Ha die minikoektrommel,
Het probleem lijkt mij dat de schakelaar van de kachel kapot is je kunt ook meten tussen de schakelar en kachelmotor in alleen niet met een multimeter maar met lampje en krokedille klem lampje heeht scherpe punt die je door isolatie heen prikt en de klem op min indien stroom lampje gaat branden zoniet schakelaar kapot?
Dat met glas zekering een glaszekering kan schijnbaar goed zijn maar het wil gebeuren dat de draad losknapt net aanhet uiteinde, tijdens het schudden van de zekering zie jhe dan niet het draadje bewegen maar hij is vaak wel kapot ( het is goed te zien als je de stalen hulsen kunt draaien en draad blijft stil staan.
suc6 en gr. rico
- Login of registreer om te reageren
RE: problematische kachel bj. 1977 pickup
Ingediend door Minikoektrommel op do, 17-06-2004 23:34
vanavond had ik ff zin om mijn kachelmotor in mijn pickup (bj. 1977) weer aan de praat te krijgen. de laatste tijd had ie last van kuren: de ene keer doet ie ut, en dan weer niet. ik ga dan gelijk aan een slechte electra verbinding denken. zodoende de kachel losgeschoefd om beter bij alle draden te kunnen.
de situatie: er gaat 1 dunne zwarte draad naar de kachelmotor die vervolgens in een stekkerblok gaat ter hoogte van het stuurkolom. de groen/oranje (geel?) draad gaat van de motor naar de schakelaar onderop de kachelbehuizing. vanaf de schakelaar gaat een groene draad naar een kabelboom die vervolgens via het schutbord in het midden verdwijnt.
met wat gepruts met de multimeter kon ik meten dat er wel stroom op de groene en zwarte draden zat, dus dat zat goed. nadat ik de groene draad rechtstreeks op de kachelmotor aansloot deed de motor het prima. maar daarna was het ook weer snel afgelopen. nu heb ik geen spanning meer over de zwarte & groen draden. ik zal dus wel ergens een zekering hebben vernaggeld. echter mijn pickup heeft maar *2* glaszekeringen in het kastje zitten van elk 35A. beide zekeringen *lijken* goed te zijn.
hoe kan ik dit euvel nu verhelpen, want de apk is volgende week vrijdag en dan MOET de motor het doen. en ik wil niet al te veel vertakkingen gaan maken want de pickup moet wel zijn originele karakter zoveel mogelijk behouden.
~jw~