ophanging

default

RE: ophanging

hey,
Ik heb een Mini monza 13 mpi '99
nu heb ik een probleem ik geraak niet door de keuring hier in Belgie omdat ze zeggen dat mijn mini verlaagt is.

mijn mini is niet verlaagt en nu moet ik hem 2-3 cm ophogen om door de keuring te geraken is er een manier om dit te doen of is er iets aan de veren dat kan slijten waardoor ik zo laag hang?

Alvast bedankt,
Tim

RE: ophanging

misschien dat je veerbollen zijn ingezakt.
staat heel veel over geschreven hier.

maar je sta wel even te kijken als mensen iets beweren over je mini, terwijl je zelf weet dat het niet zo is :?
Groeten Robbert

default

RE: ophanging

Of je knuckle joints versleten
Of je voortreinrubbers gescheurd (zorgt er onderandere voor dat ie voor zo laag staat)

Kost allemaal niet de wereld en is goed zelf te doen (met het juiste gereedschap uiteraard)

RE: ophanging

Zolang je over het plankje kan rijden mogen ze je niet afkeuren!
Hoe hoog hangt je carter van de grond?

PS: in Wijnegem ben ik veel te vinden ;)

RE: ophanging

Stomme vraag misschien, maar zitten er Hi-low's onder. Dan kan je hem zo een stukje verhogen.

Greetzzz

default

RE: ophanging

carter hangt goed is vooral de uitlaat die hangt op +/- 7 cm en dat plankje is 9 cm :? .
als die knuckle joints versleten zijn geraak je dan door de ophanging test :'( .

Minimax: er zitten geen hi lows onder ;)

default

RE: ophanging

Zijn dan niet je ophangrubbers van je uitlaat uitgelubberd?

RE: ophanging

kan je de uitlaat niet hoger hangen? Misschien bij je garage navragen hoe laag normaal de uitlaat hangt? Dit op papier laten zetten en de keuring onder hun neus leggen

RE: ophanging

Aan een uitlaat kan je weinig veranderen... qua voorpijp dan...
Ik denk dat je de knuckle joint's moet gaan checken en de veerbollen zal moeten vervangen..
Des noods gelijk een set HiLo's plaatsen zodat je hem altijd nog wat bij kan stellen als hij toch nog te laag blijkt...
Niet vergeten uit te laten lijnen als je alles vervangen hebt...

Die Belgische wetgeving is wel vrij streng zeg... :x

default

RE: ophanging

denk dat rene gelijk heeft :P
aan die uitlaat kan ik niks veranderen hangt al tegen de kas.
zal al die veerbollen is checken, mini rijd inderdaad wel wat stug de laatste tijd.
wat is ongeveer de prijs om al die veerbollen te vervangen?

RE: ophanging

Mini's horen stug te zijn!

Veerbollen vervangen door nieuwe is behoorlijk prijzig (50 EUR per stuk??), en tweedehands zal je niet echt betere dan de jouwe vinden denk ik, 99 is één van de laatste jaren.

Knuckle joints zijn wat mij betreft eerder de oorzaak, en die kosten gelukkig niet zoveel. Komt ie dan nog niet hoog genoeg dan zou ik meteen maar Hi-Lo's monteren, goedkoper en makkelijker dan de bollen vervangen en je kan hem lekker weer omlaagzeten als je bij de keuring ben geweest.

RE: ophanging

Ik zag laatst op het forum een stukje over de uitlaat.

Het ging om het 1e stuk de zgn. 'downpipe' van Maniflow, wat een flink stuk hoger zat dan de orginele uitlaat.

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... w+downpipe

zie de foto op 3de pagina.

RE: ophanging

De uitlaat van een mpi hangt std al laag, maar hoeveel weet ik niet precies. Zou dit ergens te vinden zijn, zodat je kunt aantonen dat hij niet verlaagd is?

Ik heb die maniflow downpipe vorige week binnen gekregen, ik zal ze eens langs elkaar leggen...

Op het forum is er al meer over geschreven. En wel hier..

RE: ophanging

Idd zou ook een mogelijkheid zijn.. echter moet er wel rekening gehouden worden met het verlengen van de lambdasonde draden..

RE: ophanging

Die blijft op dezelfde plek zitten dus maakt niet uit.

Probeer aan te tonen dat ie niet verlaagd is. Misschien zou iemand de hoogte na kunnen meten.

RE: ophanging

denhans schreef:
Zolang je over het plankje kan rijden mogen ze je niet afkeuren!


Drakky":bmxobn3k]en dat plankje is 9 cm [/quote:bmxobn3k]

- offtopic -
(hoe) komt een Ferrari door zo'n keuring? O:)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: ophanging

als je standaard zo laag ligt mag het. De auto is immers zo goedgekeurd in BE.

Ik heb er toch nog geel last mee gehad toen ik mijn Ferrari voorreed op de schouwing :+) :+)

default

RE: ophanging

Mini Power schreef:

Probeer aan te tonen dat ie niet verlaagd is. Misschien zou iemand de hoogte na kunnen meten.


Inderdaad dat zei ik ook antwoord van de keuring:
"Dat is ons werk niet wij moeten alleen kijken of je over dat plankje kan"
|:( |:(

uitlaat downpipe vervangen helpt niet want mijn katalysator en achterpot raken het plankje ook en die heb ik al hoger gehangen om 1 cm te winnen.En nog hoger hangen gaat niet meer.

Die knuckle joints wat bedoelen jullie daar eigenlijk mee?? :+) :+) (Foto aub :P)

groetjes

RE: ophanging

Knuckle Joint:

RE: ophanging

Terug naar de oudere ophanging van je uitlaat, deze hangt veel hoger. Je weet wel die je op het subframe schroeft. Ik dacht dat het bij mijn MPI 2 cm was.

In de ophanghaak kan je eventueel nog een gat boren, komt ie nog wat hoger.