Dag Carloj
Die 9 volt hoeft niet direct abnormaal te zijn. Omdat je startmotor veel stroom trekt zakt de boordspanning (die op dat moment van de accu komt) in. De oudere mini's hadden daarom een ballast draad en een 6 volt bobine. Als je startte werd de ballast draad overbrugd en kreeg de 6 volt bobine 12 volt ( of 9 volt vanwege het zakken van de boordspanning) voor een betere vonk bij het starten. Als je dan de sleutel weer losliet als de motor liep werd weer teruggeschakeld naar de ballastdraad en liep de bobine weer op 6 volt.
De eerste gedachte die bij mij voor dit probleem opkomt is krijgt de ecu wel spanning.
Ik heb niet eerder een spi-tjes geknutseld maar het lijkt me dat de door jou genoemde zaken door het magische aluminium kastje worden bestuurd.
Groeten
- Login of registreer om te reageren
RE: Problemen electro spi 1992
Ingediend door Carloj op za, 09-01-2016 21:52
Sinds kort ben ik eigenaar van een mini classic britisch open 1275 spi uit 1992. Heb hem zonder motor gekocht, en de motor apart gekocht van een cooper uit 92. Nu is de motor helemaal schoon gemaakt en er in gezet. Nu ben ik bezig met de electra aan te sluiten. Alleen krijg ik geen stroom op de benzine pomp en krijg ik geen vonk op me bougie. Nu heb ik de bonbine gemeten, met contact krijg ik 12V en als ik hem start krijg ik 9V. Dit kan niet correct zijn. Weer iemand waar dit aan ligt?
Alvast bedankt!