is je injectie van het blok afgeweest?? klink voor mij als een vals-lucht probleem.
- Login of registreer om te reageren
is je injectie van het blok afgeweest?? klink voor mij als een vals-lucht probleem.
Ik heb ook last van het probleem. Laatst had ik het zelfs dat tijdens het rijden ( ) de moror afsloeg. Ik had net geschakeld en bij het opkomen van de koppeling 'smoorde' de motor ook. Nu geef ik gewoon iets meer gas waardoor die niet meer afslaat... Maar het probleem blijft er...
Wat is de staat van onderhoud?
*luchtfilter niet verstopt?
*benzinefilter niet verstopt?
*ontstekingsdelen nog goed?
Wouter
Ingediend door goedgedaan op ma, 22-11-2004 17:29
Wouter schreef:
Wat is de staat van onderhoud?
*luchtfilter niet verstopt?
*benzinefilter niet verstopt?
*ontstekingsdelen nog goed?
Wouter
Hoi Wouter,
De luchtfilter is helemaal schoon, ik heb hem gisteren uit elkaar gehaald. De motor maakt een mooi geluid en loopt heel stationair, ik denk dat het niet de ontstekingsdelen kunnen zijn. De benzinefilter moet ik eventueel naar kijken. Het zou kunnen dat daar aan de achterkant iets tegenaan ligt. Afgelopen vrijdag is hij versleept van ZO naar de Roverdealer in Amsterdam West en toen hij dus een poosje in die positie had gelegen was het probleem niet meer bestaand. Het gekke is alleen dat ook in omgekeerde positie (met de neus naar beneden)geparkeerd heeft gestaan en dat zich helemaal geen probleem voordeed. Vanaf het moment dat je de motor start, doet hij het of wel goed of niet. Het is echt per ritje. Als hij het niet doet, dan zet je hem even langs de kant en dan heb je best kant dat als je hem weer opnieuw start, hij het wel goed doet. Kan je hier iets mee?
lambda sonde, of connector naar de ECU misschien wat gecorrodeerd?
cheers,
Wouter
Kan er geen vervuiling (vlokje oid) voor de ingang van de brandstofleiding zitten in je tank?
Ingediend door JW op vr, 25-03-2005 11:06
Ik heb bijna hetzelfde probleem: bij het optrekken valt de motor uit. Inderdaad alleen te omzeilen door een soort van pompend op te trekken, zoals goedgedaan omschreef. Bij mij verschilt dit overigens niet per rit, maar is het constant.
Echter, bij het optrekken [i:7weoib1a]in zijn achteruit[/i:7weoib1a] rijdt ie als een zonnetje! Rara hoe kan dat?
[list:7weoib1a]
[*:7weoib1a]Het starten gaat (redelijk) goed.[/*:m:7weoib1a]
[*:7weoib1a]Stationair draait ie keurig.[/*:m:7weoib1a]
[*:7weoib1a]Vooral bij gas geven en minderen tijdens het rijden hapert de motor.[/*:m:7weoib1a]
[*:7weoib1a]En bij het optrekken vanuit stilstand valt de motor dus simpelweg uit (zelfs bij heeeeele lichte koppeling).[/*:m:7weoib1a]
[*:7weoib1a]Ik heb de carburateurdemper bijgevuld met olie (10w40)[/*:m:7weoib1a]
[*:7weoib1a]Als ie eenmaal rijdt op constante snelheid, gaat het redelijk goed. Maar ja, echt gerust rijdt ik daar niet mee[/*:m:7weoib1a]
[*:7weoib1a]Wellicht niet gerelateerd: koelvloeistof raakt snel op. Ik heb het gisteren bijgevuld, en vanochtend was het al behoorlijk gedaald: 3 cm ofzo (maar een paar keer het straatje heen en weer gereden).[/*:m:7weoib1a][/list:u:7weoib1a]
heb je "mayonaise" in je klepdeksel, dwz witte smurrie?
Witte rook uit je uitlaat? Loopt de motor vrij warm: kan je ontstekingstijdstip verkeerd staan of mengsel te arm.
Het zou kunnen dat je benzine toevoer alleen goed is bij achteruit rijden (andere drukverdeling ofzo). Heb je een benzine filter die niet goed is?
Cheers,
Wouter
Ingediend door JW op zo, 27-03-2005 16:56
Ik heb geen mayonaise en ook geen witte rook. De motor wordt wel wat warm, maar vooral pas bij filerijden. De koeling blijkt overigens ergens te lekken. Dat moet ik nog beter opsporen.
