Kijk, Eugene, zo zijn we allemaal begonnen. Tenminste, degenen die zich eraan gewaagd hebben de techniek van hun autootje te leren kennen en de vaardigheid meester te worden zelf de afstelling in orde te maken. Dat is een proces met vallen en opstaan. Maar, de aanhouder wint.
In het prille begin wist ik ook van 'toeten noch blazen'. Maar onderhand schrik ik van 'gewone' dingen niet meer terug.
Je hebt intussen gemerkt dat ik niet zo'n moeite heb met schrijven. En ik combineer graag het een met het ander.
Nu jij deze vraag stelt, doet zich een uniek moment voor.
Als je de WiKi pagina aanklikt, dan vind je daar een verhaal met de titel 'Distributie', ontsteking.
Daarin heb ik opgeschreven wat ik over dit onderwerp in de loop der jaren heb geleerd en nu weet.
Je zou ons nog een stap verder kunnen brengen door dat verhaal nauwkeurig te lezen en hier op het forum telkens te vragen 'wat ik nou precies bedoel' met elk onderdeel waarbij jou vraagtekens rijzen die in de tekst niet beantwoord worden. Door mij daarmee te confronteren, is het mogelijk om nog helderder te maken wat daar staat.
Helaas staan er nog geen plaatjes bij dat verhaal, maar, wanneer jij aangeeft wat je dan wel wilt zien, probeer ik daar alsnog een foto bij te maken, zodat dat helder wordt. Bouwen we op die manier samen verder aan een waardevol document.
We hebben intussen een nieuwe webmaster. Hem wil ik vragen hoe we het voor elkaar krijgen om in die verhalen die ik geschreven heb voor Wiki de nodige plaatjes kunnen op te nemen.
Jij schrijft bijvoorbeeld; 'maar ook hoe moet de complete ontsteking in het motorblok zitten'. Moet ik concluderen dat je de ontstekingstoren uit het blok hebt (getrokken) en dat er nu weer in wilt steken? Daar is inderdaad een 'foefje' voor. Laat maar weten, dan probeer ik dat optie schrijven voor je. (Dit aspect staat denk ik niet in het Wiki verhaal. Kan ik het later mooi toevoegen).
Waar woon je?
- Login of registreer om te reageren
RE: Ontsteking Mini 1000 E S6 afstellen
Ingediend door Eugene op ma, 27-04-2015 17:57
Ik voel mij echt een no no want ik heb al erg veel zitten zoeken naar hoe de ontsteking van mijn Mini nu afgesteld moet worden maar kom er nog steeds niet uit en het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn toch!?!?! Het gaat niet alleen om de afstelling van de contactpuntjes maar ook hoe moet de complete ontsteking in het motorblok zitten etc. Het aller mooiste zou zijn als het onderbouwd is met foto's zodat ik kan zien waar en hoe het zit.