Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

Hallo allemaal,

Ik heb een technisch probleem dat ik zelf niet opgelost krijg, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik heb een standaard mini cooper uit 1991 met carb. Waar ik alleen in de zomer mee rijdt

Nu heb ik samen met een vriend mijn cillinderkop verwisseld voor een volledig gereviseerde 12G940 cillinderkop. Er zijn in deze kop geharde klepzetels geplaatst etc.
Voordat we begonnen deed de mini het goed, ik had een open luchtfilter en een spaghetti spruitstuk met een bbw naald in mijn hiff44. Vorig jaar was de compressie van de cilinders met de oude kop uitstekend
De nieuwe cilinderkop is erop gezet volgens het boekje dwz de juiste aanhaalmomenten voor de kopbouten en de kleppen netjes gesteld.
De carburateur heb ik erop gezet met nieuwe pakkingen op de juiste plaatsen, de gaskabel en de kabel voor de choke heb ik niet losgehaald tijdens het proces. Toen ik alles opnieuw aangesloten had heb ik de mini gestart...
Na het starten liep de motor stationair 2000 toeren wat direct oploopt naar 3000 en vervolgens tot wel 4000 toeren. Hij loopt wel mooi 'regulair'. Ik krijg de toeren niet omlaag d.m.v. het draaien aan de stelschroef voor het stationair toerental, ik heb ook gedraaid aan de mengselschroef, echter zonder resultaat. (Ik heb hier geen ervaring mee dus durf niet te veel te draaien). Als ik de mini uitzet pingelt hij ontzettend veel na..blijft gewoon nog enkele seconde door lopen/ stotteren....

Ik heb niet het idee dat hij valse lucht aanzuigt..
Ik heb de bbw naald gewisseld met een nieuwe bdl naald..ook zonder resultaat.
Ik heb voor het starten bij k&n filter opnieuw ingeolied met de olie uit een k&n setje, het koelvloeistofwater vervangen en de olie verwisseld

Wie kan mij helpen? Ik heb te weinig ervaring om dit zelf op te kunnen lossen en weet ook niet waar het probleem ligt....

http://www.youtube.com/watch?v=qn2rjO7N ... e=youtu.be
..filmpje van in de auto en van onder de motorkap (geluid is best hard..)













RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

Heb je de ontstekingstijdstip gesteld/gecontroleerd? Zeker het pingelen ed lijkt me daar vandaan te komen.

RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

Ik heb nog helemaal niet naar de ontsteking gekeken/iets aan veranderd omdat het voor het wisselen van de cillinderkop de ontsteking prima was.
Ik begrijp dus dat het ontstekingstijdstip door het plaatsen van een andere cillinderkop kan veranderen en een andere instelling nodig kan zijn?

Was misschien ook erg naïef van mij te denken datum met maar geringe aanpassing die kop erop kon schroeven, Nja daaruit blijkt mijn onervarenheid.. :x

default

RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

vermoedelijk toch valse lucht. controleer je spruitstuk, zit dat wel goed vast? Eventueel rondom de aansluiting spruitstuk/kop met een haarspray spuiten, loopt t toerental op dan zuigt ie daar valse lucht

default

RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

vermoedelijk toch valse lucht. controleer je spruitstuk, zit dat wel goed vast? Eventueel rondom de aansluiting spruitstuk/kop met een haarspray spuiten, loopt t toerental op dan zuigt ie daar valse lucht

RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

moeilijk te zien op de foto's, maar volgens mij is dat plaatje waar je kabels bij de carb in hangen verbogen. Mogelijk staat gewoon je gasklep een stukkie open? en draait ie daarom stationair te hard?

Als die nieuwe kop ook standaard is zou omwisselen geen probleem moeten zijn.

Filter zou je eerst moeten uitwassen voor je er nieuwe olie op gooit, nu voorzie je een mogelijk vuil filter van extra olie ?!

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

Filter heb ik idd eerst schoon gemaakt.
Ik kan nog controleren op valse lucht en de gaskabel loshalen om te kijken of hij helemaal terug kan.
Bedankt voor de tips..wordt vervolgd...

Kan ik het evt. Aanzuigen van valse lucht ook controleren met iets anders als haarlak? Remmenreiniger?
Aan de aansluitingen op de carb kan ik niet veel ontdekken...zijn er specifieke plaatsen waar ik op moet letten?

RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

Update:
Gecontroleerd op valse lucht...lijkt er echter niet op (remmenreiniger maakte geen verschil).
Mini loopt ook verder mooi constant..alleen vanaf starten 3000-4000 toeren
Echter als ik aan de choke trek naast de carb geeft dit totaal geen verschil...? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn...kan een choke vast hangen? Ik kan het mechanisme verder wel gewoon op en neer bewegen.
Hoop dat iemand nog tips heeft...

RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp

Yes waarschijnlijk het probleem gevonden....een giga slechte spruitstuk pakking waar hij aanzienlijk veel valse lucht aanzoog.
Dankzij de hulp van Maikel+dimphy...thnx!
Morgen direct een nieuwe pakking halen...dit keer een extra goede!