Dropje mist ook het regenscherm. Daar heeft de mini-garage een plastic zak om de verdelerkap gebonden.
- Login of registreer om te reageren
Dropje mist ook het regenscherm. Daar heeft de mini-garage een plastic zak om de verdelerkap gebonden.
Hoe hebben ze dat dan gefixt? Gewoon een zak met 2 open uiteindes ofzo? Dan loop je wel het risico dat je zak vol met water loopt
Je kan natuurlijk de afwashandschoen truuk proberen..met tie wrap evt.maar ik heb speciaal zo'n kleine scherm ervoor gezet en dat erkt tot nu toe uitstekend, klop, klop.
Had ik ook niet gezien dat Puge*t zakjes verkocht.
Geniaal !!!!!! Gelukkig hebben wij mensen 5 vingers ( net zoals de mini !!!! )
Heb je dat spatschermpje speciaal ervoor gekocht of zelf gemaakt?
over het inhouden door vocht is al e.e.a. geschreven, inderdaad met een plastic zakje (markt-model) heeft de wegenwacht mij weer de weg op geholpen...
ook de handschoen met tie-raps is een oplossing...
er gaan ook verhalen rond over het feit dat je contactpunten e.d. niet meer goed zouden zijn, maar persoonlijk geloof ik daar niet helemaal in (no ofence)
Ik zou de hele ontstekingspen inpakken met what so ever om in de toekomst e.e.a. te voorkomen. spuit de hele reutemeteut ook in met vochtverdrijver en je zal van het probleem af zijn...
Ja als je bezig bent kun je net zo goed nieuwe contactpunten / condensator erin doen. Het zal een beetje lastiger worden erbij te komen met scherm of handschoenen.
Het schermpje heb ik op de sloop gehaald. Veel eigenaren gooien hem weg omdat het in de weg zit bij onderhoud, niet slim maar ja. Het is lastig om zelf te maken IVM de motorontgrendeling. Of gaat die van jou van binnen open? (Weet niet je heb wel een vrij nieuwe). Het schroeft op de bovenkant van de " rail" waar de gril onder zit.
er zijn in de loop der tijd diverse soorten schempjes geweest.
er zijn er die je vastschroefd rondom je slot.
en er zijn er die via plastic pinnekes vast zit aan 2 steuntjes die aan je kleppendeksel zitten...
RedHotRik schreef:
Dropje mist ook het regenscherm. Daar heeft de mini-garage een plastic zak om de verdelerkap gebonden.
neeeeeeee, neeeeeeee, neeeeeeee!!!
helemaal fout, ik heb al een scherm geregeld hoor
Ik heb aan de binnenkant van de grill een plaatje op maat gezaagd die de ontsteking beschermd tegen regen en vocht. Bevestigd met tie-raps, werkt prima!
Ik ben zelf ook aan het proberen een plaatje te maken wat achter de grill zit om de onsteking te beschermen. Hoef niet te moeilijk te zijn, als het maar voor de onsteking zit.
Een andere handigge oplossing is (die ik al een jaartje of wat gebruik) om de onsteking regelmatig met vochtbeschermer in te spuiten (kun je op veel plaatsen halen). Met deze beschermer spuit je een soort coating over de onsteking die verhinderd dat er vocht in trekt. Werkt prima, je moet het alleen wel goed bijhouden met nat weer!
Zo stond ik pas in Son en Breugel voor de brug te wachten. Het regende nogal hard en ik dacht toch maar even mijn motor af te zetten . Ik had toen al 2 maanden geen vochtbeschermer op mijn onsteking gespoten.
Wat denk je..... ja hoor, ik kreeg m niet meer gestart . Ff een kwartiertje wachten langs de kant en toen kon ik weer verder.
Dus.... wel goed bijhouden!
Mensen mensen wat een werk. Allemaal schotjes ed. Handschoenen dichttapen, en tyrapen, inspuiten bijhouden. En dan om de levensduur van de verderkap te verlengen. Het betreft hier een slijtageonderdeel, welke eens in de zoveel tijd vervangen dient te worden. En daarbij ook nog amper wat kost.
Ik rijdt genoeg kilometers om deze jaarlijks na de zomer voor de vochtige periode te vervangen. Ik reed zonder GRILL!!, en kappen, schotjes wat dan ook. De hele winter door.... Dus zelfs als ik niet de kilometers zou halen om deze jaarlijks te vervangen zou ik het toch nog doen, om me een hoop sores te besparen...
Ok, ik heb een 1000je, en gister toen ik terug kwam van de BWR regende het nogal hard. Gelukkig had ik de boel ongeveer 2 weken geleden nog ingespoten, en in de tussentijd was er maar een kilometer of 20 mee gereden, in droog weer.
