Problemen ontsteking

default

RE: Problemen ontsteking

Hey mensjes,

Ik heb mij pas een Mini 1000E van '92 gekocht met 35.000km's.
Deze middag eens proberen te starten maar kreeg geen vonk. Ik ga morgen dus eens naar de winkel lopen en nieuwe bougies steken, bougiekabels, bobine, condensator, contactjes en verdeelkap. Maar heeft iemand toevallig ergens een electrisch schema liggen van de ontsteking zelf? Ik heb ergens een Haynes gevonden in PDF maar de schema's zijn me wat te algemeen als het op de ontsteking aankomt.


gr

RE: Problemen ontsteking

geel/wit is de plus van de bobine.
wit zwart is de min van de bobine en het signaaldraadje voor de contactpuntjes en toerenteller.

contactpuntjes op 0,35

succes!!

RE: Problemen ontsteking

Meer dan op het schema staat is er ook niet echt van te maken (zoveel draden komen er niet bij kijken...)

default

RE: Problemen ontsteking

n de verdeelkop zat zeker 1mm corrosie op de punten en de contactpunten waren ingevreten, de vuilbak in ermee dus. weten jullie ook wat de juiste weerstand is in de bobine?

gr

RE: Problemen ontsteking

probeer het eerst maar eens met de nieuwe verdeelkap, als ie het dan nog niet doet ga je je pas zorgen maken over de rest ;)

RE: Problemen ontsteking

easy2 schreef:
probeer het eerst maar eens met de nieuwe verdeelkap, als ie het dan nog niet doet ga je je pas zorgen maken over de rest ;)



En voordat de nieuwe kap erop gaat, zet dan eerst ff de nieuwe contaktpuntjes erin...dan loopt ie beter ;)

default

RE: Problemen ontsteking

ja maar het probleem is dat ik een half uur moet rijden voor onderdelen en dat deze onderdelen nu ook niet zo geweldig duur zijn he...

gr

RE: Problemen ontsteking

Hoi Jules,

Voor veel mensen is een half uur nog dicht bij. Zoveel handelaren zitten er op zich niet in Nederland.

RE: Problemen ontsteking

Daar had ik dan wel een uurke fietsen voor over hoor ;)

RE: Problemen ontsteking

bobine is vrij prijzig, daar kun je wel een half uurtje voor gokken.
Mausje heeft gelijk, dus haal een verdelerkap, rotor, contactpunten en eventueel een setje bougie's.

als je toch een andere bobine wil, dan weet de handelaar wel wat je moet hebben, of het staat wel ergens op het forum.

default

RE: Problemen ontsteking

nu hebben we de bobine vervangen, rotor, verdeelkop, bougies, contactje en nu zijn we de ontstekingsvolgorde natuurlijk kwijt máár hij vonkt d:)b

RE: Problemen ontsteking

Volgorde is 1342. 1 is de rechter cilinder. Rotor moet ongeveer richting de 1e cilinder wijzen als deze op het BDP staat.

default

RE: Problemen ontsteking

langs welke kant is dat dan bekeken? wat is de volgorde als ik vóór de auto sta?

gr

RE: Problemen ontsteking

1e cilinder zit aan de radiatorzijde. Bougiekabel 1 is die het dichtste bij de rotor zit in de beschreven positie. Deze post geeft wat meer duidelijkheid.

default

RE: Problemen ontsteking

Bengel ea. bedankt!
In het begin bij het starten kwamen er uit de motor heel harde slagen, alsof er iemand langs de binnenkant met een hamer tegen de cilinderwand aan het slaan was. Maar na een paar keer proberen sloeg ie toch aan en bleef lopen. Hij loopt wel nog niet zo zuiver zonder choke maar dat komt omdat er nog een litertje of 2 oude benzine bij zit schat ik.

gr