zie:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/metro-distrib.gif
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
zie:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/metro-distrib.gif
groetjes,
Theo van den Bogaard
Kijk een snelle reactie dat is mooi. Dank u.
Waar 't me ook een beetje om gaat is hoe deze bevestigd zit op het blok. Ja met zo'n bevestigingsplaatje, maar hoe zit dat plaatje eruit?
Erik
Zoals alle A+ verdelers ..
nr 10 op plaatje:
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p31.jpg
(misschien eens tijd om een Haynes (o.i.d.) - boek aan te schaffen ?)
groetjes,
Theo van den Bogaard
Haynes heb ik al. Ik weet niet of er een electrische onsteking in staat, maar in ieder geval dan niet met dat bevestigingsplaatje.
Ik heb een 1300 gekocht waar een electrische ontsteking opzit, maar dus geen bevestigingsplaate. Nou had ik no geen plaatje, maar die past dus niet. Vandaar dat ik t vroeg.
Erik
Ik heb een 1300 gekocht waar een electrische ontsteking opzit, maar dus geen bevestigingsplaate. Nou had ik no geen plaatje, maar die past dus niet
.. had dat dan gelijk gezegd
enne .. die plaatjes/afbeeldingen zijn niet heilig hoor, zo'n klem plaatje kan er ook een beetje anders uitzien ( http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/klem.jpg )
(zoek dus een A+ blok op de sloop ??)
succes,
Theo van den Bogaard
Erik van der Maat schreef:
electrische onsteking
Even muggeNziften, alle Mini's (en alle(?) andere auto's met een benzinemotor) hebben een elektrische ontsteking (de vonk wordt immers opgewekt door een elektrische puls op de bougie te zetten), alleen latere Mini's hebben een elektrONische ontsteking
Ok sorry Theo .
Zal straks dan maar ff op de sloop kijken ja.
Erik
ff een oud topic openbrekn.
als je het plaatje bekijkt van theo.
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/metro-distrib.gif
hoe sluit ik die aan.
er zitten 2 pootjes op
1 voor de min, en een voor de plus op de bobine.
welke moet waar?
ik heb er geen kabelboompje bij.
Ik ben ff naar buiten gelopen, maar dat is niet zo snel te zien.
Ik heb een originele stekker die ik ingetaped heb ....
Ja dat had ik ook en ik durf eerlijk gezegd (en weet ook niet of het kan) om dat rubber eraf te trekken om te zien hoe het in de stekker uitziet,dalijk trek ik em los en ben ik gefopt
bedankt ALLemaal voor de moeite.
heb van richard(guantia) een schema gekregen, en de monteur draaide de ontsteking wel even open om te kijken wat de min en plus is.
gaat goed komen!!!
Hey,
Op een 92 spi motor zit daar ook elektrische ontsteking op of niet. Ik vroeg me dat af.
Groeten maikel
een spi uit 92 is geen 1000 maar een 1275
En een spi heeft wel electronische onsteking.
Op mijn 92 spi hoort dus een elektrische ontsteking te zitten. Nu als ik mijn verdelerkap eraf haal zie ik alleen maar een rotor zitten en geen een of andere module. Hoort hier nog iets in te zitten of niet
Met vriendelijke groet
Maikel en dimphy
misschien aan de zijkant van de verdeler.
ik heb aan 1 kant de schotel oid van de vacuum, en aan de andere kant een module.
Zit helemaal niks extra op de ontsteking. Alleen de rotor en voor de rest niks
ik bedoel aan de buitenkant.
je hebt zo n ding voor je cacuum, en aan de andere kant, waarschijnlijk de rechter, zit een plat rechthoekig kastje.bij mij is een hoekje van dat dingetje schuin.
dat is je module.
Ik heb ook helemaal geen vacuum ding eraan zitten zoals op me 1000 blokje dat in de garage staat. Mss heeft de eigenaar waar ik de mini van kocht die eruit gehaald want er zitten ook geen kabels aan.
Groeten maikel
das wel raar ja.
heb je misschien een fotootje oid.
ik denk dat je iets mist namelijk.
Bij een Spi regelt de ECU de ontsteking, de verdeler 'verdeelt' alleen maar (het klopt dus dat daar verder weinig anders in zit dan een rotor)
De Spi verdeler is dus heel wat anders dan de electonische van een Metro.
groetjes,
Theo van den Bogaard
Hey,
Ik heb mijn spi motor omgebouwd na carb dus heb geen ecu nodig en kan ik ook niet aansluiten. Heb nu 1 met contactpunten erop maar hij vonkt niet. Krijgt wel benzine. Wat kan dit nou zijn. Ook als ik de spanning aan sluit brandt meteen het rode en gele lampje?
Groeten maikel
racing green rider schreef:
ff een oud topic openbrekn.
als je het plaatje bekijkt van theo.
