Problemen na vervanging uitlaat

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Getsie, dit komt nu ff slecht uit. Moet me ff van het hart, voor ik kan slapen :(
Maandag ga ik op vakantie naar Zuid-Frankrijk, en vandaag wilde ik graag mn huidige uitlaat (standaard 1000cc, met openlucht filter, aangepaste naald en zonder LCB) vervangen voor een LCB met Pleymini uitlaat, welke eigenlijk voor mn 1340cc bestemd was. Aangezien ik een half stage 1 kitje had (openlucht filter en andere naald) en ik toch een LCB had liggen, wilde ik deze nog ff monteren voor ik naar Frankrijk zou rijden.

Dus vandaag lekker begonnen (rond 18.00 uur), nu net rond 23.00 uur weer klaar met alles. Heel geklooi, heb nu de LCB erin gehangen, plus een inlaatspruitstuk van een Hif44, waar ik mn eigen HS4 op gezet heb. Verder een linkpipe van voor naar achteren, en achteraan de playmini eraan gehangen. Geluidje klonk lekker, maar hij liep niet echt lekker, beetje stilvallen, inhouden. Maar volgens mij komt dit omdat ik het mengsel er nog ff op aan moest passen, of anders dat ie nog koud was, en ik de choke niet lekker aangesloten had, waardoor deze moeilijk te gebruiken was..

Maar goed, ik moet morgen wel weer naar mn werk, dus ff kijken hoe hij het houdt. Dus instappen, rondje rijden :)
Maar ik wilde ook ff stukkie snelweg proberen, aangezien ik dat morgen ook moet (14 km). Maar toen begonnen het probleem. Wilde de snelweg opdraaien, valt alles uit. Totaal geen stroom meer |:( Accu pluskabel eraf gehaald, en opnieuw erop gezet, toen kon ik weer starten en wegrijden. Maar zo gauw ik de 4 had bereikt, wat ff duurde, viel hij weer stil. Toen had hetzelfde grapje geen zin. Weer stekker eraf en weer erop, startmotor wilde wel 1x ronddraaien, maar viel daarna weer helemaal stil :'(

Ik snap niet wat mijn reparaties hiermee te maken zouden kunnen hebben. Het rook niet super fris onder de kap, maar ik dacht dus dat dit kwam door enige lekkega van benzine en/of olie binnen het motorruim, durende de klusavond :P
Hopelijk is er niks doorgebrand ofzo... maar dan zou hij het ook niet moeten kunnen doen bij herplaatsen van de stekker....

Iemand anders misschien een idee? Het is nu te donker om verdere dingen te kunnen bekijken, maar ik meost ff mn verhaal kwijt, want ik baal.... Gelukkig was er een super aardige Volvo-rijder, die mij naar huis gesleept heeft. Top gozer!

Zelf denk ik misschien iets met de stroom kabel die van achter naar voor ligt. Zou dit kunnen? Dat de nieuwe uitlaat er tegenaan hangt ofzo, en dat hij het daarom nu niet meer doet, omdat de demper/buis heet was geworden en deze beschadigt heeft? Of zouden er andere oorzaken kunnen zijn die ik morgen/vandaag zou kunnen checken?

Eerst morgen maar weer eens met die stomme trein naar mn werk..... Getver!

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Spaiky schreef:
Zelf denk ik misschien iets met de stroom kabel die van achter naar voor ligt. Zou dit kunnen?



Moggûh Spaiky.

Ja dat kan en dat zou betekenen dat als ie ertegenaan heeft gehangen dat dan alle plastic eraf geschroeid is en dus je kabel bloot ligt en waarschijnlijk dan de hele tijd ergens tegenaan tikt en kortsluiting maakt.
Als dat niet is word het toch verder zoeken.
Succes,maar komt vast goed voor je vertrekt. :)

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Aangezien ik dat ook al vaker heb gehoort..lijkt het me idd verstandig om hier eerst naar te kijken..( heb je vanbinnen niks losgemaakt getrokken per ongeluk?

Groetjes,

Maurice

RE: Problemen na vervanging uitlaat

meestal probeer ik de stabiele situatie te handhaven vlak voor zo'n grote reis.

wel erg balen voor je!

loop het hele systeem nog een keer na met een frisse blik
het kan zijn dat je dan wat ziet wat je inderhaast hebt gemist

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Net er onder gelegen, en inderdaad wat ik al dacht was waar. De draad is gesmolten bij de LCB waar hij van twee naar 1 gaat. Dik balen natuurlijk, maar de oplossing lijkt dan simpel volgens mij....
Vandaag ga ik de draad dus even loshalen, en dan morgen een nieuwe halen en monteren. Alleen moet ik hem iets verleggen, omdat hij anders weer doorbrand.

