RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp
Ingediend door prooij op wo, 17-04-2013 22:51
Heb je de ontstekingstijdstip gesteld/gecontroleerd? Zeker het pingelen ed lijkt me daar vandaan te komen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Probleem met afstellen na vervangen cillinderkop...heeelp
Ingediend door jvv op wo, 17-04-2013 20:51
Hallo allemaal,
Ik heb een technisch probleem dat ik zelf niet opgelost krijg, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik heb een standaard mini cooper uit 1991 met carb. Waar ik alleen in de zomer mee rijdt
Nu heb ik samen met een vriend mijn cillinderkop verwisseld voor een volledig gereviseerde 12G940 cillinderkop. Er zijn in deze kop geharde klepzetels geplaatst etc.
Voordat we begonnen deed de mini het goed, ik had een open luchtfilter en een spaghetti spruitstuk met een bbw naald in mijn hiff44. Vorig jaar was de compressie van de cilinders met de oude kop uitstekend
De nieuwe cilinderkop is erop gezet volgens het boekje dwz de juiste aanhaalmomenten voor de kopbouten en de kleppen netjes gesteld.
De carburateur heb ik erop gezet met nieuwe pakkingen op de juiste plaatsen, de gaskabel en de kabel voor de choke heb ik niet losgehaald tijdens het proces. Toen ik alles opnieuw aangesloten had heb ik de mini gestart...
Na het starten liep de motor stationair 2000 toeren wat direct oploopt naar 3000 en vervolgens tot wel 4000 toeren. Hij loopt wel mooi 'regulair'. Ik krijg de toeren niet omlaag d.m.v. het draaien aan de stelschroef voor het stationair toerental, ik heb ook gedraaid aan de mengselschroef, echter zonder resultaat. (Ik heb hier geen ervaring mee dus durf niet te veel te draaien). Als ik de mini uitzet pingelt hij ontzettend veel na..blijft gewoon nog enkele seconde door lopen/ stotteren....
Ik heb niet het idee dat hij valse lucht aanzuigt..
Ik heb de bbw naald gewisseld met een nieuwe bdl naald..ook zonder resultaat.
Ik heb voor het starten bij k&n filter opnieuw ingeolied met de olie uit een k&n setje, het koelvloeistofwater vervangen en de olie verwisseld
Wie kan mij helpen? Ik heb te weinig ervaring om dit zelf op te kunnen lossen en weet ook niet waar het probleem ligt....
http://www.youtube.com/watch?v=qn2rjO7N ... e=youtu.be
..filmpje van in de auto en van onder de motorkap (geluid is best hard..)