misschien je motorsteunen?
kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 327#188327
- Login of registreer om te reageren
misschien je motorsteunen?
kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 327#188327
Ingediend door Peter_Vazed op wo, 02-01-2008 19:59
Dus alleen bij koppelen/ontkoppelen en op laten komen?
Drukgroep kapot.
Hoelang is het geleden
dat er een andere koppelingsset is ingegaan?
Ingediend door NED1108 op wo, 02-01-2008 20:02
Na wat rondrijden om te bepalen wanneer het exact gebeurt is dit de situatie.
Motor zit vast en motorsteun is niet gebroken (geen speling) Bij het rondrijden bleek dat de rammel alleen onstaat wanneer je de koppeling laat opkomen als de wielen scheef staan (bv achteruit een scherpe bocht of vooruit)
Koppeling is niet vesleten en bij hogere snelheid totaal geen last.
In het verleden al opgevaalen dat tijdens rustig rijden een ligt rammel waarneembaar was.
Ik denk zelf dat her ergens tussen versnellingsbak en wielen moet zitten. Wie kan me verder helpen?
Ingediend door Peter_Vazed op wo, 02-01-2008 20:21
Homokineet
wiellagers
maar kijk eerst eens naar de fussee's zijn die niet droog?
Ingediend door NED1108 op wo, 02-01-2008 20:29
Drukgroep is het niet aangezien het alleen bij het wegrijden met een grote uitslag stuurstand is. Verder gaat schakelen perfect. Auto heeft 67000 km gelopen.
Fussee verwacht ik ook niet heb totaal geen speling in het stuur.
Homokineet... Is dat het zelfde als de constant velocity joint? Zat in de Haynes te lezen en dat lijkt verdacht veel op het euvel (scherpe bochten bij wegrijden lage snelheid).
Tevens trilt de mini altijd rond de 100KM/H.
Ingediend door (b)engeltje op wo, 02-01-2008 20:51
Je homokineet is de knuckel-joint. Dit is het stuk van de aandrijving dat ervoor zorgt dat je de bocht om kunt gaan. Als ik het zo hoor is het idd je homokineet. Het lijkt verdacht veel op een euvel dat ik het afgelopen jaar heb gehad. Tijdens de rit naar Denemarken erachter gekomen dat de homokineet iets teveel was ingesleten. En natuurlijk dat ook de lagers versleten waren.
De homokineet zag er na het demonteren zo uit:
Ingediend door NED1108 op wo, 02-01-2008 21:02
Super bedankt voor jullie info. Ga morgen eens rondbellen wat het kost om ze te laten vervangen. Wellicht de overweging om het zelf te doen.
Moet vrijdag naar Terneuzen vanuit Haarlem, hopen dat dat geen problemen gaat geven....
Ingediend door (b)engeltje op wo, 02-01-2008 21:07
Het zou geen probleem hoeven geven. Je kunt, is het uiterste geval je lagers een paar tandjes aandraaien. Je moet alleen wel een nieuwe splitpen door je kroonmoer doen. Ik kan je niet aanraden dit te vaak te doen. Is helemaal slecht voor je homokineet en je lagers. Is alleen een noodmaatregel om ervoor te zorgen dat je even kunt rijden.
Het is een reparatie die zelf goed te doen is. Als alles mee zit zou je het in een uurtje of 2-3 wel gefixt kunnen hebben. Er is op het forum al genoeg geschreven over het vervangen van je lagers.
Ingediend door NED1108 op wo, 02-01-2008 21:30
Ga morgen nog eens goed kijken. Ook gelijk checken of ik wiellagerspeling heb. Bedankt je de informatie.
RE: Opkomen koppeling zware rammel (stuurstand bocht)
Ingediend door NED1108 op wo, 02-01-2008 18:20
Sinds gisteren merk ik dat bij het opkomen van de koppeling van stilstand (vooruit en achteruit) een zware rammel hoorbaar is. Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn zodat ik gericht kan zoeken. Het is niet altijd het geval (wellicht afhankelijk van hoeveelheid gasgeven)
Wie kan me vertellen waar ik kan zoeken?