pakkingen in de motorruimte

RE: pakkingen in de motorruimte

hallo allemaal :D ,

zoals velen van jullie ben ook ik bezig met mijn autootje en heb de volgende vraag. ik heb mijn hele auto kaal gemaakt om van binnen en buiten te laten spuiten. nu zaten er in de motorruimte een aantal pakkingen onder wat resevoirs(rem en koppeling) bevesteging rembekrachtiger en een afdekplaatje. nu wil alles weer terugmonteren maar de oude pakkingen zijn vergaan en ik heb nergens nog een vervangingssetje gevonden. hoe hebben jullie dit opgelost? zelf denk ik aan een stuk pakkingspapier te halen en een beetje te gaan knippen. maar ik wil liever niet iets kopen wat eventueel vocht vasthoud en dan weer gaat roesten. wat hebben jullie gebruikt? en wat werkt wel en wat niet.

default

RE: pakkingen in de motorruimte

Allereerst gaaf dat je mini helemaal nieuw gespoten is! Zat er veel laswerk aan?

Maar je wil natuurlijk snel antwoord op je vraag. Ik begrijp dat je geen (vochtopnemende) pakking wilt gaan gebruiken. Daarvoor heb je tegenwoordig tubes vloeibare pakkingen. Je hebt ze in verschillende kleuren en merken. Ga naar bijv. Brezan en vraag naar de beste!
Lekker insmeren en gaat het fout, het is zo te verwijderen!

Succes 8)

RE: pakkingen in de motorruimte

idd. vloeibare pakking heb ik ook gebruikt. Is uberhaupt handig spul om te hebben liggen ;) Ik heb spul dat flexibel blijft (ala siliconen kit). Maar je wilt geen pakking op siliconen basis, want hierop hecht geen verf, en andersom zul je er ook na verwijdering altijd last houden van niet hechtende verf..

RE: pakkingen in de motorruimte

En als je Minispares ofzo nu eens een mailtje stuurt met je vraag :?
Die lui beweren altijd dat ze echt alles hebben....

RE: pakkingen in de motorruimte

mini-driver schreef:
Allereerst gaaf dat je mini helemaal nieuw gespoten is! Zat er veel laswerk aan?




maar een beetje :? : beide dorpels, paravaan, complete neus, 2 deurplaten, 2 a-panelen en de banaan achter. dan hebben we hetnog niet gehad over de vele stukken die we zelf hebben gemaakt en hebben ingelast.

daarom zoek iets van een pakking die niet al mijn werk gaat verknallen. ik weet niet of er veel verschil in de verschillende pakkingpapier zitten. de ene pakking zit tussen de olie en de andere tussen koelvloeistof en een andere sluit alleen goed af. heb wel eens zel een pakking geknipt voor mijn motorfiets maar ging binnen een maand de olie weer doorheen, vandaar dat ik nu toch ff rondvraag voordat ik iets doe. ;)

RE: pakkingen in de motorruimte

in principe zijn deze pakkingen droog.

ik zou het gewoon van pakking maken.

raar idee, maar als je bang bent dat dit veel vocht opneemt kan je ze in vloeibaar kaarsvet dopen.al moet ik zeggen dat de losse pakking die ik tot nu toe ben tegengekomen meer op linoleum dan op papier lijkt.

RE: pakkingen in de motorruimte

linolium.... hmmmm

zou ook kunnen maar ik denk dat ik toch gewoon ga knippen met wat pakking papier. heb met een collega gesproken en die heeft een auto uit de jaren 50-tig gerestaureerd en die had nog zat liggen en zei dat het perfect was voor wat ik ermee wilde doen. dus bedankt voor het meedenken maar ik ben eruit :)

RE: pakkingen in de motorruimte

Goh,

moeten er pakkingen onder hoofdremcilinder en de koppelingscilinder? Net beide potjes gedemonteerd en ik heb er geen pakkingen onder zitten.

Werkt ook prima zonder pakkingen dus, kennelijk heb ik die vergeten te monteren bij de restauratie 3 jr terug. Vraag me trouwens af waar die pakkingen voor nodig zijn, als de boel daar namelijk lekt is het tijd voor een revisie.

Naar mijn idee heb je daar helemaal geen pakkingen nodig of vergis ik me nu?

default

RE: pakkingen in de motorruimte

Als het gaat lekken loopt het volgens mij naar binnen. En zeg nu niet dat het daar niet kan lekken, want afgelopen weekend heb ik nog gezien dat tijdens het monteren van HI/LOWS het water uit de oude trompetjes kwam lopen. Deze stonden tot onder de bollen vol met water. :x Waar het vandaan komt? Geen iedee. Misschien weet Dennis J hier een antwoord op. Het was nl zijn Mini. :)" title="Evil" />

RE: pakkingen in de motorruimte

Paul schreef:
Goh,

moeten er pakkingen onder hoofdremcilinder en de koppelingscilinder? Net beide potjes gedemonteerd en ik heb er geen pakkingen onder zitten.

Werkt ook prima zonder pakkingen dus, kennelijk heb ik die vergeten te monteren bij de restauratie 3 jr terug. Vraag me trouwens af waar die pakkingen voor nodig zijn, als de boel daar namelijk lekt is het tijd voor een revisie.

Naar mijn idee heb je daar helemaal geen pakkingen nodig of vergis ik me nu?



er zitten papieren pakkingen en rubberen paking onder de diverse delen. ik ben nooit geen fan van 2 metalen delen direct op elkaar te monteren geweest. het zal beter afsluiten om vocht en vuil tegen te houden. en bij mij zaten er echt pakkingen tussen heb het zelf gezien :)