punten ombouwen naar elektronische ontsteking

default

RE: punten ombouwen naar elektronische ontsteking

hallo,
ik ben een beetje nieuw hierzo (net een week een mini en al grootste plannen...).

De motor van mijn mini stottert wat (stationair en als ik op de snelweg zit, en ik heb tot nu toe alleen maar regen gehad onderweg). De oude eigenaar had het over een vocht probleempje bij de ontsteking... (bekend bij mini)

Punten ontstekingen heb ik ondertussen al een gruwelijke hekel aan... (met mijn honda 4takt brommertje, eerst een paar jaar met punten lopen prutsen, cdi gemonteerd 3 jaar geleden en nooit meer problemen gehad...

Ik heb nu een punten->cdi conversie setje gezien voor de mini, nu wilde ik vragen wat ik precies allemaal nodig heb en of er nog kwaliteits en principe verschillen zijn (ik heb weleens een ombouw set gezien van punten naar elektrisch wat nog steeds veel weg had van verrotte puntjes...).

Wie heeft ook elektrische ontsteking gemonteerd en wat zijn de voordelen(/nadelen?)??? (en welk merk natuurlijk :P )
Ik heb een setje van het merk "bestek" gezien:

RE: punten ombouwen naar elektronische ontsteking

Kijk ook even op 123ignition.nl dit is een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in elektronische ontstekingen.
Bij hun heb je super kwaliteit, goede beschrijvingen en service.
Weet van m'n broertje dat het super is hij heeft het op een eend gezet en heel veel baat bij.
Ik weet dat het voor een eend anders is dan een Mini maar het is zeker de moeite waard.

Succes en mazzel Jan.

RE: punten ombouwen naar elektronische ontsteking

Met de zoekfunktie had je misschien kunnen vinden dat de A+ motor in de Metro ingebouwd is met electronische onsteking. De verdeler is in principe om te bouwen hoewel de vacuum vervroeging niet helemaal ok is als je een verdeler van een 1275 metro op een 1000cc zet.

Trouwens de meeste vocht/onstekings problemen zijn wel op te lossen met een setje nieuwe kabels en verdelerkap

default

RE: punten ombouwen naar elektronische ontsteking

ok,
Misschien was ik wat overhaast en te enthousiast met dingetjes vinden op ebay :x
Ik kan er op het moment toch nog niet goed over oordelen, nog geen tijd gehad om het probleem te onderzoeken en oorzaken uit te sluiten...
Ik vervang morgen eerst de thermostaat (hij wordt niet warm door een kapotte thermostaat...), en dan stel ik de carb af als ie warm is(hij start zelfs zonder choke...) en ontsteking ff opnieuw afstellen...,als het dan nog niet over is koop ik een meter nieuwe RODE bougiekabel :) , verdelerkap zag er als nieuw uit, behalve de kabels...

RE: punten ombouwen naar elektronische ontsteking

Mocht je punten willen ombouwen naar electronisch, probeer deze topic eens:
link