleppen laten slijpen. Maar toch draait men blok niet goed. De mini heeft wel 14 jaar stilgestaan... Maar het motorblokje is opgefrist. mvg

Koepol

default

RE: Ontsteking

Ps ben uit belgie en woon in temse. Zou het echt appreciëren mocht er iemand eens een kijkje willen nemen wil deze echt vergoeden voor zijn moeite...

RE: Ontsteking

Voor mij woon je niet binnen bereik, neemt niet weg dat er van afstand mee te denken is...

Ikzelf twijfel enorm aan de bouwkunsten van de garagehouder, je koppeling is nieuw maar werkt niet, ik zou zeggen dat de koppeling mechanisch niet goed in elkaar zit, hydraulisch denk ik wel dat het werkt...

Zit de bus wel over de krukaspunt? Dan moet de wok los, dus motor uit de motorsteun aan de bijrijderskant

Motor opnieuw geboord, mijn gedachte is dat je carb niet gied staat, dan loopt hij niet lekker, de choke bied wat extra brandstof, maar is geen oplossing. .

Het zou lekker zijn als iemand met je meekijkt in de regio...

Plaats eens een oproepje in gevraagd...

RE: Ontsteking

Heeft de garage je blok ook teruggeplaatst en alles weer aangesloten? Zo ja dan ga je toch eerst daarheen. Zeker ook nu je koppeling niet werkt. Als je er nu zelf aan gaat rotzooien hoef je je helemaal niet meer op enige garantie te beroepen.