Helaas is dat geen metrische draad...
Je kunt er misschien een draadbus of helicoil in zetten?
Pakking ertussen is zeker beter!
- Login of registreer om te reageren
Helaas is dat geen metrische draad...
Je kunt er misschien een draadbus of helicoil in zetten?
Pakking ertussen is zeker beter!
Spoetnik,
Ik heb met dit probleem een half jaar terug te kampen gehad en het op de volgende manier opgelost: Gat opboren tot M7 of M8, gewoon dwars door het scharnier heen. M7 of M8 bouter doorheen, kop afslijpen en draadeinde vastlassen aan het scharnier daarna voorzijde van het scharnier terugslpijpen in originele vorm. Gaat nooit meer stuk!!
Draad erin tappen heb ik ook geprobeerd echter is een kl*te oplossing omdat met name achteraan het scharnier gewoonweg te weinig materiaal overblijft voor M7 of M8. Kunt ook een setje nieuwe bestellen!
suc-6-
Ik heb vergelijkbare situatie's op het werk al gerelgd opgelost met epoxy hars.
Dit word zeer hard en is net zo stevig als staal en aluminium.
Je kunt er dus ook gewoon draad in tappen.
Ik heb dit oa. gebruikt bij een ophanging van een ventilator. Dat trilt behoorlijk.
Werkt al twee jaar zo!
Je kunt dat spul kopen in een ijzerhandel.
Die van loctite kost ongeveer 20 euro.
RE: Opliggend scharnier, twee vraagjes?
Ingediend door spoetnik op ma, 07-03-2005 12:38
Ik heb wat problemen met een opliggend scharnier op mijn Mini Van uit '80. Het draad in een van de scharnieren was naar de $%^&*. Eerst geprobeerd om 1 maatje groter draad te tappen (van M6 naar M8 ), maar dat was helaas mislukt.
Gelukkig had ik nog reserve scharnieren, in bijna de juiste kleur, dus de deur hangt er weer in. Nu wil ik graag het opgeboorde gat weer opvullen. (En heeeel voorzichtig M6 draad in tappen) Nu is mijn vraag, weet iemand van welk materiaal deze scharnieren zijn gemaakt?
Tweede vraagje, hoort er iets van een 'pakking' tussen het scharnier en de deur om roest te voorkomen? Metaal op metaal schroeven lijkt me niet echt goed voor de lak laag.