Portier geknikt, repareren of vervangen?

default

RE: Portier geknikt, repareren of vervangen?

Goedeavond,
Tot nog toe enkel meegelezen maar dan nu mijn eerste post.
Helaas vanwege een niet zo fijn voorval.

Vanavond ''ving'' ik met mijn portier een fietser (zonder licht) toen ik wilde uitstappen.
Gelukkig had de fietster verder niks, alleen erg geschrokken natuurlijk.

Helaas is de portier wel zo ver door gezwaaid dat deze nu niet meer wil sluiten. Ik denk dat dit komt omdat het scharnier deel wat aan de deur vast zit naar binnen is gevouwen. De buitenkant van de deur heeft nu ook een grote deuk.
Het lijkt dat het plaatwerk en het scharnier aan de auto zelf niet zijn verbogen. Heeft er misschien iemand zoiets al eens meegemaakt? Wat toen gedaan?

Mijn vraag is nu, moet ik proberen het plaatwerk onder het scharnier terug te buigen of kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwe deur?

Ik vermoed dat de vorige eigenaar de auto eens heeft overgespoten. Ik probeer nu met hem in contact te komen om achter de juiste kleur te komen... gedoe allemaal :'(

Ik ben bang dat ik ook geheel verantwoordelijk ben, ze zei dat haar licht was uitgegaan door de klap. hij deed het wel ze zette hem namelijk na de botsing aan.



RE: Portier geknikt, repareren of vervangen?

Wat ik zo kan zien is dat alleen de deur beschadigd is, maar dat is pas 100% te bepalen als je de deur verwijderd is. Dit kan door de moeren aan de zijde van de wielkast los te draaien. Let op! het kan zijn dat de bouten/moeren van de scharnieren afbreken en je dus nieuwe scharnieren zult moeten halen.

Als je de scharnieren verwijderd hebt, dan kun je zien os de A-stijl, achter het A-paneel vervormd is.

De kleur is hoogstwaarschijnlijk British Racing Green. De kleurcode is op internet terug te vinden.

default

RE: Portier geknikt, repareren of vervangen?

Bengeltje,

Bedankt voor de reactie. Ik heb de deur verwijderd met 1 gebroken bout tot gevolg. Deze ga ik uitboren en een nieuwe boutje vastlassen.
A stijl lijkt er goed uit te zien.

Heb wat lopen trekken en buigen aan de deur maar deze willde toch niet knap passen. Ik geloof niet dat je die ooit nog netjes kan maken. Ik ben dus op zoek naar een nieuw oud deurtje.

Bij de auto zat een verfstiftje van het merk duplicolor. de racing green kleuren zullen wel wat verschillen per merk. Dus ik denk dat ik het beste maar kan gokken dat er duplicolor op de hele auto zit.

Echter heb ik deze spuitbussen enkel nog op Duitse sites gevonden... \\:)/

RE: Portier geknikt, repareren of vervangen?

Duplicolor is een typische leverancier van lakstiften en spuitbussen, vaak verkrijgbaar bij automaterialen-zaken.
Ik denk dat je het auto niet in die kleur is gespoten, ik denk dat je met de originele lak het meest dichtbij komt.
Natuurlijk het verweren van de lak daar gelaten...

Als je op deze site kijkt:
http://www.mini-colours.co.uk/colours.php?m=1&b=10

Dan denk ik dat jij BLVC617 moet hebben. Die kan gewoon door een verfboer gemengd worden, ook in spuitbussen

RE: Portier geknikt, repareren of vervangen?

een goede verfboer/spuiter kan je kleur mengen zoals de rest van de auto/deur is.
Op de site kan je zien dat er een aantal kleurcodes zijn voor BRG, en ja die verschillen duidelijk.

-edit-
2x BRG in de lijst:
https://spotrepair-fonteyn.nl/rover-kleurcode-autolak/

Ook kunt u bij ons terecht voor een kleur in te laten lezen met onze fotospectrometer voor een juiste bepaling van de kleur

Spotrepair Fonteyn

Industrieweg 164A
5683 CG Best
--eind edit--

Als je een andere deur vindt wil dat zeker niet zeggen dat die automatisch goed gaat passen 8)

succes,
Theo van den Bogaard