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/metro-distrib.gif
hoe sluit ik die aan.
er zitten 2 pootjes op
1 voor de min, en een voor de plus op de bobine.
welke moet waar?
ik heb er geen kabelboompje bij.
Aangezien deze vraag nog niet beantwoord is en ik precies met hetzelfde probleem zit, opnieuw onder de aandacht! Op blokje 14 zitten dus twee aansluitingen, wat moet ik daar op aansluiten??? Ik heb nu de wit-zwarte draad over die normaal op de contactpunten aangesloten zitten. Die zal op 1 van de pinnen moeten neem ik aan. Maar welke van de twee? En wat moet ik op die andere aansluiten, moet die soms contactslot gestuurde + hebben?
Help!
Ingediend door BruteSound op za, 14-02-2009 15:04
Eelke schreef:
Erik van der Maat":3nee52yp]electrische onsteking
Even muggeNziften, alle Mini's (en alle(?) andere auto's met een benzinemotor) hebben een elektrische ontsteking, alleen latere Mini's hebben een elektrONische ontsteking [/quote:3nee52yp]
Waar zit het verschil m in?
Denk het antwoord hier gevonden te hebben, hoewel mijn ontsteking maar twee pinnen heeft... viewtopic.php?f=5&t=277&hilit=+electronische+ontsteking
Dus de bovenste de zwartwitte van de bobine (voorheen op de punten aangesloten)
De onderste sluit ik aan op de + van de bobine... (maak wel ff een draadje)
Kan ik het zo straffeloos proberen?
De moed zakt echt in mijn schoenen, wat ik ook probeer, zowel met de puntenontsteking als met de electronische variant krijg ik maar geen vonk!
Ik zal nooit een goede electrotechnicus worden vrees ik.
heb je uitgezocht of je een 9 of een 12 volt bobine nodig hebt???
trek een kabeltje buiten je kabelboom om van de bobine naar de contactpuntjes ( ik heb altijd liever puntjes dan elektronische) in plaats van de zwart-witte kabel.
trek dus de bestaande kabel los van de bobine. het kan zijn dat je toerenteller die ook op de zwart-wtte kabel werk het probleem is. er staat me iets bij over een spi dash in gizmo-jr. en een spi-rpm meter is anders dan die van een carb, maar het kan zijn dat je wel de juiste rpm meter erin hebt zitten, zo goed ken ik gizmo-jr niet...
zet je contact aan (ontsteking aan) en laat de verdelkap ervanaf, je kan dan met een grove platte schroevendraaier de contactpuntjes open en dicht doen, hierbij zou een vonk te zien moeten zijn, als je nu een vond hebt in je contactpunten dan heeft je bouggie ook een vonk normaliter.
zo niet stuur me dan ff een pm, kan maandag of dinsdagavond eens komen kieken...
Bedankt voor jouw antwoord. Dat van de kabel buiten de kabelboom om, had ik ook al geprobeerd, maakte geen verschil. Ik had zelfs ook een extra massadraad geprobeerd tussen verdelerhuis en blok, ook dat hielp niet. Nu heb ik alles weer gemonteerd zoals het hoort. Niet dat het nu zal werken, maar ik heb de auto zo verkocht.
Alle moeite ten spijt dus. Soms moet men keuzes maken, die je liever niet doet...
Toch bedankt voor jouw aanbod!
Ingediend door BruteSound op di, 03-03-2009 00:48
Alhoewel mijn blok niet de beste meer is, heb ik het idee om nog beetje met elektronische ontsteking te spelen. Omdat ik het leuk vind om mee te rommelen, ook al is het resultaat verwaarloosbaar.
Ik heb er nu puntjesontsteking op zitten.
Gaat het monteren zo makkelijk, hup paar draadjes lostrekken, vervangen en weer aansluiten?
Vraagje over deze onsteking link als ik het goed bekijk moet dus nummer 2 ten opzichte van nummer 12, 21 graden kunnen draaien? (vevroeging)
Heb zelf deze onsteking en de oude met contactpuntjes deze draait maar de electronische beweegt voor geen meter wel werken de vlieggewichtjes. Heb hem al uit elkaar maar die as is bij mij gewoon 1 geheel (lijkt het) en beweegt niet van elkaar? Hoort dit zo bij deze of moet hij wel draaien/ bewegen?
Gr Minian
nummer 2 en 12 zitten op dezelfde as, het vervroegen van je ontsteking doe je door de gehele unit te draaien.
de centrale as blijft zitten, en had me er eerder over verbaast als je deze wel kon draaien.
dit zijn de delen die als omhulsel aan elkaar zitten dus delen 1, 3, 4, 10.
Ok bedankt voor je reactie dan maak ik de boel schoon en zet ik hem weer inelkaar.
Mvg,
Minian
RE: plaatje electrONIsche ontsteking
Ingediend door Erik van der Maat op di, 02-03-2004 13:19
Heb er iemand toevallig een foto of exploded view van een electrische ontsteking van een metro?
Erik