ramp! beide dorpels rot

RE: ramp! beide dorpels rot

Beste clubgenoten,

heb van de week mijn pasgekochte mini weggebracht naar de garage voor een grote beurt en de jaarlijkse apk. Nu werd ik vanmiddag opgebeld met het heugelijke feit dat beide dorpels rot zijn en dienen te worden vervangen. :? Ook is bij de bestuurderszijde de roest doorgeslagen naar het binnenspatscherm en dient ook deze te worden vervangen.
Hier schrok ik al van, maar helemaal toen hij de prijs noemde om het bovenstaande te repareren.

Hij vroeg 60 euro per uur om de dorpel eruit te slijpen en nieuwe erin te lassen. Hier komt dus nog het materiaal bij. alles bij elkaar gaat me dit minstens 1000 euro :( kosten. Dit bedrag is echt niet wat ik in me hoofd heb |:( en voordat ik ja zeg tegen de verbouwing, wil ik via het forum om hulp vragen.

Ikzelf kan totaal niet met een lasapparaat omgaan, maar zit ik dan gelijk aan een "dure" garage vast? Is er iemand die, natuurlijk tegen goede vergoeding, mijn mini kan voorzien van nieuwe dorpels?


ik zie dat ik al de tweede op de pagina ben die een lasser zoekt, maar ik probeer het toch. Je wordt als een held ontvangen!

je kan altijd contact met me opnemen via een reply of een PM.

met vriendelijke en geschrokken groet :o

Arno

RE: ramp! beide dorpels rot

Hoi Arno,

als vorige eigenaar van de Mini ben ik behoorlijk verrast over de slechte staat van de dorpels.

Voor zover mij bekend was voornamelijk de neus van de Mini voorzien van roest, dus onder de rechterkoplamp een flinke roestplek en een roestige motorkap.

Ik hoop dat je in de buurt van Spijkenisse iemand kunt vinden die ervoor kan zorgen dat voor een schappelijke prijs de herstelwerkzaamheden uitgevoerd worden.

Ik vind overigens 60 euro per uur wel aan de hoge kant, denk dat het voor 40 a 45 euro ook wel moet kunnen bij een officieel garagebedrijf.

Heel veel sterkte !!

Ben :|

RE: ramp! beide dorpels rot

hmm idd vervelend

bij mij waren alleen de spatschermen door :(

60 euro is idd aan de prijs
soms geven ze zo'n hoog bedrag ok op omdat ze het niet willen doen zeg maar..

turf heeft zich ook uitgeleefd met zijn dorpels.
plaatwerk is niet zo duur en miscihen kan een handige jongen je een weekeindje helpen.
scheelt weer 1000e

RE: ramp! beide dorpels rot

He hallo!! niet te hard schrikken hor het is zelf allemaal goed te doen! dorpels is wel het makkelijkste wat er is!
ze kosten € 10,- de stuk!! en als je een lasser kan vinden is het helemaal ideaal!!
dat word misschien nog een beetje lastig. ik zelf kan ook niet lassen en gebruik mn buurman daar voor :D

met het klaarmaken zodat er alleen nog maar gelas hoeft te worden wil ik wel helpen hor! alleen doe lassers het vaak liever zelf op hun manier dus moet je maar even kijken.

als je t eetje wil bekijken moet je maar ff HIER kijken.

succes met een lasser te zoeken en hou ons op de hoogte!!

RE: ramp! beide dorpels rot

Of gewoon durven, ff investeren in een lasapparaat (MIG/CO2) en zelf leren lassen!
Ik kan het ook, na veel oefenen op stukken ijzer. Kost je wel tijd, maar het IS ECHT zelf te doen.


Dorpels is niet al te moeilijk, als je de tijd er voor neemt.

RE: ramp! beide dorpels rot

maandagavond heb ik een afspaak bij een lasser. Vanmiddag ga ik de mini aan de binnenkant leeghalen(scheelt weer arbeidsuren) dus dat zal wel schrikken zijn wat ik tegenkom.

ben benieuwd of het nog betaalbaar blijft. hou jullie op de hoogte.

