Ik zou toch denken aan een verkeerde afstelling van de carbs... Hoe is de CO?
Als je binnen de stadt crost kan ie goed de benzine niet weg krijgen... Op de snelweg brandt ie het dan mooi schoon.
- Login of registreer om te reageren
Ik zou toch denken aan een verkeerde afstelling van de carbs... Hoe is de CO?
Als je binnen de stadt crost kan ie goed de benzine niet weg krijgen... Op de snelweg brandt ie het dan mooi schoon.
tja het zijn toch weer een beetje de standaart dingen die vooraf gecontroleerd moeten worden zoals:
ontstekingstijdstip, bougies, verdeelkap, bougiekabels, kleppen stellen...
kijk altijd eerst naar je ontsteking en dan pas naar je carb, je ontsteking is kwetsbaarder (onderhoudsgevoeliger)...
ik had pcies hetzelfde ik heb gewoon mijn contact puntjes vervangen en dat werkte perfect
Dat wordt toch lastig met een elektronische ontsteking, contactpuntjes wisselen...
red flame schreef:
kijk altijd eerst naar je ontsteking en dan pas naar je carb, je ontsteking is kwetsbaarder (onderhoudsgevoeliger)...
Hij zegt net dat hij dat alles heeft vervangen
(Lezen Red, eerst het topic goed door lezen voor je wat post :)" title="Evil" /> ).
Maar Sterrenhemel hoe constateer je dat hij maar op 3 potten loopt. En weet je dan ook welke van de drie het is.
Groeten Frans
franske schreef:
Hij zegt net dat hij dat alles heeft vervangen
Maar niet of het ook goed afgesteld is.
thnx eelke, dat was ook meer waar het om ging, maakt niet uit franske
ook een bougie moet de juiste electrodeafstand hebben...
heb je al eens geprobeert om de bougiekabels te wissellen, het kan zijn dat je 1 kapotte hebt...
Hoi Frans en Eelke,
Dat ie op 3 cilinders loopt dat merk ik aan het rijden, hij trilt en bij het induwen van het gas gaat ie stotterend de toeren in. Ik heb aankomende zaterdag uitgetrokken om er achter te komen of het steeds dezelfde cilinder is die hij overslaat. Ik heb ook al bougiekabels omgewisseld om te kijken of het daar aan lag. Tevens zal ik de zaterdag benutten om de kleppen te stellen en de ontsteking opnieuw af te stellen.
Alvast bedankt voor de tips en jullie lezen de resultaten nog wel
Groeten,
Maarten
klinkt toch niet echt als op 3 cilinders lopen. maar lijkt meer een kwestie van slechte afstelling. Ofwel je verzuipt hem gewoon. Zit je luchtfilder dicht (verstopt) of zo
Frans
ik ben ook van mening dat je door bovenstaande ontdekkingen niet mag concluderen dat je auto maar op 3 pitten loopt,
het lijkt me dat je motorke gewoon verzuipt. kijk eens naar je luchtfilter (vervangen) en kontroleer of je choke goed werkt (staat ie wel dicht).
pas als je zeker weet dat de rest allemaal goed afgesteld is ga dan je carb minder rijk zetten...
Eindelijk tijd gehad,
Ik heb ondertussen de kleppen opnieuw gesteld en ik heb de benzinetoevoer geknepen of te wel de carbs opnieuw afgesteld, met als gevolg dat ie het op dit moment weer goed loopt. Kep alleen nog niet veel in de stad gereden dus daar is het even afwachten. Ik heb er trouwens geen luchtfilter op zitten, alleen maar heel fijn gaas.
Bedankt voor de tips en de groeten,
Maarten
Mijn mini rijd lekker,als een lekker stuk hebben gereden en start de motor ongeveer 5 of 10 miniuten later, zonder chook,omdat hij toch nog warm is, loop hij op 3 poten! ik moet eerst ff gassen en dan doet hij het weer. ik heb een elektrische ontsteking nieuwe bougies, en kabels kleppen zijn pas gesteld. hebben jullie nog ideetjes
En ook mijn Flame heeft op dit moment probleempjes met jet vinden van de 4 bougies...
