prijs indicatie 1270 naar 1293

RE: prijs indicatie 1270 naar 1293

Ik ben misschien van plan om mijn blok te laten boren van 1275 naar 1293. Nu is mijn vraag wat de kosten daar ongeveer van zijn. je hebt natuurlijk de kosten van boren, zuigers enz.

Tevens zou ik willen weten hoeveel dit ongeveer aan vermogen scheelt.

boren/honen kost 50 euro per cylinder
nieuwe zuigers in de goede maat ook 50 euro per stuk.
nieuwe lagers 50 euro.

das al 450 euro en dan moet je zelf alles in en uit elkaar halen.

kwa PK's ga je er zonder verdere aanpassingen weinig op vooruit

als het niet nodig is vooral NIET doen.
dus geen olieboot oid..

stop je geld liever in een stage 1 kit en een leuke cylinderkop.
dat ga je eerder merken en hoeft je hele blok er niet uit.

Opboren doe je inderdaad als onderdeel van een revisie. Wil je vermogen eruit halen dan moet je echt grote stappen maken (naar 1330 of 1380). 1275->1293 is de eerste overmaat, verschil is 18 cc, nog geen 2% toename. Ik denk dat je spekkoper bent als je dan daadwerkelijk dezelfde toename in PK's krijgt. Heb je nu 65 PK, dan krijg je er dus bijna wel een hele PK bij :)

Overweeg je opboren omdat je motor inderdaad aan revisie toe is, prima. Maar budgeteer dan ook voor een [i:35xge5bp]complete[/i:35xge5bp] revisie, het is bijvoorbeeld ook gebruikelijk om de oliepomp te vervangen als het blok toch uit elkaar ligt, omdat je daar normaal gesproken niet makkelijk bij komt.

Ik heb net mijn 1275 blok ingeruild op een gereviseerde 1293 met stage 3 kop, andere nokkenas, duplex ketting, nieuwe oliepomp etc. Kosten: 1500 euro. Moet m alleen nog ophalen.
Wat ie aan vermogen doet weet ik nog niet, moet mijn body ook nog terugkrijgen ;)

PM me maar even als je een adres wilt hebben