Ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2. De bovenste is 1, links 3, onderste 4, rechts 2.
De rest kan ik je niet mee helpen.
- Login of registreer om te reageren
Ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2. De bovenste is 1, links 3, onderste 4, rechts 2.
De rest kan ik je niet mee helpen.
Hey thanks, en klopt het dan dat de eerste cilinder aan de kant van de radiateur zit?
Als dat het geval is komt dus de boverste kabel (1) op cilinder 1, linker kabel(3) op de 2de cilinder ....etc ?. De draairichting van de rotor is tegen de klok in toch?
grts Sebastiaan
1e cilinder is idd bij de radiator. Van daaruit geteld is de cilindervolgorde 4-3-2-1.
Helemaal goed, hier kan ik wat mee.Deze combi had ik nog niet geprobeerd. Ik ga morgen vroeg er gelijk weer mee aan het werk.
Aanvulling op probleem met brandstofpomp. De pomp doet niets, inerta...nogwatswitch staat ingedrukt (goed dacht ik) Gezocht naar een defecte zekering en niet kunnen vinden,iemand een idee waar deze specifiek hoort te zitten? ik dacht links in de buurt van de ruitenwissermotor. Wanneer ik de pomp via een accu spanning geef door hem om te leiden werkt de pomp wel, sluit ik hem aan zoals het hoort doet de pomp niets.
Tis me het puzzeltje wel zeg.....
(b)engeltje vriendelijk bedankt voor de info omtrent de ontstekingsvolgorde.
grts Sebastiaan.
Voor de tank zul je bij iemand anders moeten zijn. Zoveel verstand heb ik niet van een Spi. Een carb heeft in de meeste gevallen nog een mechanische benzinepomp. Die doet het, in principe, altijd.
Je moet wel opletten dat je ontsteking niet op een of andere manier in zijn geheel gedraaid is natuurlijk. Heb je de auto dan nooit rijdend gehad? Als je het 1-3-4-2 verhaal niet kent snap ik namelijk niet waarom je de boel ooit los hebt getrokken.
Meet even met een multimeter de draad van je brandstofpomp, of hij wel goed spanning krijgt. Controleer ook altijd of het spul goed aarde maakt.
@ Jan, Ik ga er vandaag weer mee verder, mocht ik er niet uitkomen zal ik even contact opnemen met jou connectie.Bedankt voor de tip.
@ Sjoerd, ik begrijp dat je het niet snapt waarom ik de boel heb losgetrokken maar dat komt denk ik doordat het een te leng verhaal is om op het forum te zetten.Om een heel lang verhaal klein te maken is het zo dat ik deze mini gerestaureerd heb. Om het front te vervangen en de boel niet te beschadigen heb ik de bougie en bobine kabels incl de verdelerkap verwijderd.De onsteking zelf is niet aangeraakt, dus zou goed moeten staan.Het 1342 principe ben ik wel bekent mee maar omdat het niet werkte kan het zo zijn dat ik dus ergens iets over het hoofd gezien heb of dat er met dit model specifiek net iets anders aan is, of dat er mischien wel iets defect is. Vandaar mijn vraag op dit forum, en bij deze antwoord op uw vraag.
iedereen alvast bedankt voor het meedenken en de tips.
grts Sebastiaan.
even een tip voor een volgende keer
doe even plakkertjes met nummers aan de kabels en zet met viltstift de nummers op het kleppendeksel
hiermee voorkom je een hoop problemen
Probleem/men opgelost !!!
Het eerste probleem met de brandstofpomp kwam door een breuk in een kabeltje in de draadboom bij de computer.Dan waren er nog de problemen met de ontsteking.Dit was een combinatie van een te zwakke accu en zeer slechte bougie,s.
Ik wil graag madmini uit zwolle bedanken voor de tips en uiteraard Dirk uit Deventer voor het uitlezen en het oplossen van de problemen.Thanks !!
Grts Sebastiaan.
Dit soort topic gaat niet op slot. Als dat gedaan wordt, dan kan niemand, met hetzelfde probleem, er nog iets bij zetten. Zo blijft de informatie voor iedereen toegankelijk.
Deze mini was een mooi voorbeeld van een draad ellende.
Er zijn genoeg mensen die denken met een kroonsteentje links en rechts een kapot draadje te kunnen vervangen. En vooral bij de spi mini moet je heel erg voorzichtig zijn met de kabelboom De kabelbomen van de mini zijn niet echt fantastisch en heel erg gevoelig bij stekkers ed. Bij deze mini kon je je echt een ongeluk zoeken en letterlijk de draad eruit halen en na pluizen.
RE: Problemen ontsteking en brandstofpomp spi
Ingediend door XeroBas op wo, 03-03-2010 20:47
Hallo dan, ik ben op zoek naar een mini "dokter" in de omgeving van deventer.
Ik heb met een 94er 1.3i wat probleempjes e ondanks dat ik redelijk technisch ben
kom ik er verdorie niet uit.Het eerste is de brandstofpomp die de er geen zin meer aan heeft en de onstekingsvolgorde krijg ik niet zoals het hoort.
Kortom , mocht iemand zin en tijd hebben om naar mijn werkplaats te komen en me uit de brand te helpen met deze 2 problemen ben ik zeeeeeeer dankbaar. Uiteraard staat er een financieele vergoeding tegenover.
Grts. Sebastiaan.