raamrubbers heb ik wel ervaring mee...
de ruit uit je mini halen door de rubbers door te snijden.
nieuwe rubber in het laten we zeggen kozijn doen.
Overvloedig insmeren met groene zeep (van die ouderwetse stinkzeep)
de ruit in het rubber in de auto zetten en dan de ruit in het rubber duwen.
gebruik een dun stukje ijzer om de rubber om de ruit heen te helpen (let op dat je de rubber niet kapot snijd...
als laatste een nieuwe pees erin (voorkeur chroom)
er is daarvoor een speciaal gereedschapje te koop, maar met engelengeduld kan het ook zonder...
de rand waar de pees in moet, insmeren met de bekende stinkzeep en dan drukken maar gebruik ook hier het stukje metaal om het rubber om de pees te helpen...
en nu de gouden tip:
gebruik een haarfohn om de pees en de raamrubber soepel te maken, hierdoor gaat de pees er makkelijker in en snijd je de raamrubber niet zo snel kapot.
al met al niet moeilijk, maar je moet geduld hebben...
suc6
- Login of registreer om te reageren
RE: Raam(rubbers) vervangen.
Ingediend door hendriktm op do, 02-10-2003 22:26
wat zijn de meest voorkomende mini roest plekjes en zijn ze moeilijk te verhelpen?
is het moeilijk om raamrubbers te vervangen?
mvg
Hendrik