Wat ik zo kan zien is dat alleen de deur beschadigd is, maar dat is pas 100% te bepalen als je de deur verwijderd is. Dit kan door de moeren aan de zijde van de wielkast los te draaien. Let op! het kan zijn dat de bouten/moeren van de scharnieren afbreken en je dus nieuwe scharnieren zult moeten halen.
Als je de scharnieren verwijderd hebt, dan kun je zien os de A-stijl, achter het A-paneel vervormd is.
De kleur is hoogstwaarschijnlijk British Racing Green. De kleurcode is op internet terug te vinden.
- Login of registreer om te reageren
RE: Portier geknikt, repareren of vervangen?
Ingediend door wooty op ma, 01-01-2018 22:16
Goedeavond,
Tot nog toe enkel meegelezen maar dan nu mijn eerste post.
Helaas vanwege een niet zo fijn voorval.
Vanavond ''ving'' ik met mijn portier een fietser (zonder licht) toen ik wilde uitstappen.
Gelukkig had de fietster verder niks, alleen erg geschrokken natuurlijk.
Helaas is de portier wel zo ver door gezwaaid dat deze nu niet meer wil sluiten. Ik denk dat dit komt omdat het scharnier deel wat aan de deur vast zit naar binnen is gevouwen. De buitenkant van de deur heeft nu ook een grote deuk.
Het lijkt dat het plaatwerk en het scharnier aan de auto zelf niet zijn verbogen. Heeft er misschien iemand zoiets al eens meegemaakt? Wat toen gedaan?
Mijn vraag is nu, moet ik proberen het plaatwerk onder het scharnier terug te buigen of kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwe deur?
Ik vermoed dat de vorige eigenaar de auto eens heeft overgespoten. Ik probeer nu met hem in contact te komen om achter de juiste kleur te komen... gedoe allemaal
Ik ben bang dat ik ook geheel verantwoordelijk ben, ze zei dat haar licht was uitgegaan door de klap. hij deed het wel ze zette hem namelijk na de botsing aan.