RE: ramp! beide dorpels rot

heb net het interieur eruit gehaald dus ik heb mijn portie ergenissen voor vandaag wel weer gehad.



ik kan gewoon tijdens het rijden de profieldiepte van de banden controleren |:(

Wat voel ik me onwijs dom dat ik dit niet tijdens de koop heb geconstateerd :( , maar het is niet anders.

RE: ramp! beide dorpels rot

mijn god zeg dat kon zo mijn mini zijn :?

precies dezelfde verschijnselen buiten de dorpels dan
en ja ook ik voel me dom heb er met de aankoop ook niet op gelet en alleen gekeken naar de dorpels
maar goed dommer worden we er niet van ;)

sterkte ermee

default

RE: ramp! beide dorpels rot

Turf schreef dat dorpels slechts tien euro kostten, waar kan ik die dorpels kopen voor tien euro?

Bedankt alvast.

RE: ramp! beide dorpels rot

ik vind het nogal meevallen :)

zo rot is t niet
ik kon mijn hele hand naar buiten doen via dat gat
:x


is zo te zien redelijk te fixen
je dorpels zou ik me meer zorgen over maken
dat is lastiger bij te komen.. O:)

RE: ramp! beide dorpels rot

ik heb vanavond een afspraak bij de HELD! haha

even afwachten hoe lang het duurt en hoe groot de zak geld moet zijn :?

RE: ramp! beide dorpels rot

Je kan ook voorstellen om zelf de dorpels te kopen dat heb ik gedaan scheelt hem weer benzine enzo, en het valt best wel mee. ;)

Groetjes Brenda

RE: ramp! beide dorpels rot

He Arno, weet je ondertussen al wat meer?
Ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte met het opknappen van je mini!

RE: ramp! beide dorpels rot

heb hem gisteravond weggebracht naar een lasser hier in Spijkenisse.

Deze man gaat aan beide kanten de binnen- en buitendorpel vervangen, de vloerdelen aan de voorzijde (waar je hakken op steunen), en een plaatje in de binnenkant van het spatbord lassen.

Ik weet nog niet wanneer ik hem terugkrijg, maar hij gaat iig gelijk door naar de apkkeuring.

Ik breng hem helemaal kaal aan de binnenkant naar de keurmeester en daarna zet ik de dorpels pas in de tectyl.



groeten Arno

RE: ramp! beide dorpels rot

YEAH,

vanmiddag heb ik de mini weer opgehaald. is 2 weken flink wat laswerk aan geweest.

- aan beide zijde zijn de binnen- en buitendorpels vervangen.
- in beide spatschermen voorzijde zijn flinke stukken staal vernieuwd.
- 2 gedeeltelijk nieuwe bodemplaten(het gedeelte waar je hakken op rusten)
- een aantal plekjes (deur-scharnier-ophangpunt, binnenzijde lectuurbak :?: ) zijn ook mee genomen.

vannochtend gelijk door naar de apk-keuring en hier b]no problems![[/b] :D :D

van de week nog op de brug, zodat ik de hele onderkant in de tectyl kan zetten.

De lasser adviseerde mij om de binnenkant te bekleden met anti-dreun; een soort rubber wat dmv een warme fohn zich in de naden van de bodemplaat vormt. heeft iemand hier ervaring mee?

iedereen prettige zondag

arno

RE: ramp! beide dorpels rot

Mini_Arno schreef:
van de week nog op de brug, zodat ik de hele onderkant in de tectyl kan zetten.


Wel eerst het (kale) plaatwerk in de (zink)primer en lak zetten, anders heeft tectyleren niet zo'n zin.

Mini_Arno":2b5uym1z]anti-dreun[/quote:2b5uym1z]
Hoeft niet perse. Standaard heeft de Mini dat, maar er blijft vaak vocht onder staan. Waar het is weggehaald voor het lassen, hoef je niets terug te plakken. Qua geluid merk je dat niet. Zorg er ook hier weer voor dat de nieuwe stukken goed in primer en lak staan (en daarna bijv. met ML tectyl of Waxoyl inspuiten/smeren) voor je het tapijt teruglegt.

RE: ramp! beide dorpels rot

Mini_Arno, mag ik vragen hoeveel dit grapje gekost heeft?
Bij mij ben ik ook rotte plekken tegen gekomen op dezelfde plekken.

