Powerabsorbtie.

RE: Powerabsorbtie.

Zie een grafiekje wat alle sneeuw voor de zon doet verdwijnen over powerabsorbtie.

Met de groeten van F.M. uit de States.
Greetz , Jeroen2 ;)

RE: Powerabsorbtie.

Hieruit lees ik dat de motor in neutraal een oneindig hoog toerental kan draaien omdat immers alle vermogen wordt geabsorbeerd door de snelheid.

RE: Powerabsorbtie.

alle sneeuw



Welke sneeuw?

Wouter

RE: Powerabsorbtie.

Dat lees je ietsjes verkeerd Maarten.
Als je dat doet in neutraal dan zie je dat ALLEEN je "valve-train" en "conrods and main bearings" progressief oploopt.
Bij een bepaalt hoog toerental zullen je kleppen dus gaan ZWEVEN en loopt je motor in de prak!!
Greetz , Jeroen2 ;)

RE: Powerabsorbtie.

Als het fenomeen zwevende kleppen zich voordoet betekend niet dat je motor dan gelijk in de soep loopt....
Je motor zal dan weleenswaar erg veel toeren draaien maar zal door die zwevende kleppen niet meer in toeren stijgen...
Lijkt me wel duidelijk dat je dat niet moet uitproberen.... :x
Zelfde verhaal als je punten hebt, die kunnen ook gaan zweven maar bij welk toerental weet ik ook niet.

RE: Powerabsorbtie.

snelheid

RE: Powerabsorbtie.

maar welke sneeuw nu, was er onduidelijkheid hierover?

Ik mis trouwens de grootste factor: body.

Wouter

RE: Powerabsorbtie.

Deze grafiek heeft HELEMAAL niets met luchtweerstand e.d. te maken , blijkt dan dat er toch onduidelijkheid is :?
Greetz , Jeroen2 :D

RE: Powerabsorbtie.

kan iemand mij uitleggen wat 'Ring estimate' precies inhoud?

RE: Powerabsorbtie.

Dat is ongeveer het weerstandsdeel van de zuigerringen alleen.
Dat is dus een deel van de rode lijn omdat daar zuigers+ringen bij elkaar staan.
Greetz , Jeroen2 :D

RE: Powerabsorbtie.

als het "HELEMAAL NIETS" te maken heeft met luchtweerstand, waarom staat er dan op de x-as snelheid?

Ook is het totale percentage frictie van alle onderdelen hoger dan 100%?

Wat is precies het verhaal wat je met deze grafiek wil verduidelijken? Oftewel, welke stelling(en) wil je onderbouwen... Ik sneeuw in ieder geval steeds verder onder.

Wouter

RE: Powerabsorbtie.

Op de Y-as staat % of total friction.
Total friction = altijd 100%.
Dit is een grafiek die per % van de verdeling van 100% laat zien waar er frictieverlies optreed.
Als je iets afweet van het opvoeren van motorblokken dan begin je met deze grafiek.
Stel je gaat 60kmh , dan heb je 100% frictie maar je weet niet waar?
Deze grafiek laat dit precies zien!
piston 67 waarvan de ringen 41.
conrod 12
valves 14
fan 3
pump 4
Total 100%
Das al , met dank aan Hepolite en R&S die me deze info heeft gestuurd toen ik vroeg wat de 73.5mm zuiger doet in 'n mini (p.s. "onze" zuigers zitten ook in Volvo/Daf/Toyota en vele anderen , vandaar)
Greetz Jeroen2 :D

RE: Powerabsorbtie.

Ik kan op deze tabel maar één ding zeggen: Bogus.

RE: Powerabsorbtie.

bij 140 km/h kom ik toch echt uit op 115%, zonder dat ik de ring estimate eraf haal?! Als je dan die ring estimate eraf haalt, kom je ver onder de 100%

Maar het de frictie is dus snelheidsafhankelijk? Volgens mij staat er veel meer te bewegen als je 60 in zijn 2 rijdt, dan wanneer je 60 in zijn 4 rijdt...

Wouter

RE: Powerabsorbtie.

gezellig hier.. hahaha

RE: Powerabsorbtie.

Dit is een tabel PUUR van de motor!!!
En bij 140kmh = het ook precies 100%
piston 55 waarvan 35% rings.
conrod 20
valve 5
fan 9
pump 11
Totaal 100%
Eerst vragen voor je begint en het niet snapt!!!
Ik leg het graag uit.
Bogus nee!!!
Hepolite = DE suplier aan rover BLJA-blokken , K-blokken , landrover etc etc.
Zo-i-zo alle 1300 modellen van 91-on zaten dezelfde zuigers in 70.5mm.
Zij weten als geen ander wat de motor doet daar zij hier de zuiger op "uitleggen".
Greetz , Jeroen2 :D
P.S. Ik wilde alleen maar de info precenteren van de no1 mainsupplier in de wereld van zuigers en ringen.
Omdat er betere zuigers zijn dan wat er nu word verkocht voor mini (+teflon mantel)!!
Daar komt nog info over binnenkort!!

RE: Powerabsorbtie.

Als het puur om de motor gaat dan slaat de as met snelheid nergens op, want een motor kent alleen een toerental, die via de versnellingsbak en de wielen omgezet wordt in een snelheid. Vind het ook een bijzonder eigenaardig grafiekje. Ik denk eerlijk gezegd ook dat er aan de uitleg van de grafiek e.e.a. schort als niemand het hier begrijpt, want zo dom zijn de techniekers die hier rondhobbelen toch niet.

RE: Powerabsorbtie.

Aan de eerste reacties te zien snapten ze het wel , maar toen zijn ze eigenlijk pas gaan denken!!
EN dan komen er vragen!!
Geeft niet ik leg alles graag uit hoor!!
Tuurlijk hangt het wel een beetje af van de eindoverbrenging maar deze is gemiddeld gehouden om het allemaal niet nog moeilijker te maken (0-160kmh=0-5000rpm).
De berekening en testbank data beslaan daarom ook te veel pagina's om deze op het net te zetten , ik weet ook niet of ik dat wel mag.
Greetz , Jeroen2 :D