Past een PlayMini SuperSport uitlaat op 1000 cc blok ?

RE: Past een PlayMini SuperSport uitlaat op 1000 cc blok ?

Hoi,

wij willen onze standaard Studio2 (1000cc dus) voorzien van een PlayMini uitlaat, en wel de SuperSport uitvoering.

Deze uitvoering is te herkennen aan een einddemper die midden onder de auto hangt en daarna splitst in een eindpijp naar links en een eindpijp naar rechts.
Er zijn sierstukken leverbaar in ronde en ovale vormen.

De grote vraag is:

Wat kunnen we het beste gebruiken tussen motorblok en einddemper en waarom ? Iets meer vermogen mag natuurlijk altijd maar we streven vooral naar een mooi geluid !! :P

Ben

Is dat niet te dik voor een 1000-je (ja, kan ook).

Verder: ben je niet bang dat het een beetje raar staat, zo'n uitlaat op een verder (vrijwel?) standaard Studio2?

Ehm, je hebt gelijk Eelke. Het zal er wel vreemd uitzien. We willen de Studio2 aan het eind van het jaar laten restaureren (nieuwe plaatwerk, nieuwe lak) en dan voorzien van mooie lichtmetalen velgen en dan is zo'n uitlaat wel mooi.

Alleen is de huidige uitlaat versleten en dan kan ik beter meteen diep in de buidel tasten voor de PlayMini dan eerst nog een tijdelijke uitlaat te monteren.

Ben

Maar zijn er problemen te verwachten qua flow bijvoorbeeld ?

Ben

Forummers die zo'n uitlaat hebben, ben benieuwd naar jullie ervaringen met zo'n uitlaat.

Ben

Ik denk dat je inderdaad "problemen" (wat zijn problemen, hij zal best nog lopen denk ik :?) kunt verwachten qua flow ja. Ik weet niet van de hoed en de rand, wel dat te dik ook nog mogelijk is.

Gezien het feit dat je die uitlaat op een (nagenoeg?) standaard 1000-tje wil monteren ben je kennelijk niet op zoek naar de laatste PK. Als je er dus een paar mist door de turbulentie-weerstand in de uitlaat zal je daar niet veel last van hebben. Dus als je voor het geluid / looks gaat, geen probleem! Als je echt op zoek bent naar PK's wel, maar daar lijkt het niet op.

Ben M schreef:
Wat kunnen we het beste gebruiken tussen motorblok en einddemper en waarom ? Iets meer vermogen mag natuurlijk altijd maar we streven vooral naar een mooi geluid !! :P

Denk dat als je een gewone linkpipe erop zet je het snelste klaar bent en het is nog een mooi geluid ook dan bv met nog een extra middendemper.

extra pk??
nee hoor, ze is nu al sneller dan dat ze ooit geweest is.
was het op de dyno-dag 32 pk, ze zal nu zeker bij de 40 pk in de buurt komen.

ik heb mijn mini niet voor de snelheid of pk's, ze is mijn hobby.

vandaag aangehouden door een motoragent die vond dat ze nogal geluid maakt :x
ik vind het wel een mooi geluid worden 8)

op een of andere manier wil een mini altijd brullen, of er nou een standaard onder zit of een dikke sport uitlaat... 8)