PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

default

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Goededag

Ik heb een probleem met me red hotjuh.
Ik heb vorige week een blok van een metro erin gelegd
die metro reed gewoon maar op 2 pitten heb nu de koppaking vervangen en hij rijdt als een zonnetje alleen moet ik wel me choke voluittrekken en hem lekker te laten rijden.
Als ik de choke niet uittrek dan wilt ie absoluut geen toeren maken maar blijft wel netjes stationair lopen als ik de choke uittrek dan loop me motor stationair 3000 toeren maar reageerd ie wel lekker (zoals het hoort bij 1300 motortjuh :P).
ik rijd met origineel carb elektrische ontsteking ,in en uitlaat spruitstukken zijn wel van me mini 1000 maar snel snelle van minispares.
Nu dacht ik dat ik me carb een keer moet schoonmaken maarja ligt het dara wel aan?????

Wie helpt mij ?

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Klinkt als verkeerde naald...
maa ris al veel op t forum over gesproken

probeer de zoek functie eens...

Erik

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Welke carb staat erop? Mini of Metro...

default

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

het complete blok van de metro zit er in
inclusief carb alleen de spruitstukken zijn behouden en de uitlaat.

Heb de zoekfunctie geprobeerd daar zeggen ze allemaal dat het aan de onsteking ligt maar ja ik heb elektrische ontsteking

alvast bedankt

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Mischien dat je ontsteking niet goed staat.

Maar je zegt dat wanneer je je choke uittrekt, dat je dan beter optrekt.
Dat duidt volgens mij op een verkeerd mengsel...te arm.

Erik

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

last van backfire?
wat voor carb zit er nu op 44mm?
lucht / benzine mengsel goed?
CO af laten stellen ?
staat hij goed op tijd? en heb je dat afgesteld zonder vacuuum vervroeger? (7graden toch)

ik denk dat ergens tussen dit rijtje de oplossing wel eens kon zitten.

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

ff CO wat opschroeven

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Duidelijk een geval van verkeerd (te arm) mengsel. Als je een inlaatspruitstuk hebt met een opening van 44 mm heeft (dus niet 38 mm, zoals de carburateur die op de 1000 zat), zou dat geen probleem zijn, maar de Metro-naald (waarschijnlijk BEJ of BER) is zo goed als zeker te arm voor gebruik in een Mini.
Als de opening van het spruitstuk een diameter van 38 mm heeft, is er een overgang (scherpe rand), die de doorstroming beperkt/verprutst.
Je kunt dan twee dingen doen: de carburateur van de 1000 erop (met aangepaste naald) of de Metro-carburateur en een groter inlaatspruitstuk (en een aangepaste naald, zeker als je een ander luchtfiter hebt).

Overigens moet je alles even nalopen als je dat nog niet gedaan hebt: klepspeling, ontstekingstijdstip, bougie-electrodenafstand en de staat van de bougies, verdeelkap, rotor, etc.

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

een metro heeft toch standaard de BGX naald (staat niet vermeld in WinSU). Tenminste ik heb er zo twee gehad :?

Frans

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

De Bottle neck zit waarschijnlijk gewoon in het gemonteerde Mini(1000)spruitstuk. Het Minispares inlaatspruitstuk heeft namelijk voor de 1000 setup een rand van 35 mm (SU 2-4)waar de carburateur tegenaan zit. deze rand moet je weg vijlen en netjes glad schuren. Eventueel met de (nep)Dremel bijwerken. het inlaatspruitstuk is dan in diameter overeenkomend met de hif 44 die standaard op de metro zit. Alle kans dat het probleem hiermee verholpen is.

Groetjes van TLR-Mini

PS IDD niet vergeten alles na te lopen en eventueel afstellen.

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Slimmer is om gewoon je standaard 1000 spruitstuk te vervangen door een complete Stage One kit...weet je zeker dat het probleem verholpen is en je optimaal gebruik kan maken van je 1275....zeker op hogere snelheden zal je Mini in gaan houden met een standaard uitlaat omdat dit te veel tegendruk geeft voor de 1275 motor.

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Stage ?

