Als je hem droog hebt gereden is de kans groot dat de koppakking het heeft begeven, doorrijden is niet verstandig (dat had die ANWB man je wel mogen vertellen!!)
Zoek eerst de oorzaak van je probl(e)em(en) en los die op, kans is groot dat de radiateur niet lek is ...
Succes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: Opeenstapeling van problemen
Ingediend door broekzitter15 op do, 20-09-2012 08:58
Sinds een paar weken krijgt mijn mini steeds meer problemen,
Het is een Mini Cooper uit 1991 met 1275cc motor
Toen ik hem kocht was er niks aan de hand, ben er zelfs mee naar Zuid-Limburg gereden met 32 graden (vanaf Piershil, Zuid-Holland Zuid), daar de Mini Heuvellandtour (12-08-12) meegedaan en de volgende dag weer naar huis gereden.
Alleen vlak nadat ik weg reed op de terugweg begon hij bij het gas geven een vreemd geluid te maken wat ik eerder nog niet had gehoord.
Het geluid is niet echt met een woord te omschrijven en te zacht om het geluid op te nemen, maar het klinkt net alsof je een ballon laat leeglopen (alleen dan veel zachter)
Maar goed, er gebeurde verder niets dus ik ben doorgereden, 3 dagen daarna was opeens mijn remdruk weg (remvloeistof op) die lekt dus ergens want hij loopt nog steeds heel langzaam leeg.
week erna reed ik op de A29 kom ik (met 16 graden en regen) stil te staan bij het stoplicht bij Heinenoord doordat mijn motor overhit raakte, radiateur leeg...
Hij begon dus te tikken en in te houden tot ik stopte bij het stoplicht om hem daarna op de busbaan te zetten zodat hij niemand in de weg stond. Daar sloeg hij af waarna er een dikke witte walm onder de auto uit kwam en hij wilde niet meer starten.
Anwb erbij, die heeft hem bijgevuld met water en zo kon ik weer naar huis rijden.
Sindsdien moet ik hem elke keer voordat ik ga rijden bijvullen +- 1,5 liter per dag (ben overgestapt op gewoon water)
Heb inmiddels wel gekeken of de radiateur lek is (er staat water in het gootje aan de rechter kant (tussen radiateur en behuizing)
Ik heb een nieuwe radiateur en nieuwe slangen besteld, deze zit er overigens nog niet in. maar de temperatuurmeter is verder niet meer in de buurt van het rode gedeelte gekomen, hij staat eerder bij het blauwe stuk.
Nu kreeg ik vorige week opeens een slippende koppeling in de 3e en 4e versnelling, en nu kom ik ook niet meer boven de 120km/h uit op de teller.
toen heb ik die test gedaan dat je hem in de 4e versnelling zet met lage toeren,
bij een 'koude' motor slipt de koppeling niet
bij een warme motor wel.
De mini begon ook moeilijk te schakelen, tandenpoetsen en lastig in de versnelling te krijgen.
Eergisteren heb ik olie bijgevuld en toen ging het weer goed, totdat ik gisteravond thuiskwam en ik achteruit de parkeerplaats op wilde rijden. Ik krijg hem nu helemaal niet meer in een versnelling, dus auto maar aan de dijk waar ik woon neergezet.
Nu vraag ik me af of ik misschien de krukaskeerring verbrand kan hebben toen ik zonder koelvloeistof stond en dat de laatste problemen allemaal komen doordat de motor gewoon veel te heet geworden is...