probleem hiff

RE: probleem hiff

ik heb een probleem met me hiff carberateur
ik heb een spi omgebouwd na carberateur alleen nu heb ik als ik het contact aanzet een benzine stroom uit de tuit boven de benzine slang (overlooop)
is er wat mis met me carberateur of is de druk van de benzine pomp(standaard spi elektrische pomp)te hoog??
iemand hier ervaring mee???

RE: probleem hiff

Zoals je al zegt: brandstofdruk te hoog. Oplossing: brandstofdrukregelaar monteren met retour of terug naar een mechanische pomp dan wel lage druk elektrische brandstofpomp. Die laatste twee opties gaan overigens niet icm de tank die je nu gebruikt.

Dennis

RE: probleem hiff

is een druk regelaar die maar een beepaalde druk doorlaat ook voldoende net zoiets als een druk regleaar voor bekerspuit??

RE: probleem hiff

Ik weet niet hoe de pomp daarom reageert, die krijgt dan opeens tegendruk en of die daar tegen kan...geen idee. Als je zo'n ding hebt liggen kun je het gewoon proberen.

Dennis

RE: probleem hiff

zal ff kijke na mijn wete bouwt ie druk op tot zover en dan niet meer beetje zelfde idee als ruitenwisser motortje alleen dan explosie vrij
na mijn wete

RE: probleem hiff

je hebt toch een terugvoerleiding. ik heb de ombouw ook gedaan en een t stuk ertussen gezet zodat de aanvoer en de terugvoer op het t (eigenlijk een y stuk)stuk gemonteerd en het andere deel naar de carb. werkt perfect en je hoeft geen dure benzinedrukregelaar te kopen.

RE: probleem hiff

robson schreef:
je hebt toch een terugvoerleiding. ik heb de ombouw ook gedaan en een t stuk ertussen gezet zodat de aanvoer en de terugvoer op het t (eigenlijk een y stuk)stuk gemonteerd en het andere deel naar de carb. werkt perfect en je hoeft geen dure benzinedrukregelaar te kopen.



als ik het goed begrijp die je dan de y koppeling ertussen met de 2 pootjes naast elkaar een toe en retour leiding en op de enkele de carb zodat ie de druk niet opbouwt maar terug voert zodat de carb hem op eigen kracht kan afsluiten