rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

In een Engelse uitvoering zit het stuur aan de andere zijde. Is het dan ook zo dat alles gespiegeld zit onder de motorkap?

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

Ik ga er van uit van niet.... Alleen het stuurhuis lijkt me....

Maar ik weet ook niet zeker ik lees mee :P

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

De rem en koppelings cilinder zitten aan de andere kant.

Maar de moter is niet gedraait of zo :P

Frans

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

Nee, het blok zit er hetzelfde in.

Alleen de (hoofd)koppelingscilinder en (hoofd)remcilinder zitten anders. Dat zijn de cilinders met de vaatjes eraan voor remolie, bovenop de balk waar het subframe aan vast zit (zie foto). Als je voor de auto staat zitten deze bij een linksgestuurde rechts en bij een rechtsgestuurde links. Deze cilinders zitten namelijk rechtstreeks boven de pedalen.



Voorbereiding voor montage is bij beide hetzelfde. Voor zover ik weet zou het dus alleen een kwestie van andere leidingen zijn als je het om wil bouwen, maar dat kan ik ook mis hebben.....

Wat betreft het stuur, gaat die volgens mij bij beide naar het midden toe, maar durf niet te zeggen of daar andere onderdelen bij komen kijken.

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

Franske was dus iets vlugger met reageren.... :x

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

En engelse Mini's hebben ook een andere ruitenwisser namelijk RHD

Groeten ~Johan~

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

ander stuurhuis en andere gaspedaal

groetjes,

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

maar die zitten niet onder de motor kap :P

Frans

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

Remleidingen (koppeling), gaskabel en verwarmingsslangen en sommige bedrading lopen ook anders en zijn daarom langer of juist korter. Voor een deel zal je daar nieuwe voor moeten kopen. Verder een ander stuurhuis (lekker klusje om te vervangen), gaspedaal zit anders vast, andere koplampen dan ben je al een heel eind. Bij nieuwere mini's het dashboard als je geen last wil krijgen van je nek.

De Rem/koppelingscilinder en ruitenwissermotor met mechanisme kan je aan de "goede" kant herbruiken.

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

ombouwen naar europees is meestal niet moejlijk :D stuurkolom kan weer worden gebruikt riutenwissermotor met meganisme kan je best vervangen voor eur gebr vanwege het schoonvegen van de ruit :P .komen ook in de andere gaten van de paravan te zitten .stuurhuis vervangen door alles aan stuurhuis los te maken subframe aan de achterzijde laten zakken en stuurhuis vervangen door eur model :? .pedalen boks moet ook veranderd worden omdat de eng en de eurmodel anders zijn .de engelse past niet links. :x koppeling en rem hoofdcylinders verzetten hier zijn mogelijk verlengstangen en een andere kachel nodig (wel of geen rembekrachtiger)is best te doen maar eerst het juiste materiaal bij elkaar zoeken O:)

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

Mijn bedoeling is niet om hem om te bouwen, maar ik heb een antal technische boeken in het engels en dan zijn de plaatjes beter te begrijpen als ik weet wat er gespiegeld zit of hoor te zitten.

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

Alleen de (hoofd)koppelingscilinder en (hoofd)remcilinder zitten anders.


Als er een rembekrachtiger op zit (die in de plaats komt van de hoofdremcilinder - of spreek je ook bij rembekrachtiging van een hoofdremcilinder?), zit die wel altijd op dezelfde plaats (aan de rechterkant van de auto). In links gestuurde Mini's wordt de beweging van het gaspedaal overgebracht via een stangenstelsel, op rechts gestuurde exemplaren zal het wel directer gaan.

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

Mk1's(weet niet tot wanneer) hebben trouwens geen extra ruitenwissergaten, dus die kun je niet zomaar ff omgooien!

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

Eelke schreef:
Als er een rembekrachtiger op zit (die in de plaats komt van de hoofdremcilinder - of spreek je ook bij rembekrachtiging van een hoofdremcilinder.



De rembekrachtiger is de zwarte pot, deze zorgt door gebruikmaking van het motorvacuum dat de pedaaldruk vergroot wordt. De hoofdremcilinder is het gedeelte waar de remleidingen uitkomen.

[size=75:15h3w1if][Edit: quote-syntax gecorrigeerd - Eelke][/size:15h3w1if]

RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap

eelke foutje gaspedaal word direct bediend .in het schutbord zit hiervoor een bevestigingsbusje voor de gaskabel. het rempedaal wordt op "afstand" bediend als er een rembekrachtiger op zit