De vorige eigenaar van mijn mini was zo slim om traanplaten neer te leggen over het tapijt zodat ik niet de natte plekken kon zien en voelen :|

Vorige week bij het verwijderen van de platen en tapijt, en na een flink stukje in de regen gereden te hebben, kwam ik opeens een plas water tegen bij het voetgedeelte.

default

RE: ramp! beide dorpels rot

hey,

dit verhaal kwam mij bekend door ik heb ook een mini voor restauratie nou wist ik natuurlijk wat ik kocht maar mischien fleurt dit je op! het kan dus erger maar weet niet wat ik verder nog tegen kom.


gelukkig kan ik zelf lassen alleen moet ik nog een lasapparaat kopen.

groeten Stefan

owja de doorgerotte dorpel is bij mij wel aan 2 kanten

RE: ramp! beide dorpels rot

Voordat is mijn dorpel weer ga afsluiten wil ik graag weten waar dit voor is:

(foto ff geleend van Lowrida ;))

Dit is bij mij half weggerot en ik kan er alleen nog maar een verstevigende functie bij verzinnen. Ik kan alleen de vierkante uitsparing niet helemaal plaatsten. Wie helpt?

Daan

RE: ramp! beide dorpels rot

Even een wilde gok van mij... Kan het niet toevallig het krikpunt zijn?

RE: ramp! beide dorpels rot

Goedzo Demelza! :)

RE: ramp! beide dorpels rot

Oh ik dacht dat het krikpunt verder naar voren zat. Daar zit namelijk ook een vorm van versteviging.

Maar valt de vierkante uitsparing dan boven een vierkante uitsparing van het onderdorpel? Bij mij was er namelijk niet veel meer van over. Is het normaal gesproken symetrisch (dwz dat het krikpunt van Lowrida ook niet compleet is)? Ik vind de vorm namelijk zo vreemd... Heeft iemand hier meer plaatjes van?

Ps. Is dat zo te koop of moet ik dat (pff...ook al weer :|) zelf maken?

RE: ramp! beide dorpels rot

ik vind die op de foto er toch goed uitzien, maar die krikgaten zijn toch niet zo van belang, ik heb ze nog nooit gebruikt. ik krik hem op onder het subframe. vind ik een stuk handiger en veiliger als die originele gaten. doe je die binnezijde van de dorpel en het hele stuk wat je weer gaat afsluiten ook effe behandelen van te voren? nu kun je er goed bij

RE: ramp! beide dorpels rot

ik heb die hele punten helemaal weggehaald ( volledig rot) en het gat in de nieuwe dorpel met een plaatje dicht gepuntlast.

die krik is zoiezo nogal dodgy en heb een klein en vooral plat schaarkrikje voor het geval dat.

RE: ramp! beide dorpels rot

Ik sluit inderdaad pas helemaal af als ik het behandeld heb met dinitrol...Ik kan het alleen nergens vinden! Wie helpt?!?!

RE: ramp! beide dorpels rot

Als je dat wilt doen moet je er wel voor zorgen dat je een ander soort krik in je auto hebt zitten, want met de standaard krik kan je dan niets meer mocht je een platte band hebben.

RE: ramp! beide dorpels rot

Dat snap ik...Maar ik heb de originele krik niet eens. En: is straks waarschijnlijk niet eens ruimte voor een reserveband of krik :P

RE: ramp! beide dorpels rot

Daan schreef:
Ik sluit inderdaad pas helemaal af als ik het behandeld heb met dinitrol...Ik kan het alleen nergens vinden! Wie helpt?!?!




BUMP BUMP!!! Ik ben op zoek naar dinitrol (ML en 1000) maar weet niet waar ik het kan krijgen...Wie helpt me uit de brand???

RE: ramp! beide dorpels rot

Ik heb het eindelijk gevonden! Voor geinteresseerden: info@autobedrijfpots.nl
Het spul kost ongeveer 8 euro voor 500 ml. De meeste antiroest bedrijven gebruiken eerst dinitrol ml, en daarna dinitrol 1000….

RE: ramp! beide dorpels rot

Hier in Roosendaal kan ik het zo krijgen bij JP carColors.
Carlogic in Alphen aan de Rijn is de importeur van dat spul; bel maar even naar 0172 242 622 en vraag naar Jan Stam.
Die kan vast vertellen waar je het in jouw buurt kan kopen.