De olie plunje kan je er uit krijgen door met perslucht te blazen in het gat waar de olie sensor in zit. Destijds vloog bij mij de plunje er toen zo hard uit dat ik hem nog steeds niet terug gevonden heb.
De plunje kan je daarna het beste vervangen door een speciaal rond kogeltje, die gaan nooit vast zitten.
Er was ook iets met mineraale olie, maar die vraag kan een ander het beste beantwoorden denk ik.
- Login of registreer om te reageren
RE: overdrukbeveiliging oliedruk 1300 metro blok
Ingediend door ozzydezilk op wo, 21-05-2008 15:30
Ik zit met probleempje:
Als ik mn mini start en hij komt onder de 800 toeren begint het oranje olielampje te branden. Als ie goed warm is moet ie minimaal 1100 toeren draaien om het lampje uit te krijgen. Dus oliedruk meter van de garage op de hoek geleend en gemeten. Blijkt bij stationair 0 bar te zijn! Er gebeurt niets met de naald op stationair toerental. Pas als je behoorlijk gas geeft loopt de druk op maar dat is ook niet echt schokkend. Oliepeil is ok, geen schokkende lekkages. Dus blijft over: drukklep, pomp of versleten lagers.
Drukklep open gemaakt, blijkt de plunje enorm strak in het huis te zitten. Is dit normaal, kan dit de reden van de lage druk zijn? ik krijg de plunjer haast niet heen en weer, laat staan dat ik hem eruit krijg. Hoe kan ik het best de plunjer eruit halen?
Heb met laastste oliewissel een dope gebruikt om het blok te reinigen (stom, lekker vies laten!) kan zijn dat hierdoor vuil los is gekomen. Daarna is er 20W50 mineraal in gegaan.
Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
GR
Oscar