Loopt ie wanneer alles aangesloten is, nog steeds stotterend als je je choke wat opentrekt?
- Login of registreer om te reageren
Loopt ie wanneer alles aangesloten is, nog steeds stotterend als je je choke wat opentrekt?
Ik heb het al gevonden. Ik zag net pas je bericht, en je hebt gelijk want de carb stond te arm. Ik wou namelijk eerst de ontsteking afstellen alvorens de carb (dat lijkt mij redelijk normaal).
Overigens wel vreemd omdat hij goed is (was) afgesteld en nu dus ineens niet meer, wellicht slijtage oid. Hij loopt al stukken beter, nu nog even 'fine-tunen'.
bedankt!
Hehe, het probleem heb ik hier ook, Mini is voor 't laatst in de winter afgesteld geloof ik, en nu moet ik vaak choken, tijd om af te gaan stellen binnenkort
Same here . Inhouden/schokken bij constante snelheid, echter als ik gas geef gaat hij er als een raket meteen vandoor. Heb ontsteking al meerdere keren afgesteld op verschillende graden echter geen effect, ook carb afgesteld (met CO apparaat) die is ook prima. Ga nu toch eens naar de vacuum vervroeger kijken. Of hebben mensen hier nog andere ideeen? En hoe weet je welke vervroeger je moet hebben? Dit hangt neem ik aan met het aantal cc's en de carb die je er op hebt zitten?
Blijft het probleem zich voordoen?
Ik maakte eens de fout dat ik bij het afstellen van de ontsteking he slangetje van het Vacuum niet los had gemaakt. Dan kom je ook dit soort probleempjes tegen.
Succes met het afstellen!
Meestal word aangeraden om eerst de ontsteking (met het vacuumslangetje er af) bij 1500 toeren in te stellen.
echter in sommige gevallen (zoals bij mij) had dit geen invloed. Dit omdat de Carb te arm stond. Dus eigenlijk heb ik eerst de carb afgesteld (redelijk grof totdat het toerental en de uitlaat beter klonk) en daarna de ontsteking. Nu kan ik de Carb goed afstellen.
mocht het overigens wel aan de ontsteking liggen (het inhouden/ bokken) dan zou je kunnen proberen om hem wat vroeger te zetten. Dit helpt vaak bij het bokken op constante snelheid. Mocht deze inhouden bij gas geven dan kun je hem beter wat later zetten. Dat is in ieder geval mijn ervaring met de afstelling.
Nog even over de vacuumvervroeger:
Als je het slangetje er bij de Carb er van af haalt moet je hier even aan zuigen. Hoor je een klik bij de ontsteking dan zal deze waarschijnlijk wel werken. Ook mag je geen lucht aanzuige door het slangetje (dan krijgt de Carb dus ook valse lucht).
Er zijn voor zover ik weet geen verschillende vervroegers. Volgens de Minisport catalogus zit het enige verschil in het bouwjaar van de ontsteking/ mini.
Tommieboy schreef:
Er zijn voor zover ik weet geen verschillende vervroegers. Volgens de Minisport catalogus zit het enige verschil in het bouwjaar van de ontsteking/ mini.
Dan ga ik daar maar eens naar kijken. Tijdstip vervroegen (door af te stellen) had weinig tot geen invloed maar ga toch m'n vervroeger maar eens fixen. Nu is die afgestopt (omdat die lek is) dus 100 kan het niet zijn. Maar deze zomer mee naar Belgie is het toch wel fijn als het er uit is. Het is (bij mij) echt alleen bij constant rijden en als ik gas geef gaat hij er zonder na denken meteen van door (dacht eerst gebrek aan benzine, maar dan kan hij nooit zo vel reageren op gas).
Over afstellen:
het hangt allemaal met elkaar samen, is het een niet goed is de ander niet goed. Persoonlijk check ik meestal carb(afhankelijk hoe die loopt), ontsteking, carb.
Waarschijnlijk is het dan wel je vervroeger, als die al iets lekt.
Overigens ging mijn Mini (ondanks de te arme afstelling) er ook wel als een speer vandoor bij gas geven. Moet wel zeggen dat het nu nog iets harder gaat. Daarom was mij eerst niet duidelijk dat het de Carb kon zijn.
Tommieboy schreef:
Overigens ging mijn Mini (ondanks de te arme afstelling) er ook wel als een speer vandoor bij gas geven. Moet wel zeggen dat het nu nog iets harder gaat.
Hoop niet dat die nog harder gaat, vind het hard zat.
Tommieboy":2b2j0hrd]Daarom was mij eerst niet duidelijk dat het de Carb kon zijn.[/quote:2b2j0hrd]
Heb mijne meerdere keren afgesteld op CO (niet steeds afgesteld, maar controle) dus hij staat niet te arm, dat weet ik zeker (en ook aan het benzine verbruik te zien )
RE: Ontsteking en vacuum
Ingediend door Tommieboy op za, 23-05-2009 10:25
Mede minirijders
Ik heb een vreemd probleem. Het begon met het stotteren van de mini bij een constanste snelheid en (eventjes) inhouden bij gas geven. Zet ik de ontsteking vroeger dan houd deze meer in bij gas geven en zet ik hem later dan gaat hij meer stotteren op constante snelheid.
Na zoeken op het forum kwam ik tot de vacuum vervroeging waar het probleem kan zitten. Deze heb ik er af gehaald en deze is niet lek en functioneert ook nog zoals het hoort.
Het vreemd is nu dat ik de vacuum vervroeging er weer terug op heb gezet maar vergeten ben de slang aan te sluiten naar de Carb. En nu is het stotteren weg en houd hij maar iets in (dit kan denk ik ook komen door de valse lucht).
Iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij namelijk niet helemaal normaal dat wanneer de vervroeging er af is de mini goed loopt...
Technische info:
Motor: 1275 metro met Hiff44 en volledig stage 1 (met naald dus). En elektronische ontsteking.
Alvast bedankt!