Problemen na vervangen ontsteking

RE: Problemen na vervangen ontsteking

Ik heb vandaag een electroniche ontsteking gestoken en een 12V bobine, heb voor ontsteking afgesteld op 5 graden. Draait echt lekker. Ik vertrok en mijn carburator begond te knetteren als ik gas bij geef. ff blokje rond gereden was al iets minder maar hij had het nog. Op de snelweg 120 km/h en da was het ook hij had echt vermogen verlies :?

RE: Problemen na vervangen ontsteking

Voor ontsteking bij een 1275 motor hoort 8 graden te zijn en van een 1000 als het goed is ook.
Met Stage One kit kan je hem nog iets verder vroeger zetten.
Als je verders geen veranderingen in het in en uitlaat gebeuren hebt gedaan zou je eens naar de naald / mengselverhouding kunnen kijken.
Bij elektronische ontsteking hoort de bougieelektrode afstand overigens op 1,0 mm te staan ipv 0,6 mm bij punten.

RE: Problemen na vervangen ontsteking

Ik heb een andere inlaat spruitstuk en uitlaat spruitstuk gestoken. Dus ik zal eerst de voor ontsteking naar 8 graden brengen.

RE: Problemen na vervangen ontsteking

Ik heb mijn ontsteking vervroegd naar 10 graden hij loopt weer lekker. Maar heb nog altijd het geknetter van de carbu. Morgen zal ik is gaan horen voor een fijndere gasnaald.