pakkingen waar en hoe

default

RE: pakkingen waar en hoe

ik heb een pakkingset en keeringen besteld voor mijn mini 1300

nu is mijn vraag aan jullie waar ik heb beste kan beginnen, ik wil namelijk alle pakkingen vervangen want de mini lekt erg.

misschien heeft er iemand een digitale vraagbaak voor me of een tekening of iets dergelijks

alvast bedankt

RE: pakkingen waar en hoe

Waar je het beste kunt beginnen ? met het uitbouwen van de motor.. :)

Als je lekkages grondig te lijf wilt gaan heb je geen andere keus dan de motor uit te bouwen. Niet alleen maakt dit het vervangen van veel pakkingen en keerringen eenvoudiger, voor een aantal pakkingen heb je geen andere keus dan de motor uit te bouwen. Daarmee doe ik op de pakkingen tussen de motor en de versnellingsbak.

Om de versnellingsbak te scheiden van het motorblok moet het vliegwiel verwijderd worden, hiervoor heb je tevens een speciale trekker nodig. Als je dan toch bezig bent is het wellicht verstandig tevens de koppelingsplaat, druklager, distributie-kettingspanner, schakelstangkeerring+bus, alle motorsteunen/rubbers, en de nodige borgbouten/ringen te bestellen/vervangen. Als het blok er toch uit is, scheelt dat uren werk..

Als instructie is de Haynes manual een goed uitgangspunt.

RE: pakkingen waar en hoe

maar misschien is het niet eens nodig om alle pakkingen te vervangen. Als hij erg lekt en je hoeft bijvoorbeeld alleen de keerringen bij de schakelas en aandrijfas te vervangen dan is bovenstaand verhaal niet nodig. Waar lekt hij allemaal?

default

RE: pakkingen waar en hoe

hij lek voornamelijk aan de kan van de distributie, waar precies weet ik niet want hij zit aan die kant helemaal onder de olie.

RE: pakkingen waar en hoe

Eerst goed schoonmaken/afspuiten, en dan na een proefritje kijken waar als eerste weer een spoor verschijnt. Zeer waarschijnlijk de krukaskeerring, maar kan ook 1 van de pakkingen van het distributiedeksel zijn.