Ik durf het haast niet te vragen, maar: waar zit het benzinefilter? Ik heb een mini 1000 mayfair uit 1989. Hoe kan ik hem eruit halen en hoe kan ik zien of ie niet goed meer is?
Kan het overigens ook aan het koppelingssysteem liggen? De zaak hapert namelijk alleen als ik meer vermogen vraag. Als ik gas bijgeef dus. Als ik eenmaal op de juiste snelheid zit, zeurt ie niet. Kunnen de platen ook gewoon versleten zijn? Is dat makkelijk te vervangen? Let wel: ik ben nog geen mini-held.
Blijft het mysterie van het probleemloos achteruit rijden.
koelingssysteem zal dit probleem waarschijnlijk niet veroorzaken. Als hij lekt, en geen mayonaise hebt, is je koppakking waarschijnlijk wel in orde.
Een mini uit 1987 heeft geen benzine filter, zal het dus ook niet zijn. Koppeling heeft ook niets met een inhoudedende motor te maken hebben.
Zoek het eerder in de carburateur: loshalen en helemaal schoonmaken: vlotterkamer uitbaggeren.
Ontsteking helemaal in orde? Plaats eens nieuwe bougies, nieuwe kabelschoentjes aan de bobine, nieuwe bougie kabels, nieuwe rotor/verdeelkap, contactpunten, condensator, nieuwe bougies.
Cheers,
Wouter
Ingediend door JW op wo, 06-04-2005 23:36
Ik heb met een vriend van alles gecontroleerd en we kwamen er niet echt achter. De contactpuntjes van de verdeelkap hadden witte aanslag, maar na wegkrabben leek het daar niet aan te liggen. De bougies waren nog goed en vonkten ook (ik heb trouwens bougies met 4 lipjes en 1 puntje, ipv. 1 lipje en 1 puntje, maar goed).
Toen we de boel weer dicht wilden doen en het schutblad weer vast wilden draaien kwamen we er echter achter! Telkens als we het schutblad dichtdeden, haperde de stationair draaiende motor even.
Het bleek dat een bundeltje draden van de koplampen tegen de bobine werd aangedrukt en deze draden waren op een punt blank gesleten (trilling? hitte? ik moet nog even goed kijken). Zo maakten ze contact met het aansluitpunt van de draad die van de bobine naar de verdeler gaat, als ik het goed heb.
Nadat we dit bundeltje draden verplaatst hadden, was het hele probleem verholpen! Pfff. Nou moet ik ze nog even netjes isoleren.
De kortsluiting onstond blijkbaar alleen op momenten dat er vermogen nodig was (en dan alleen in z'n vooruit, niet achteruit). Ik snap het nog maar half, maar ben wel blij dat dit opgelost is.
Evengoed bedankt voor de tips, ik ben mijn mini intussen beter aan het leren kennen!
Er zit altijd wat beweging in de motor, dus dat zou goed kunnen. Je hebt die draden toch wel eerst even weer netjes geisoleerd voor je ze weggestopt hebt heh?
RE: Probleem brandstoftoevoer?
Ingediend door goedgedaan op ma, 22-11-2004 14:02
Ik heb een Kensington van '96, 1.3i motor. Soms als ik start is het meteen mis en houdt het probleem ook de hele weg aan, een andere keer start hij goed en blijft het ook zo. Het probleem is dat de motor smoort/dooft bij een laag toerental (onder de 2500) als je eenmaal daarboven bent gekomen kan hij dat ook vaak vasthouden (constante toevoer van brandstof). Echter bij optrekken als je dus vraagt om de brandstoftoevoer in korte tijd te vermeerderen, smoort de motor. Het is net of het vlammetje uitgaat. Dan moet je meteen koppelen/ontkoppelen en in schokken hoge toeren gaan draaien toe hij hem pakt. Je kan niet het pedaal ingedrukt houden op een hoog toerental want ook dan valt hij terug. Is iemand bekent met dit probleem? Ik dacht zelf dat het misschien in de brandstoffilter zwaar metaal dat verplaatst bij laag toerental) zou kunnen zitten of in de tankontluchter, echter het verklaart niet waarom het soms wel en soms niet optreedt. Het kan dus ook in de elektronica zitten...? Het relais is reeds vervangen.