Paar Vragen

RE: Paar Vragen

ik was even gaan kijken naar de spullen die ik er bij had gekregen bij de aanschaf van men mini.

ik kwam daar bij 2 carberateurs tegen en 1 kleppen deksel.

http://thuis.berretje.nl/upload/uploads//afb006.jpg

Hiervan heb ik zelf de linkse al op mijn mini zitten maar zou die andere beter zijn ofniet.

en de kleppendeksel zou ik daar zelf wat aan kennen dremelen immer d8 ik niets te verliezen hebben O:)
http://thuis.berretje.nl/upload/uploads ... 790000.jpg
http://thuis.berretje.nl/upload/uploads ... 569100.jpg

RE: Paar Vragen

Persoonlijk zou ik de linkse carb erop zetten. Dat is een HIFF, is over het algemeen meer power dan de rechtse.

En dan andere is je cilinderkop, geen kleppendeksel. Kleppendeksel schroef je bovenop je cilinderkop. Maar ik zou er zelf dus NIET aan gaan dremelen. Daarmee sloop je waarschijnlijk je kop.

RE: Paar Vragen

dat is geen kleppen deksel, dat is je cillinder kop :) maar maakt niet uit...

RE: Paar Vragen

hoi,

het poorten of flowen van je cylinderkop is wel t doen, ik heb het ook gedaan
dit was wel met een 1000 cc die heeft meer 'vlees'
dus kan t moeilijker fout gaan.

hij trekt nu iets lekkerder door met een 'stage 1.5' kop :)" title="Evil" />

je moet t rustig aan doen en een goed idee hebben hoever je wilt gaan. :)
ik heb ook gekeken hoever andere zijn gegaan.
jeroen 2 zijn website zit vol detailfoto's van gepoorte koppen, check it out.. ;)

als je idd een kanaal raakt, jammer, weggooien.
nieuwe standaard kop kost 30 eurie.

voor dat geld kan je t wagen... O:)

RE: Paar Vragen

kan iemand wa fotos late zien hoe jullie het gedaan hebbe de inlaatpoorte lijkt me niet zoon probleem en wat bedoelen jullie met flowen

RE: Paar Vragen

hmmmm.

zoals onze britse buren zeggen:

"a little knowledge is a dangerous thing"

zoek onder TNG.. komt er genoeg boven

RE: Paar Vragen

kijk ook eens wat voor kop het is... ff nummertje nazoeken, wie weet is het al een goede kop en ga je die helemaal naar zijn gvd-tjes helpen, of wellicht een cooperkopje, je weet maar nooit...

RE: Paar Vragen

waar ken je dan zien wat voor een kop het is er zit ewel een popnagel in

RE: Paar Vragen

Met popnagel betekend dat je loodvrije benzine kan tanken...

RE: Paar Vragen

oke handig om te weten maar weet iemand hoe ik kan zien wat voor een kop het is? Kneem tog aan van wel O:)

default

RE: Paar Vragen

Bovenop de kop (achter de lifters in het midden) staan een paar cijfers en letters die het cilinderkopnummer vormen. Aan de stand van de boutgaten van het thermostaathuis en de kachelkraan-aansluiting te zien is het een 1300-kop en die zijn veelal 12G940. Als dit klopt kan dit betekenen dat het een hele spannende kop is (bijv. MGM) of gewoon een standaard Metro of late cooper-kop. Onder andere afhankelijk van de afmetingen van de kleppen.

Maar zoek eens op 'bloknummer', 'motornummer' of 'kopnummer' op het forum, zijn al meerdere topics over gevuld.

Succes,
Erik

RE: Paar Vragen

aangezien de kachelkraanaansluiting zo te zien nog dicht zit is het een kop van een metro .. dus even de kleppen opmeten; uitlaat zou 29.53mm moeten zijn en de inlaat ofwel 33.33 of 35.56

(zie ook: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/heads.htm en de topics die je vindt als je zoekt zoals SirYun beschrijft :)" title="Evil" /> )

succes,
Theo van den Bogaard