Ik denk dat je eens wat moet gaan experimenteren met de timing. De meeste Mini's lopen niet echt lekker bij een standaard timing, meestal kun je de ontsteking iets vroeger zetten.
Als ik het goed heb krijg je klappen in de uitlaat door een ontsteking die te laat staat.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
RE: Ontsteking verstellen
Ingediend door Mini Power op di, 21-09-2004 18:10
Mijn 1300 met stage one en elec. ontsteking heeft altijd al veel naverbrand in de uitlaat. Dit is wel super gaaf opzich maar heeft die niet invloed op de prestatie's?
Dit zijn de spec's:
-1275 metro onderblok
-1275 cooper kop (ongelood)
-Hif 44 met BDL naald
-Conische openlucht filter (co-waarde van 3.5...)
-verwarmd inlaatspruitstuk
-LCB
-rechte pijp naar achter met middendemper maniflow
-Sinds gister RVS DTM eindemper met tussendemper
-elec. ontsteking
Hij deed dit al vanaf het begin de het blok erin lag! De kleppen waren juist gesteld. Of er nu de std. naald in zat of de BDL maakte weinig uit.
De ontsteking is op de orginele (cooper) waarde afgesteld.
Waar zou dit aan kunnen liggen?