Problemen Balmoral

RE: Problemen Balmoral

Tijdje geleden ondertussen, maar probleem is er nog steeds :(. Vandaag over een afstand van 5 kilometer 3 keer stil gevallen. Terugweg,ook weer 5 kilometer, weer 2 keer ...Er is ondertussen een nieuwe Distributie kap opgezet, met nieuwe Bougie kabels en bougies, alles is nagekeken, en het leek allemaal weer te werken.

Tot vandaag dus. Zelfde probleem. Zonder reden is de motor ineens dood. En altijd alleen met regen? Ik vermoed dus dat het toch ergens iets met het brandstof systeem te maken heeft, al dan niet met het MotorManagement Systeem ... Wanneer het gebeurt, gebeurt het ook echt in een keer. Geen gestotter, geen gepruttel, ineens is het vermogen weg? Ik vermoed dat er ergens iets fout gaat met het Brandstof systeem, al dan niet in combinatie met het MotorManagement Systeem. Het is echt net of er geen benzine naar de motor komt. Wanneer je dan 5 minuten wacht, slaat de boel inees weer aan? Ik denk dat ik komende weer maar weer eens terug ga naar mijn garage, en ga vragen of alle pluggen die er zijn los kunnen, en schoongemaakt kunnen worden.

Verder wil ik ook dat er naar de Benzine pomp gekeken wordt. Ik begreep dat ht benzine filter bij een SPi bij de tank/benzinepomp zelf zit. Kan het zijn dat dat verstopt zit, of dat de druk regulatie van de tank met veel vocht verstopt raakt of zo? Of dat er water in een van de pluggen komt, en het MotorManagement Systeem dan zichzelf reset, of een vorm van kortsluiting maakt?

En de zekeringen, hebben die iets te maken met het aansturen van het Brandstof Systeem, of het MotorManagent Systeem, of krijgen die stroom van een compleet ander circuit?Ik wordt hier echt zo moe van ... Ben wel blij dat er dit jaar relatief weinig regen is geweest :)

RE: Problemen Balmoral

Als het probleem zich alleen voordoet bij regen zou ik eens je verdeelkap eens goed beschermen. Ook bij mij is dat een probleem. Nu ik een doek tussen grille en verdeler heb gepropt heb ik nergens meer last van (houtje touwtje oplossing).

Ook ik kon 5 minuten na het stilvallen weer gewoon starten en verder rijden. Waarschijnlijk omdat er geen nieuw vocht werd opgeslokt en door de motorwarmte de rest verdampt was.

Je benzine filter behoort eens in de 40.000 km vervangen te worden en kan inderdaad ervoor zorgen dat de boel stilvalt.

Wouter

RE: Problemen Balmoral

Balmoral schreef:
... Ik begreep dat ht benzine filter bij een SPi bij de tank/benzinepomp zelf zit.



Nee, benzinefilter zit met een steuntje vast aan het subframe (achter). FF aanwijzingen in Haynes opvolgen mbt het loskoppelen

RE: Problemen Balmoral

Patrick schreef:
Nee, benzinefilter zit met een steuntje vast aan het subframe (achter).



Dat is best dicht bij de tank :)

Wouter

RE: Problemen Balmoral

Nou, het heeft wat tijd gekost, maar we zijn er uit waar het probleem ligt. Eindelijk ....

Na nieuwe distributie en kabels, kon daar het probleem niet meer liggen. Ook met een andere bobine geprobeert, zelfde probeem. Toen heeft onze garageman met iemand van Rover gebeld, en die kwam met de opmerking dat het mogelijk kan zijn dat de de kast waar het Motor Management Systeem in ligt, wel een eens kan lekken. Resultaat:

water + computer = troubles!

Dus, een week of 2 rond gereden met plastic rond het MMS, en verdomd: geen enkel probleem meer! Zware regen, storm, zware storm, noem het maar op, geen probleem meer! Wat bleek: Er zit ergens een lek op de bovenkant van het MMS. Bij veel vocht, en rijden door de stad (lage snelheid), loopt water van de motorkap, zo naar beneden het MMS in ... Bij hoge snelheid leek het probleem veel minder, totdat het echt heel erg nat werd op de weg. Dan is het het water dat door de grill naar binnenkomt, en spat water wat de boosdoener bleek ...

Kortom, binnenkort gaat de MMS uit de auto, en gaan we de boel weer waterdicht maken.

En het mooiste: het is een oplossing die geen vermogen aan geld kost :).