opvallend

default

RE: opvallend

Is het de Heren en Dames mini rijders wel eens opgevallen ,als je achteruit rijd de mini veel harder remt dan normaal iemand een theorietje of een verklaring daarvoor |:( .

RE: opvallend

heeft dit niet te maken met dat de 1ne remschoen
langer is als de andere en met de trekzijde???

is maar een gissing!!

grtzz

RE: opvallend

misscchien lijkt het maar zo? omdat je dat niet gewend bent?

RE: opvallend

is me nog nooit opgevallen, maar ik zal er eens op letten.

greetzzz

RE: opvallend

Het verschil tussen voor en achteruit rijden:

Het feit dat je als je achteruit rijdt het grote gewicht (motorblok) in principe achterin hebt zitten en je achterwielen dan als het ware als 'scharnierpunt' functioneren is de arm langer (waarover de auto in theorie kantelt) en de gewichtsverdeling beter waardoor je een betere wegligging tijdens het remmen hebt.....(wat een lange zin :D )

maar of je dit merkt... :?

RE: opvallend

Dit idee kan wel degelijk zelf denk ik dateen auto met schijven voor dit gedrag minder zal vertonen dan auto met trommels. De reden dat dit " kan " gebeuren is de montage van remschoenen de kans is dat de remschoen tijdens achteruitrijden meer tegen de schoen op drukt. en vooruitrijden er overheen sleept.

RE: opvallend

Klopt, door dit principe kun je harder remmen. Alleen dat wordt dus al gebruikt bij het remmen bij vooruit rijden. Voor heb je namelijk 2 "oplopende" remschoenen per kant. Dus de vooras remt minder goed als je achteruit rijdt. Achter heb je 1 oplopende en 1 aflopende schoen per kant en daar zou je dus even hard mee moeten/kunnen remmen als je vooruit of achteruit rijdt.

Ik denk dat het verschil terug te voeren is op de betere gewichtsverdeling.