Krijg je de pook niet naar links? Of alleen niet naar voor en achter?
Als ie niet naar links gaat, zou ik de verbindingspin tussen stang en bak een controleren....(kan ik je uit ervaring zeggen).
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
Krijg je de pook niet naar links? Of alleen niet naar voor en achter?
Als ie niet naar links gaat, zou ik de verbindingspin tussen stang en bak een controleren....(kan ik je uit ervaring zeggen).
Groet ron
De pook wil niet goed naar links, het lijkt alsof ie ergens door tegengehouden wordt.
Wat zou er mis kunnen zijn met die verbindingspin?
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 28-04-2008 14:01
.. heb je ook naar de verbinding (die met die 2 paspennen, waar iedereen zo'n moeite mee heeft) bij de bak gekeken ?
heb je in dat bakje onder de pook gekeken of daar niets is ingevallen wat de boel blokkeert (bij verwijderen van die quickshift) ?
[edit - plaatjes voor de duidelijkheid?
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/gearb/shift1.gif
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/gearb/shift2.gif ]
succes,
Theo van den Bogaard
in het schakelbakje, daar valt de schakelpook met een kunststof ring in een metalen ring. Als die er naast zit krijg je precies dat effect dat sommige versnellingen niet bereik baar zijn.
Makkelijk na te kijken door de pook los te halen, en dan zeker weten dat deze er weer goed in komt.
Ook moet je goed in de gaten houden dat (link)(thx theo) de metalen ring(deze zit met twee pennen vast) wel naar onderen zit gedraaid, dit kan alleen fout zitten als je de pook eruit heb gehaald en als de stangen los zijn geweest van de bak.
Neem anders een foto van het schakelbakje, zonder de pook erin.
SUCCES
Ingediend door bart boonman op ma, 28-04-2008 22:21
Hey
Ik weet wat je mis hebt gedaan!
Ik heb het zelf ook eens gehad namelijk
schrikken!!!!!!!
De stang waarmee je schakelt, die zit bij je schakelmechanisme met een buisje of een asjes geschoven met daardoor een pennetje. (erg mooi omschrijven toch )
deze zit een halve slag verkeerd, je moet je pook er terug uit halen, en een halve slag draaien. hierdoor zakt hij iets en werkt alles weer perfect
Mvg Bart
dit klinkt heel duidelijk als een probleem met je achteruittandwiel. in dit tandwiel zit een glijlager wat uit 2 delen bestaat bij bepaalde bouwjaren. deze 2 busjes lopen uit elkaar waardoor het tandwiel niet meer terug kan naar zijn oorspronkelijke rustpositie.
als je meer vragen hebt, kun je me mailen of bellen.
Hij schakelt weer prima, dankzij de bovenstaande tips!
Waar lag het nu aan?
Het verbindingsstuk tussen schakelmechanisme (met de stangen naar de pook) en de as die de versnellingsbak in verdwijnt zat omgedraaid.
Hierdoor kon de pook niet zijn volledige slag maken.
De gaffelpennen in de stangen waren een eitje dankzij de tip van Theo in een ander topic:
Grote hamer en een 5mm doorslag, dat werkt perfect.
Ik dank u allen zeer!
RE: probleem met schakelen (met oplossing)
Ingediend door Sjoerd op zo, 27-04-2008 22:23
Hallo iedereen,
Ik heb het volgende probleem:
Ik krijg de versnellingsbak niet in de 1e of 2e versnelling...
3,4 en achteruit zijn geen probleem.
- Ik had eerst een quickshift, die heb ik nu vervangen door een originele pook.
- De schakelstang die naar het bakje onder de pook zit, ligt met de knik en ring naar onderen.
- koppeling werkt prima, elke keer in zn 3 vanaf stilstand optrekken is alleen niet goed voor de koppelingsplaten...
wie heeft de gouden tip?