Red Hotjuh schrijft dat ie een Minispares spruitstuk erop heeft. Da's om te beginnen een van de betere spruitstukken. Ten tweede past daar geen standaard uitlaat meer op. Met [i:25h4vmix]origineel carb[/i:25h4vmix] wordt kennelijk een (Metro) Hif44 bedoeld,daar ga ik vanuit. we weten weinig maar we weten dat er nagenoeg een stage 1 op zit. Ik zou er geen stage one kitje plaatsen, hooguit zou ik wat ie al heeft compleet maken, dat scheelt weer in de €urie.

Aan Red Hotje wil ik vragen of ie eens precies de configuratie van z'n Mini wil verklappen. Dus welke uitlaat, uitlaatspruitstuk, carburateur (Hif44 of 38, luchtfilter, onstekingsinstelling en naald. En ook welk Minispares spruitstuk. Dan kunnen de medeforumers het probleem beter tackelen.

Ook CMC maakt gewag van een scherpe rand in het inlaatspruitstuk, die weet dit dus ook,ijk hier dus eens naar.

Greetz TLR-Mini René

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Zal toch maar eens voor een bril gaan kijken...lees over sommige belangrijke aspecten heen |:(

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

red hotjuh schreef:
Goededag
in en uitlaat spruitstukken zijn wel van me mini 1000 maar snel snelle van minispares.




Volgens mij zitten er wel een stage one in- en uitlaat spruitstuk op hoor Rene...

Erik

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Ik heb die bagger ook gehad, moest altijd rijden met de coke uit. Een herrie uit de mini jo mensen kijken van hue was dat.Toen heb ik ff de tijd genomen om de carburateur even vlink onder handen te nemen en het probleem was opgelost.Het heeft daarna nog een tijd geduurd voor dat de moor echt lekker liep, hij had land stilgestaan.Succes!!

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

@Red Hotjuh: wat voor metro ? (MG - Sport - Gta ?)
en wat voor spruitstukken - luchtfilter ?

zoals CMC zei: mengsel.

zorg dus dat je spruitstuk (meten is weten) - carb passend zijn en al je andere afstellingen goed. (Is je luchtfilter schoon ?)

zie ook:
http://www.ime.org.uk/ime/n/needles.html

mijn Metro (Gta) liep ook beroerd met standaard naald en stage 1 spruitstukken en conisch luichtfilter. Nu met een BDL naald en afstellen is het prima de luxe ...

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Twee vraagjes van TLR Mini

Miniremco, wat heb je precies met je carburateur gedaan?

Theo van den Boogaart, Ik heb een ongeveer zelfde geval maar wel al met een BDK naald. Een BDL is nog een stapje hoger, is dat niet de rijkste naald voor een Hif 44 en zuipt de Mini daardoor niet teveel?

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Nou de BDL is zeker niet de rijkste naald. Bernd Laus raad iedereen met een 1275 stage 1 een BDP naald aan en die is nog rijker.

Ik heb er zo'n jaar mee rond gereden, en hij reed iets van 1 op 12 en een beetje. Ik weet niet wat het verbruik bij de andere is?

Frans

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

IDD Ik vroeg 't eigenlijk omdat ik die BDK al flink vind in gebruik. Verder heb ik ongeveer/bijna het zelfde probleem als redhotjuh. Als optrek of heb geschakeld en daarna gas geef, dan houdt ie even in (sputtert en snakt naar adem)maar als ie eenmaal heeft opgenomen dan trekt ie in één streep naar de 6000+ toeren. Zonder haperen. Afstellen van de carburateur helpt niet en de verdere afstelling is (lijkt) goed. Het ziet er dus naar uit dat hij alleen in een bepaald gebied (tussen stationair en +/- 2800 toeren) te arm staat.) Heeft iemand een idee of en welke naald juist in dat gebied rijker is?

Ik hoorde ook al dat het kan zijn dat bij gas geven er teveel vacuum onstaat, maar dan zou ie volgens mij juist moeten verzuipen, of niet?. Toch.....als ik een paar keer tussengas geef dan neemt ie wel makkelijker op.

Binnenkort ga ik de zaak maar weer eens uit elkaar nemen om o.a. te kijken of de carburateur wel recht op het spruitstuk aansluit en het spruitstuk wel goed op het blok aansluit. alles schoonmaken, werking van het bimetaal controleren pakkingen vervangen voor in geval van valse lucht.

Setup: 1275 standaard blokje mini 92. MiniSpares alu inlaat (Hoog type). LCB met single box 50 mm uitlaat (Merkje onbekend, wellicht standaard Mini Parts). K&N Open filter (type onbekend)op 76 mm pijp en Meastro alu inlaatbox. standaard Metro electronische ontsteking op 13° BDP. & Load's of back fire.


