problemen gaspedaal 1996 1.3 mpi

RE: problemen gaspedaal 1996 1.3 mpi

Vraagje, 1 maand nadat ik mijn mini kocht bleef het gas geregeld hangen. naar sjaak geweest luchtinlaat laten vervangen(2dehans): probleem weg \\:)/ 4 weken erna is het er weer :(( maar een beetje anders. :de toeren gaan langzaam terug en af en toe als ik de koppeling intrap gaat hij spontaan naar de 4000 toeren :o . hoe komt dat?????? :?
luchtinlaat?
benzinepomp?
gaskabel?
ecu?
?????

gr. Lars

Controleer de dunne zwarte vacuumleidingen en -knietjes eens goed op lekkages..
Mag annemen dat de gaskabel niet geknikt ofzo is en soepel loopt?

achterop het inlaatspruitstuk zit een klep met een connector.
Deze regelt het stationair toerental.
Haal je luchtfilter eraf en check of deze connector er wel (goed) op zit.

Ik was deze connector vergeten(..kuch :x ) na het vervangen van de koppakking en had dezelfde klachten.
Als de motor warm is, stijgt het toerental duizelingwekkend.
Koud gaat het nog wel.

Brutus schreef:
Controleer de dunne zwarte vacuumleidingen en -knietjes eens goed op lekkages..

De Mpi heeft die niet! :)

de gaskabel loop soepel ja, k ga nu ff kijken naar de vacuum slangetjes en het stekkertje. alvast bedankt. :D

Zover ik kan zien zitten alle stekkers en slangetjes er goed op, wat ik wel vergeten te zeggen ben is, dat als de auto weer eens hoog in de toeren loopt dat als ik hem af zet en weer aan zet dat dan alles weer inorde is voor een minuut of 5. ook klinkt het alsof hij valse lucht aanzuigt bij de lucht-inlaat waar zou dat vandaan kunnen komen???? :?

spuit eens remmenreiniger achter je kleppendeksel bij lopende motor en vertel eens wat er gebeurd...

als je valse lucht aanzuigt zal ergens een pakkinkje niet meer zijn werk doen..