Booster schreef:
heb je een vork voor(iemand de preciese benaming?)
Bedoel je een fuseesplitter of zoiets?!
- Login of registreer om te reageren
Booster schreef:
heb je een vork voor(iemand de preciese benaming?)
Bedoel je een fuseesplitter of zoiets?!
Hoi Jongens (en meiden?)
Bedankt voor alle reakties en de afbeeldingen. Misschien ook nog een afbeelding van de draagarm? ;-)
De fuseeset heb ik inderdaad gehaald. Kosten 12euro70 per set. Zet er gelijk allemaal nieuw in, ben ik er gelijk vanaf! :)" title="Evil" />
Maar bedankt voor alle tips, maar meer tips zijn altijd welkom natuurlijk. Dat is altijd verrekte handig !
Vergeet niet dat nieuwe fuseekogels ook afgesteld moeten worden, op dezelfde manier als je oude afsteld. Het werk is dus inprincipe hetzelfde.
Booster schreef:
De bovenste moer eerst loshalen, hierna moet je de as uit de draagarm halen, deze zit conisch in de draagarm, heb je een vork voor(iemand de preciese benaming?)
Dus je hebt zo'n 'vork' (fuseesplitter) nodig om de draagarm van de fuseekogel af te halen?! Dat zou verklaren waarom dat ding er niet afwil....
Ingediend door linkaard op di, 26-04-2005 17:22
Het grote probleem wat ontstaat met de vork fuseesplitter dat de rubber cubjes kapot geslagen worden d.m.v de bruute kracht van de hamer om deze los te kunnen krijgen.
Een fusee kogeltrekker daar voor gebruiken werkt sneller, efficïënter, en verrekt niet de hele zaak.
Inderdaad je kunt er een plaatje tussen uithalen maar welke??? Ze verschillen allemaal in dikte.
Dan dient men nog te kijken naar het zitvlak van de kogel die in de zetel rust, als deze al vlakken vertoont van slijtage zal de vul plaat weg nemen niet veel zin hebben, de kogel biedt dan teveel weerstand, de speling is dan voorlopig weg maar draait niet soepel in alle richtingen en is voor de APK een tijdelijke oplossing. Werk zoals het behoort te zijn en niet zomaar een opvulring er tussen uit te nemen. Naar mijn weten is dit al ééns meerdere keren aangehaald.
ik heb ook een vraag over de achterste draag arm
wanneer ik aan de trommel vast pak merk ik dat er een heel kleinbeetje speling op zit.
mag hier een beetje speling op hebben of helemaal geen. zo niet moet ik dan de achter arm reviseren
Ik heb gvd ook speling aan de bestuurderszijde aan de achterkant.
Maar ik heb flinke speling, ik denk wel een mm of 3.
Heeft iemand goede foto's van zo'n draagarmrevisie??
Ik heb ergens eens gelezen dat de draagarmen die van DCM komen, aan beide kanten naaldlagers hebben. Is er iemand die dat kan bevestigen???
En heeft er iemand ervaring met die revisie draagarmen van DCM???? Ben namelijk erg benieuwd hoe die bevallen. Er zit namelijk nogal een flink prijsverschil in, tussen DCM en andere minicentre's.
RE: Overbodig fusee (14-08)
Ingediend door Booster op ma, 25-04-2005 20:19
fuseekogels kun je helemaal zelf als je de achterarmen kan.
Hiervoor kun je ook setje kopen, dacht iets van 15,-
Hieronder een afbeelding van fuseekogel
De bovenste moer eerst loshalen, hierna moet je de as uit de draagarm halen, deze zit conisch in de draagarm, heb je een vork voor(iemand de preciese benaming?)
Hierna de groote rondebol loshalen, deze zit meestal geborgd dmv plaatjes die er tegenaan geslagen zijn.
Wat ik meestal hierna doe is een van de stel plaatjes weglaten, hierdoor is meestal de speling verholpen.
Succes