rammel bij gas geven

RE: rammel bij gas geven

Hallo,

ik heb een mini 1000 uit 1980 trommel rondom.

Bij het gas geven naar een hoog toerental net op het moment dat je naar de volgende versnelling wil gaan, hoor ik een flinke rammel,ratel.

Zelf denk ik dat het met de versnelling te maken heeft, maar hij schakelt goed. Het lijkt erop dat iets los zit, maar wat??

Heeft iemand een idee of heeft dit ook mee gemaakt???

groeten jurgen

RE: rammel bij gas geven

Doet hij het ook in zijn vrij?

misschien je uitlaat die los hangt onder bij je blok (daar zat het bij mij iig)

RE: rammel bij gas geven

Nee, dat is het niet

Ben bang dat dit met de versnellingsbak te maken heeft.

Wat zou het kunnen zijn als het dit is???

groeten jurgen

RE: rammel bij gas geven

Waarom denk je dat het je versnellingsbak is?

RE: rammel bij gas geven

De rammel is alleen maar erger geworden en gister schoot hij ook al uit de versnelling maar hij blijft wel goed schakelen????

Waar zou ik eerst moeten kijken???? en hoe????


groeten jurgen

RE: rammel bij gas geven

Maakt hij hetzelfde geluid als :

- je hij versnelling staat met koppeling ingetrapt en dan gas geven
( probeer ook eens met koppeling een beetje slippend )
- je hem in z'n vrij schakelt en de koppeling laat opkomen

Wie weet heeft het iets met de koppeling te maken of iets wat hiervan afhankelijk is. Ik ga dit topic even volgen..

RE: rammel bij gas geven

Misschien is het de moeite om de motorsteunen te controleren?

RE: rammel bij gas geven

Misschien ff onder de kap kijken..stationair laten lopen..en dan rustig aan handmatig gas geven..steeds meer...ratelt hij dan nog steeds zou je bijna je versnellingsbak kunnen uitsluiten, en proberen te luisteren waar het vandaan komt. laat dan weten wat je bevindingen zijn.

Misschien je kleppen stellen..??

probeer duidelijk te zijn..en laat je niet bang maken door alles wat je op 't forum leest.

Misschien dat iemand kan luisteren die in de buurt woont.

Groetjes,
Maurice

RE: rammel bij gas geven

Oke, het volgende:

Motor gestart en direct al dat heftige getik!!

Dacht in de auto dat het van de linkerzijde van de motor kwam.

Motorkap open en nu stationair ook duidelijk dat harde getik van de rechterzijde van de motor.

handmatig gasgeven en het getik wordt duidelijk sterker, het geluid klinkt als harde getik dat simultaan is aan het gasgeven!!!!

Moet ik het zoeken in de motor of waterpomp????

Kan wel uitsluiten dat het de koppeling of versnelling is want die doet het nog perfekt!???

Wat kan ik nu doen?? kleppendeksel eraf kijken of er een stoterstang gebroken is??

Wie heeft er een idee????

groeten jurgen

RE: rammel bij gas geven

Zou ook in de distributieketting kunnen liggen, kent iemand dat probleem/ getik??

Als ik ergens moet gaan prutsen zou ik daar beginnen, radiateur uitbouwen etc etc

Heeft iemand dit ook meegemaakt???

jurgen

RE: rammel bij gas geven

als je een gebroken stoterstang hebt loopt je blok gewoon kut...

een geluid is moelijk te beschrijven en nog lastiger voor ons om dan een goed advies te geven...

of je verteld eens waar je woont, en zet dat in je profiel, dan kan er misschien iemand ff een keer komen luisteren...

RE: rammel bij gas geven

Oke, woonplaats heb ik nu vermeld.

En het blok loopt lekker dus het lijkt erop dat het geen stoterstang is.

Weer aanwijzing dat het naar die ketting gaat????

jurgen

RE: rammel bij gas geven

Het zou je kleppen of je kettingspanner kunnen zijn....is het geluid aan de rechterkant....passagiers of bestuurders kant?

Lastig om het geluid van een afstand te beoordelen..

Misschien dat iemand die in de buurt van Doetinchem ( daar ligt Brummen in de buurt ;) )woont ff langs kan komen om te luisteren.

Groetjes,

Maurice

RE: rammel bij gas geven

Jurgen.

Neem een lange schroevendraaier en houdt deze aan de ene kant tegen de motor en de andere kant (heft) tegen je oor.
Luister zo naar de motorblok als het loopt zo kun je traceren waar het geluid vandaan komt.
Door het directe kontakt kun je beter horen.

Succes met het luisteren.

RE: rammel bij gas geven

Alles duidt op een klassiek probleem nl. een defekte distributieketting.

Waarschijnlijk is bij mijn mini nog sprake van een single row.

Ga daarom eerst de radiateur uitbouwen en de distr.deksel afnemen en ik denk dat ik daar al het probleem zal zien.

Heeft iemand nog tips voor het in/uitbouwen double row ketting??

Ik vind trouwens dat de onderdelen bij bv [een engelse shop] stukken goedkoper zijn dan bij handelaren hier in nederland!! pond is bijna gelijk aan euro.

Bv duplex timing gear set is 19,68 euro tov van een handelaar in nl 49 euro( excl verzendkosten)

Wat is jullie mening hierover???

groeten jurgen

RE: rammel bij gas geven

Tja een handelaar moet ook wat verdienen heh.
Een handelaar heeft ook het transport naar NL wat hem geld kost.

Qua probleem denk ik idd ook de distributieketting.

Als je motor standaard is zou ik geen duplexketting plaatsen maar een gewone.
Ben je van plan om je motor te gaan tunnen dan kan je gelijk een duplex plaatsen dan heb je die alvast erin zitten.