Heeft iemand een idee of en welke naald juist in dat gebied rijker is?



RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

het klinkt alsof de benzine pomp laat reageert.
Heb je nog de originele of al een electrische pomp ? het kan dan zijn dat je capaciteit aan zijn grens zit.
Het voordeel van een electrische is dat hij sneller de druk opbouwd. Het kan zijn dat het probleempje weg is als je of een electrische pomp gebruikt of een mechanische met grotere capaciteit.
Optrekken vraagt nu eenmaal meer opbrengst van de pomp dan dan een motor die op toeren loopt.
Ik heb ook 1275 maar met een bcf naald en geen enkel probleem in welk toerengebied dan ook.
grtz Harry

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

TLR zegt:

Ik had vanmiddag een uurtje en heb de naald eens gewisseld (ABY) die rijker is onder in. Dat experiment leverde wel wat op daar maar 't liep toch niet best. Toen de kelk met zuiger gewisseld voor een ander exemplaar wat duidelijk verbetering gaf. Omdat de ABY heel moelijk te stellen was heb ik de BDK weer teruggezet. Even stellen en het liep als een zonnetje.

Deze Hiff 44 kwam van de sloop en zag er als nieuw en vooral schoon uit, maar schijn kan bedriegen. In elk geval is dit opgelost. Nu Redhotjuh's probleem nog.

Greetz The Little Red Mini.

PS OP de foto (twee items) terug zit de oude hiff 38 er nog op. Misschien wordt het tijd om zo'n mooie gëanodiseerde kelk te kopen. :)" title="Evil" />

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Kan wel kloppen dat hij dan raar loopt want een A naald is voor een hs carb en niet voor een Hiff...
Die hebben voor zover ik weet alleen maar B series.

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

volgens WinSU in ieder geval wel.

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

TLR zegt.

IDD is de ABY eigenlijk voor de hs 2/4 en hif 38. Maar ze zijn uitwisselbaar met hiff 44, anders om lukt niet. Dat heeft met de diameter van de jet te maken. Uiteraard ben ik ook met WinSU aan de gang geweest en heb vergelijkingen getroffen. In de praktijk zou vanwege de kleinere boven diameter deze naald met lagere toerentallen rijker moeten lopen en dat doet ie ook. Helaas een beetje te. Eigenlijk kreeg ik 'm best redelijk netjes afgesteld, maar dat was zo gruwelijk on the edge, met één 10de draai aan de stelschroef liep ie al te rijk of te arm, dat ik de BDK toch maar weer wilde proberen. Ik heb nog wel wat opties maar deze naalden heb ik nog niet. Zesentwintig €uro spenderen om te experimenteren kan altijd nog, voorlopig loopt ie nu lekker en de carb mag blijven zitten, da's wel net zo gunstig.

Misschien is een MSC dynoday wel iets, hadden we die dan nog niet? Greetz TLR-Mini

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Theo van den Boogaart,



sp !!! (Bogaard)

BDL is de standaardnaald voor de Mg Metro (gelijke spec aan mijn Gta)

Hif 44 en zuipt de Mini daardoor niet teveel?




hij zuipt behoorlijk, maar niet teveel voor de spec.
(je kunt altijd terug naar een standaard 850 als je zuinig wilt rijden :P )

de karakteristiek van oppikken e.d. heeft denk ik meer te maken met je nokkenas .. de mijne werkt het lekkerst vanaf 3500/4000 toeren

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

gooi er eerst eens een nieuwe jet in.die heeft zeker in een hif niet het eeuwige leven.

wellicht zit het een beetje in de ontsteking timing.. backfire is wel lachen maar hoort normaal natuurlijk niet..( jah jah op een WRC auto maar dat heeft met wat andere dingen te maken :)" title="Evil" /> )

RE: PROBLEEM !!! met choke rijd ie goed zonder bijna niet .

Kan iemand mij vertellen waar een BGX naald dan uitkomt. Hij zat in mijn carb(van een metro blok)
Maar daar deed die niet zo fijn(stationair dan, probleem is verholpen) Maar er was ook een andere gasklep in.Hij hoort dus niet op een metro .

Wie weet waar deze carb. en naald vandaan komt.??
(auto bedoel ik dan.) ;) O:)