Volgens minicenter kan ik deze draad (loopt van de accu naar de startmotor) gewoon bij de br*z*n o.i.d. halen, dus dat haal ik wel op mijn fietsje :D

Hopelijk rijdt ie morgen weer, moet alleen helaas morgen toch weer met de trein naar mn werk :(
Maar als dit het probleem is, dan valt het nog mee voor me

RE: Problemen na vervanging uitlaat

je kan inderdaad gewoon een standaard kabel kopen, is niet goedkoop met hedendaagse koperprijzen...

let op dat je ook een groot oog koopt een een +-klem om de kabel ook aan te kunnen sluiten..

vergeet bij de doorvoer in de kofferbak een doorvoerrubber te gebruiken, anders is het later afkeur op de apk...

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Die kabel zou idd gewoon te halen moeten zijn bij de standaard materialenhandel. Ik kan je ook aanraden er gelijk 2 koppelstukken bij te halen. 1 voor aan de startmotor en 1 voor aan de accu.

Je kunt hem er bij het inleggen een iets andere knik geven bij het voorsubframe. Hierdoor komt hij niet meer tegen je LCB aan.

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Nou de kabel is er onder weg. En inderdaad lag het metaal/koper helemaal bloot daar waar hij weg gesmolten was. Ik hoop dat dit het probleem was!

Nu ga ik morgen een nieuwe kabel halen, alleen vraag ik me wel af of de accu nu ook kapot kan zijn?? Dit omdat er toch kortsluiting is opgetreden... en toen ik onderweg dus de pluskabel van de accu haalde vonkte hij verschillende keren... Is dit erg?

RE: Problemen na vervanging uitlaat

neuh, een beetje accu kan dat wel hebben...

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Je hebt wel pech de laatste tijd |:( ,het is toch niet besmettelijk hé ;)

RE: Problemen na vervanging uitlaat

haha, pech?? Man nu twee keer mn eigen fout: aanrijding en klussen in het donker. Zeker af te raden, want je vergeet geheid dingen (zoals de controle of alles goed zit/ligt)

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Ik ken dat,niet het geduld hebben tot de volgende dag :)" title="Evil" />

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Nee inderdaad! Omdat je de volgende dag weer met de mini op pad wil.... maar ik hoop dat ik hem morgen kan afmaken.

RE: Problemen na vervanging uitlaat

wat toevallig, ik heb vandaag net de pluskabel van voor naar achter onder me mini(project) gelegen. Zal goed opletten zodat straks me LCB er niet tegen aan zit. :)

Suc6 met het plaatsen, moet een eitje zijn! Half uurtje werk ;) okee uurtje mischien dan :P
Muziekje aan, biertje erbij en rustig aan :)

Suc6, PS: maak eens een foto van die doorgeschroeide kabel ben wel benieuwd

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Ik hoop voor je dat het dan opgelost is....

We horen het wel alstie weer rijdt!

Groetjes,

Maurice


[offtopic]Ik weet dat LCB de uitlaat betekend..maar wat is de afkorting voluit?[/offtopic]

RE: Problemen na vervanging uitlaat

LCB = Long Centre Branch

zie ook hier:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 3904#33904

[edit eigenlijk zocht ik deze :P
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 1650#91650 ]

meer afkortingen:
http://www.ime.org.uk/ime/a/Acronyms%20 ... Minis.html

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Alles weer terug gezet zoals eerst, de originele uitlaat weer, LCB wacht maar tot mn 1340 erin komt, big bore uitlaat wacht ook nog maar ff op de motorwissel.

Nu dus weer standaard 1000cc, alleen de plus kabel nu ook vervangen van voor naar achteren. Durfde hem bijna niet te starten, maar gelukkig, hij deed het weer. Gelijk een stukkie rijden, stukkie snelweg erbij, en ja hoor, hij hield zich koest :D

Misschien dat ik nu maandag toch op weg naar Frankrijk kan :P Heb in ieder geval maar vervangend vervoer in buitenland erbij genomen, zodat, als ik over de grens ben, mn vakantie in ieder geval door kan gaan :D

RE: Problemen na vervanging uitlaat

Toppie...je kunt weer rijden :)

Iig veel plezier gewenst in Frankrijk!!

Groetjes,

Maurice

RE: Problemen na vervanging uitlaat

wel verstandig dat je hem weer terug gebouwd heb naar origineel. Met een lcb en big bore uitlaat moet je zeker weten een andere naald om het mengsel juist te krijgen. En probeer in zon korte tijd voor je vakantie zonder dyno nog maar een uit te vinden welke je moet hebben.

Succes met je trip naar frankrijk

groeten Kevin