artfull_devlin schreef:
tevens is het stukje remleiding naar het linker voorwiel vernieuwd.
Misschien rechts dan ook eens doen?
- Login of registreer om te reageren
artfull_devlin schreef:
tevens is het stukje remleiding naar het linker voorwiel vernieuwd.
Misschien rechts dan ook eens doen?
Misschien rechts dan ook eens doen?
Jah, maar hij trekt juist naar rechts, dus zou de linker remleiding meer weerstand moeten hebben, maar deze is juist vernieuwd. Als rechts meer weerstand zou hebben dan zou de meeste vloeistof naar het linker voorwiel gaan lijkt me zo. Dan hebben we het wel puur over de weerstand in de remleiding,...
De nieuwe leiding is wel ietsjes langer dan de oude leiding,... Maar ik heb het probleem nog steeds.
Gebruik je de oorspronkelijke (niet geventileerde) schijven of die van de metro? Misschien is 1 vettig of niet recht afgesleten.
Beetje ver gezocht maar zit het "splits-deel" wat vanaf de bovenkant van je rechterslang naar je HRC en de remleiding naar links gaat wel goed? Als daar wat vuil oid in zit kan ik me voorstellen dat er weinig druk naar links gaat.
Draaien de wielen soepel als je ze een slinger geeft? (na hem natuurlijk opgekrikt te hebben).
Werken de klauwen wel goed. Probeer eens voorzichtig te trappen na demontage klauw en remblokken.
Tevens kan ik me aansluiten bij de opmerking van Henkmarius...heb je de boel wel goed aangesloten?
Dennis
ik zit met het zelfde probleem
maar heb ff geen tijd om het te fixxen
grtzz dennis
Ik heb klauwen en schijven gebruikt, en deze waren nagenoeg nieuw. Kwamen van een metro die 55.000km had gelopen en rondtufte in de stad. amper gebruikt
"splits-deel",.....
Bedoel je daar de verdeler mee die zeg maar dicht bij de koppelingscilinder zit??
Die heb ik nog nooit losgehad,...
Heb je de klauwen en met name de remzuigers bekeken?
Wat ik me kan voorstellen is dat misschien de buitenrand een beetje verroest is, en als je de remmerij overzet dan pers je de zuigers iets terug de cylinders in en dan heb je kans dat ze vast gaan zitten.
Het allerbeste is de boel reviseren met nieuwe seals en (rvs)remzuigers...
De remklauwen en remzuigers komen gewoon van een metro en toen ik er mee reed remde die gewoon kaarsrecht! Ook ben hoge snelheid!! (120km/u)
Dat moet ik bij die van mij niet doen, dan sta ik zomaar 50meter verder naar rechts, en bij flink remmen blokkeerd da klote voorwiel steeds (rechts voor)
Ik ben het gewoon zo zat, fucking klote auto! het blijft maar aan de gang.
De remleiding die ik heb vernieuwd is wel ongeveer 40cm langer dan normaal, zou dit zo'n verschil in weerstand moeten geven waardoor het ene wiel harder remt?
Wat ik dit weekend nog ga nakijken is de vertakking van de remleidingen van rechtsvoor naar linksvoor bij die bout met zo'n gaatje erin. Misschien dat hier het probleem zit,...
@artfull devlin; als ik jou was zou ik het slangetje aan de linkerkant eens loshalen, hulp vragen, deze laten remmen en even controleren of er remolie uitkomt (pas op, dit spul is nog erger als afbeits!!!). Zo niet langzaam terugwerken, waarschijnlijk zit er ergens vuil in, als je in de leiding kijkt zie je een zeer klein gaatje wat zeer snel verstopt kan zitten.
Als je het geheel weer in elkaar zet, kan je om te ontluchten het beste even de klauw van de flens halen en de ontluchtingsnippel omhoog houden, zorg er wel voor dat er voldoende remolie in het reservoir zit.
Groet ron
Ingediend door GradjeG op wo, 05-10-2005 22:18
revisie nieuwe cups en de boel van binnen eens een keer schoonmaken de zooi uit elkaar halen kan vocht (water) in zitten dit heeft een geheel ander drukvermogen als remolie. hier bedoel ik mee sluch in t reservoir van je rem rechts of links daar zit waarschijnlijk gewoon die bruine drab in.
Gewoon schoonmaken lichtjes opschuuren rubbercup insmeren met zuurvrije vaseline en weer opbouwen. Einde probleem.
Waar woon je anders kom maar ff langs
Je hebt dus geen nieuwe remblokken gebruikt? Heb je al gechecked of je zuigers links gangbaar zijn?
Sowieso, aan beide kanten worden de slangen evenveel gebruikt, dus als je rechts vervangt, waarom links dan niet? Slijt even snel
Wat ik nog niet gelezen heb hier: nogmaals ontluchten.
Cheers,
Wouter
Wouter schreef:
Wat ik nog niet gelezen heb hier: nogmaals ontluchten.
Zie laatste drie regels van mijn post
Groet ron
ayla schreef:
Wouter":2yaurf2v]
Wat ik nog niet gelezen heb hier: nogmaals ontluchten.
Zie laatste drie regels van mijn post
Groet ron[/quote:2yaurf2v]
hmmmm...hou het dan maar op het tijdstip van mijn reactie
Cheers,
Wouter
RE: Opnieuw remmen ellende!
Ingediend door artfull_devlin op ma, 03-10-2005 19:39
Het probleem is dat de mini met remmen naar rechts trekt. Maar dan ook flink naar rechts trekken! ik moet goed tegensturen!
Als de mini bijna stilstaat en ik laat het stuur los, maakt dit een kleine slag naar rechts!
Remdruk is er genoeg.
Als ik het rempedaal vol instamp blokkeerd het rechter voorwiel, waar kan dit aan liggen??
Ook zit er na een tijdje rijden meer remslijpsel (da zwarte spul) op het rechter voorwiel.
Setup:
Standaard HRC zonder bekrachtiger, tevens gereviseerd.
Metro 4pots schijfremmen
4 nieuwe schokbrekers
achter nieuwe remcilinders en remvoeringen
Ik denk dat de oorzaak niet in de remklauwen zit, want toen ze op de metro zaten remde die perfect rechtuit. Ook waren de remschoenen op de kleuw beide gelijk afgesleten.
tevens is het stukje remleiding naar het linker voorwiel vernieuwd.
Ik heb de mini nu 1 jaar en dit probleem heeft ie eigenlijk altijd al gehad.
Bij mijn vorige setje schijfremmen (standaard spul) sleet de rechter remschoen ook veel harder.
Wat kan het toch zijn, ik snap er niks meer van.
De banden hebben dezelfde bandenspanning en evenveel profiel.
Ik moet wel erbij vermelden dat ikzelf de mini nog nooit heb laten uitlijnen, maar ik kan niet zeggen dat ie onder het rijden overdreven naar rechts trekt.
Zelfs als ik de bij de trommels achter de linker trommel afstel dat ie zowat aanloopt en de rechter los draai, blijft ie naar rechts trekken,....!!!
dus bij deze "HELP"!!