plaat onder ophanging schokbrekers doorgerot, wat te doen?

RE: plaat onder ophanging schokbrekers doorgerot, wat te doen?

Ik ben vandaag weer voor het eerst bezig geweest met inspectie en ontroesten van de mini, alhoewel hij wel gestraald is kwam ik toch weer roest tegen, namelijk het stuk plaatwerk waar de voorschokbrekers gemonteerd zitten, precies in de ruimte tussen de 4 gaten voor de bouten, ik heb al het roest eromheen weggezaagd en totzover mogelijk van binnen hellemaal roestvrij gemaakt.
Nu is mijn vraag zal ik hier nou weer een plaat oplassen zodat het dichtzit of zal ik nu gewoon het gat open laten en later het schokbrekerarm erop schroeven, ik heb gemeten en het vult wel het hele gat op dit moment.

alles wat kaal is gemaakt heb ik op dit moment dik in de zinkspray gezet. en al het plaatwerk is nu roestvrij

Graag jullie menig hierover

RE: plaat onder ophanging schokbrekers doorgerot, wat te doen?

Ik slijp in zo'n geval de dubbele plaat weg tot ik op roestvrij ijzer ben. Ik laat het gat in de binnenste iets kleiner dan dat in de buitenste, zodat er een houvast is. Dan is het simpel een enkele plaat erin lassen (en van te voren alles in de zinkspray zetten). Mocht je tot voorbij de boutgaten moeten, boor dan in de vervangingsplaat 4 gaten en pas voor en tijdens het lassen de schokdemperbeugel. 't Zou een beetje lullig zijn als de boutjes achteraf niet passen :|

RE: plaat onder ophanging schokbrekers doorgerot, wat te doen?

zeker wel wat plaatwerk ervoor teruginzetten...

bedenk maar eens hoeveel klappen die steun te verduren krijgt :? , die moet die krachten ergens op kwijt kunnen zonder dat hij alles afscheurd of verbuigd. ik had het zelfde probleem en heb wat dikke plaat eringelast. lekker stevig en gaat weer jaren mee!!!! :D

RE: plaat onder ophanging schokbrekers doorgerot, wat te doen?

Ik vraag me dus af of er wel kracht op komt want het zweeft, het leunt er als het ware tegenaan. de echte krachten zitten op de bouten.
aangezien het rottingsproces op het plaatwerk wel meevalt t.o.v. de steun die compleet weg is.

het plaatwerk is tot zover niet geroest dat als ik de plaat van de schokbreker precies op de 4bouten leg dan zie ik geen gat meer. dus hij dekt volledig.
met een soort pakking ertussen moet het volgens mij wel voldoende zijn om het gat open te laten.