Als ik start slaat hij aan op 3 cilinders, cilinder 2 vanaf de v-snaar doet niet mee...
als ik gas geef gaat ie bij 1500 rpm's meedoen...
als de motor warm is start en loopt ie gewoon op 4 cilinders...
* de bougies, kabels, verdeelkap zijn in orde en de bougie van de bewuste cilinder vonkt wel stationair.
Als laatste, Het gaat om een 1000tje met dubbelle hs2 erop, ook met een enkele hs4 had hij dit probleem
[size=75:32jwmqc3]Hij is in zijn 16e levensjaar, volgens mij pubertijd...[/size:32jwmqc3]
Ik was mijn kleppen probleem al helemaal vergeten oeps . Maar het volgende was er aan de hand:Ik had bij Senstuning in haaksbergen een tweedehands bolk gekocht voor 1850 pleuros, deze hadden de netjes ingebouwd met alle nieuwe pakkingen en keeringen.Op dit blok heb ik een jaar lang garantie.De eerste twee weken had ik geen probleem, maar toen kawen de problemen(zie vorig verhaal.Na meedere boezoeken bij senstuning(die dus gratiz waren) vonden ze het probleem :een klep bleef hangen.Dit wilde ze laten repareren bij TMR, maar om het zekere voor het onzekere te nemen(omdat de kop toch niet helemaal lekker was) heb ik en totale nieuwe kop gekregen echt vet man. en de problemen waren opgelost. een week geleden ben ik er nog ff geweest op de kop na te trekken (68nm) en hij rijd me daar toch lekker jo, tevens worden dan ok weer ff de kleppjes gesteld. je kunt er nu lekker meer door trekken tot 5000 toeren zonder dat hij inzakt :)" title="Evil" />
bij mij bleek het probleem verkeerd ingeslepen kleppen te zijn...
helaas voor mij betekende dat een gereviseerde kop kopen. vorige kop zat er pas 4 maanden op was ook gereviseerd...
de uitlaatkleppen lagen te diep ingeslepen, waardoor de flow niet goed was (er kan niet voldoende door de uitlaat heen) en de kleppen sloten niet volledig dus compressieverlies...
Red F.
Probeer je bougie-kabels eens weg van je grill te halen en haal je ontstoor condensator er even af dan kun je heel eenvoudig op de radio meeluisteren wat er gebeurd tijdens het rijden.
Mooi constante fluittoon bij het probleemtoerental , dan licht het niet aan je ontsteking , hoor je af en toe een tik dan heb je ergens in je hoogspanninggedeelte een 'lek' naar de massa.
Simpel truukje toch???
By the way , de condensator (klein tonnetje) vind je op de bobine (grote ton) , het zwarte draadje (deze los halen) zit aan massa.
Groetjes , Jeroen2
P.S. Als je een multimeter hebt die Hz kan meten kan je deze per cilinder even om je bougiekabel draaien (rood) en de zwarte aan massa.
Kan je zien of ze allemaal dezelfde Hz aanwijzen.
tnxs jeroen2, mijn problemen waren al opgelost welliswaar, ontstekingssysteem was perfect in orde inderdaad door hz te meten weet je of je bougies contstante vonken kunnen produceren...
nogmaals, bij mij was de cilinderkop het probleem, duur grapje welliswaar, maar het is nu verholpen...
RE: Op 3 pitten!!
Ingediend door sterrenhemel op di, 23-03-2004 20:33
Tja, hoe zal ik eens beginnen.
Ben nieuw hier maar ik rijd al een jaar of 10 in een mini en zit met het volgende probleem waar ik de hulp van echte kenners bij nodig heb!
Als ik in stad rij gaat na verloop van tijd de motor op 3 pitten lopen, dit wordt van kwaad tot erger!
Stationair lopen doet ie nog goed maar zodra ik het gas in trap dan gaat ie op 3 pitten lopen. Echter als ik dan de snelweg op ga en ik trap het gas in, gaat de motor langzaam weer over naar 4 cylinders. na verloop van tijd rijdt ie weer als nieuw.
Ik heb de bougies, bougieskabel, verdelerkap en het vacuumvervroegslangetje vervangen, maar het probleem is nog niet verholpen.
O ja, het is een 1300 met dubbele carburateurs en snelle nokkenas en electronische ontsteking.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten Maarten