Heb je de temperatuur van je koelvloeistof al met een andere thermometer gecontroleerd? Kan zijn dat je sensor, temp.meter of spanningsstabilisator niet goed werkt.
- Login of registreer om te reageren
Heb je de temperatuur van je koelvloeistof al met een andere thermometer gecontroleerd? Kan zijn dat je sensor, temp.meter of spanningsstabilisator niet goed werkt.
tja zoiets dacht ik dus ook maar me kachel blaast ook meteen hele warme lucht dus hij wordt ook echt heet en als ik die aan zet scheelt het iets
dan wordt de temperatuur iets lager .Maar dan staat hij net voor de h . Maar ik denk ook niet dat het zo iets is want zonder thermostaat wordt hij dus na verloop van tijd warm . en de kachel heeft dan een normale temperatuur als hij rond de N staat
Meten = weten.
Thermostaatje niet op z'n kop?
Hoe is het probleem eigenlijk begonnen?
tja meten is weten. Maar wat moet ik weten dan ,want als ik met een warme motor de radiator dop opendraai spuit het eruit lijkt mij. Ook al is het maar 70gr . en als de motor dan wel te heet is weet ik nog niet wat het is . p.s de thermostaat zit goed om haha zelf nog een keer andersom geprobeert(tja je probeert alles als je hopeloos bent ) maar was het ook niet .
Als die er nog niet inzit een klein gaatje boren in de thermostaat voor een betere flow.
Dat gaatje hoort er inderdaad in te zitten om het lucht er onder weg te krijgen de eerste keer met vullen.
Bij warmdraaien de eerste keer knijp ik altijd effe flink in de slangen om luchtbellen uit het systeem te helpen, en de radiator vul ik tot de nok. Wat teveel is gooit hij er wel uit.
Wanneer de motor warmdraait ook even de bovenste radiator slang voelen, deze moet eigenlijk na verloop van tijd in 1 keer warm worden wanneer de thermostaat opent.
Ik zou voor de zekerheid de temp sensor vervangen, en daarna te testen met een andere temperatuurmeter (uit een ander dash); mijn meter geeft een wat koude waarde aan sinds ik de Mini heb. De vorige eigenaar had er zelfs om die reden een 92 graden thermostaat in gezet! Ik heb de meter gewisseld (nieuw dash) en de nieuwe meter doet hetzelfde. Ik vermoed dus dat het de sensor is, dus die wil ik deze winter vervangen.
Waterpompje controleren, de schoepen gaan stuk, dan heb je met thermostaat erin teveel tegendruk en te weinig doorstroming........
Waterpomp is vernieuwd dus lijkt me sterk. Aan de andere kant: mijn nieuwe accu bleek ook stuk
RE: probleem thermostaat
Ingediend door tim conijn op vr, 19-10-2012 17:38
dag mensen . Ik zit met een probleem . mijn motor wordt heel snel warm en dan zelf tot net voor de h op mijn thermometer . maar als ik mijn thremostaat eruit haal blijf hij wel op temperatuur alleen duurt het een eeuwigheid(half uur snelweg) voor hij warm is . dus heb onderhand drie nieuwe gehaald maar bij allemaal het zelfde resultaat. Daarna nog ff de thremostaatjes getest in een pannetje en die waren gewoon goed . Dus toen maar besloten om mijn koelsysteem door te spoelen en een nieuwe waterpomp erop gezet, alle slangen los gehad en de radiator ff flink met de tuinslang bewerkt . Het motorblok vervolgens met een speciaal middeltje behandelt die alles moet doorspoelen ,daarna alles gereinigt en nieuwe koelvloeistof erin .En wat blijkt hij wordt nog steeds warm en blijft lang(halfuur snelweg) koud zonder thermostaat . Mijn ontsteking staat goed volgens mij 13gr en mij carb staat goed want mij bougies zijn mooi van kleur .Maar mijn vraag is WAT IS ER NU AAN DE HAND dat mijn motor warm wordt met thermostaat erin het lijkt wel of de doorstroming niet goed is ofzo . Hebben jullie een idee ik weet het ff niet meer. blokje is een 998 stage1 met metro nokkenas en electronische ontsteking hs4 (de oude grijze mini van beumertje) gr tim