't klinkt alsof de vin gewoon niet aanslaat. Het systeem is erg simpel.
De vin wordt, via een relais en een zekering, direct gevoed vanuit de accu. Het relais wordt aangeschakeld door middel van een temperatuur-sensor/schakelaar waardoor de vin gaat draaien. dat is alles.
De sensor zit op carburateur-coopers in het thermostaathuis geschroefd, en bij alle andere modellen (single point injectie en niet coopers) zit ie in de onderste hoek aan de voorkant van de radiateur.
Ik zou die sensor opzoeken, en hem er eens uitdraaien en in een potje met kokend water stoppen, en dan eens kijken wat er gebeurt. Als de sensor gewoon werkt dan zou ik eens kijken naar het relais of de zekering. Zijn die ook goed, dan is de vin zelf stuk.
Waar het relais zit weet ik niet, maar als je de draden van de sensor volgt zou je er bij uit moeten komen.
Als je een multipoint-injectie mini hebt (front radiator), dan heb je een probleem, want daar wordt de vin aangezet door het motormanagement. Vaak is er ergens een massaprobleem waardoor de computer de sensor niet goed kan uitlezen en raar gaat doen. Die sensor zit trouwens in het thermostaathuis.
- Login of registreer om te reageren
RE: probleem met temperatuur
Ingediend door Hazerswoude-dirk op zo, 02-06-2002 10:34
Zoals bij de meeste Cooper's zit er een extra koel vin, in de wiel kast of achter de gril.
Bij mij loopt de temp. erg snel op wanneer ik in een file sta.
Nu wil ik eens weten hoe het zit met die vin, van waar uit wordt hij gevoed.
En is dat op een of andere manier te testen.
Kan het zijn dat hij kapot is?
Erg hinderlijk, als de temperatuur snel oploopt.
Gisteen naar zeeland ben ik maar langzaam langs de file gereden, wel leuk om niet in de file te staan.