Ik ga er van uit van niet.... Alleen het stuurhuis lijkt me....
Maar ik weet ook niet zeker ik lees mee
- Login of registreer om te reageren
Ik ga er van uit van niet.... Alleen het stuurhuis lijkt me....
Maar ik weet ook niet zeker ik lees mee
De rem en koppelings cilinder zitten aan de andere kant.
Maar de moter is niet gedraait of zo
Frans
Nee, het blok zit er hetzelfde in.
Alleen de (hoofd)koppelingscilinder en (hoofd)remcilinder zitten anders. Dat zijn de cilinders met de vaatjes eraan voor remolie, bovenop de balk waar het subframe aan vast zit (zie foto). Als je voor de auto staat zitten deze bij een linksgestuurde rechts en bij een rechtsgestuurde links. Deze cilinders zitten namelijk rechtstreeks boven de pedalen.
Voorbereiding voor montage is bij beide hetzelfde. Voor zover ik weet zou het dus alleen een kwestie van andere leidingen zijn als je het om wil bouwen, maar dat kan ik ook mis hebben.....
Wat betreft het stuur, gaat die volgens mij bij beide naar het midden toe, maar durf niet te zeggen of daar andere onderdelen bij komen kijken.
En engelse Mini's hebben ook een andere ruitenwisser namelijk RHD
Groeten ~Johan~
Remleidingen (koppeling), gaskabel en verwarmingsslangen en sommige bedrading lopen ook anders en zijn daarom langer of juist korter. Voor een deel zal je daar nieuwe voor moeten kopen. Verder een ander stuurhuis (lekker klusje om te vervangen), gaspedaal zit anders vast, andere koplampen dan ben je al een heel eind. Bij nieuwere mini's het dashboard als je geen last wil krijgen van je nek.
De Rem/koppelingscilinder en ruitenwissermotor met mechanisme kan je aan de "goede" kant herbruiken.
ombouwen naar europees is meestal niet moejlijk stuurkolom kan weer worden gebruikt riutenwissermotor met meganisme kan je best vervangen voor eur gebr vanwege het schoonvegen van de ruit .komen ook in de andere gaten van de paravan te zitten .stuurhuis vervangen door alles aan stuurhuis los te maken subframe aan de achterzijde laten zakken en stuurhuis vervangen door eur model .pedalen boks moet ook veranderd worden omdat de eng en de eurmodel anders zijn .de engelse past niet links. koppeling en rem hoofdcylinders verzetten hier zijn mogelijk verlengstangen en een andere kachel nodig (wel of geen rembekrachtiger)is best te doen maar eerst het juiste materiaal bij elkaar zoeken
Mijn bedoeling is niet om hem om te bouwen, maar ik heb een antal technische boeken in het engels en dan zijn de plaatjes beter te begrijpen als ik weet wat er gespiegeld zit of hoor te zitten.
Alleen de (hoofd)koppelingscilinder en (hoofd)remcilinder zitten anders.
Als er een rembekrachtiger op zit (die in de plaats komt van de hoofdremcilinder - of spreek je ook bij rembekrachtiging van een hoofdremcilinder?), zit die wel altijd op dezelfde plaats (aan de rechterkant van de auto). In links gestuurde Mini's wordt de beweging van het gaspedaal overgebracht via een stangenstelsel, op rechts gestuurde exemplaren zal het wel directer gaan.
Mk1's(weet niet tot wanneer) hebben trouwens geen extra ruitenwissergaten, dus die kun je niet zomaar ff omgooien!
Eelke schreef:
Als er een rembekrachtiger op zit (die in de plaats komt van de hoofdremcilinder - of spreek je ook bij rembekrachtiging van een hoofdremcilinder.
De rembekrachtiger is de zwarte pot, deze zorgt door gebruikmaking van het motorvacuum dat de pedaaldruk vergroot wordt. De hoofdremcilinder is het gedeelte waar de remleidingen uitkomen.
[size=75:15h3w1if][Edit: quote-syntax gecorrigeerd - Eelke][/size:15h3w1if]
Ingediend door knutsel junior op wo, 26-01-2005 20:42
eelke foutje gaspedaal word direct bediend .in het schutbord zit hiervoor een bevestigingsbusje voor de gaskabel. het rempedaal wordt op "afstand" bediend als er een rembekrachtiger op zit
RE: rechts gestuurd, gespiegeld onder motorkap
Ingediend door Dietrich op do, 20-01-2005 11:31
In een Engelse uitvoering zit het stuur aan de andere zijde. Is het dan ook zo dat alles gespiegeld zit onder de motorkap?