Maar nu begon hij te stotteren, in te houden knetteren, ploffen......... grrrrrr
Dus ik ergens gestopt bij een benzinepomp, voor vochtverdrijver. De boel ff droog laten worden, ingespoten en toen kon ik weer verder, maar na 5 km begon het WEER, dus WEER inspuiten, en zo ben ik vanaf breda naar Bergen op Zoom gereden :S:S
Waarom moest ik hem elke keer opnieuw inspuiten? Is mijn verdelerkap versleten? Bobine niet helemaal super meer? Condensator? Rotor??????¿¿¿¿¿ Ik merk dat het bij mijn mini nogal snel is als het nat is dat hij gaat stotteren...
ER MAG GEEN WATER OP GIZMO KOMEN! je weet wat er gebeurt in de film he!!
BadBert schreef:
Waarom moest ik hem elke keer opnieuw inspuiten? Is mijn verdelerkap versleten? Bobine niet helemaal super meer? Condensator? Rotor??????¿¿¿¿¿ Ik merk dat het bij mijn mini nogal snel is als het nat is dat hij gaat stotteren...
Waarschijnlijk zit er water onderin de verdeler. Condens. Je droogt iedere keer de kap en de rotor, maar na een stukje rijden komt het vocht van onderuit toch weer naar boven. Als je de kap eraf haalt en de boel droogt met bijvoorbeeld een haardroger ben je weer voor een tijdje van het probleem af.
Succes,
Haha lemon, i know zou wel handig zijn, meer gizmotjes als hij nat word
Thnx voor de tip Hugo, ik ga het eens proberen, ik controleer meteen me condensator en puntjes enzo...
even een vraag, welke vochtverdrijver in spuitbusvorm gebruiken jullie?
Ingediend door Mini Martin op ma, 31-01-2005 11:23
Sinds gisteren ook weer wat nieuws
Heb een 1300 met carb.Hiff44 en elektr.ontsteking.
Het heeft altijd goed gelopen.
Het probleem:
Wanneer de motor warm wordt en ik het gas onderin drukt, begint de motor te sputteren en in te houden.(boven de 3000 omw/min.)
Na een kilometer of 10 slaat deze bij stationair af.
Ontsteking is kort geleden afgesteld en staat op 28 vroeg. Hiermee heeft ie altijd gelopen.
grtzz Martin
Eergister heb ik voor het eerst in de regen/vochtig weer moeten rijden.
Op de heenweg naar het werk begon ie na eer km of 10 wat te happeren en heel erg in te houden toen ik optrok bij het stoplicht.
Terugweg precies zelfde probleem alleen toen meteen al.
Gister een dagje laten staan en vandaag weer mee gereden.
Als ik nu optrek en wat hoger in toeren kom begint ie zich weer lekker te verzetten doormiddel van haperen en stotteren.
Vandaag dus ook maar even de verdelerkap eraf gehaald en erin gekeken en zag er allemaal vettig uit.
Hiervoor heb ik nog nooit in de verdelerkap gekeken en weet niet of ie toen ook vettig was.
Kan het zijn dat dit het probleem van het stotteren is ?
Tis namelijk geen aardige moter en zit er met gemak aan te denken om hem eruit te halen en er een ander in te leppelen aangezien ik het gestotter met gemak zat ben.
Vlak voor de 2de miniclubdag was ie gemaakt en liep ie goed en bij thuiskoms was ie nog goed.
maar na een ritje in de regen is het weer mis
En hoelang duurt het dat ie droog is met dit weer zonder hem zelf droog te maken?
De moter is een half stage 1 1.3 metro.
En heb er zolang ik hem heb al problemen mee maar had gehoopt dat dit na de laatste reparatie toch wel over zou zijn.
Mag met gemak wel een abonoment op de garage hebben
Ik rij er zo maar weer eens heen denk ik.
RE: Raar inhouden
Ingediend door Yellowbeast op wo, 10-03-2004 16:48
Situatie: Mini Cooper 1300 carb
NAT weer
Probleem: Op mijn verdelerkap verzameld zich klaarblijkelijk vocht en dit hoopt zich op in het onderste stuk van de verdelerkap. Hier onstaan vonkjes en gaat de mini heel vaag stotteren en inhouden als je op het gas duwt.
Nou had ik gezocht op het forum en zag ik dat er meer mensen waren met hetzelfde probleem.
Het schijnt dat voor de verdelerkap een spatschempje moet zitten.Dat zit er bij mij dus niet op.
Vraag: Kan ik niet wat tape o.i.d. om de verdelerkap wikkelen zodat het vocht geen vonken meer genereerd?