regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

ik heb een vraagje,
ik moet best vaak olie bijvullen op me dashpot,
zijn er revisie setjes ofzo voor de carb zodat die olie op pijl blijft ?

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

Wat voor olie gebruik je?

En dikkere olie hoef je minder vaak bij te vullen, maar veranderd wel het rijgedrag.

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

15W40, maar die olie is egt heel vlug leeg, vandaar als ik de mini een week niet poets dat de achterkant een beetje zwart is, en mijn bumper achter :?

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

Dat heeft meer te maken met het olie verbruik IN de motor, niet die van de dashpot.
Dat kan eerder betekenen dat je carb een revisie beurtje kan gebruiken.
Je kan ook eerst eens proberen met 20W50 olie.

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

Kijk eens naar het dopje wat erop zit? Ik heb er namelijk wel eens een gaatje in gehad. ff de motorkap aan de onderkant inspecteren. Er is een kans dat hij het er egwoon uit gooit....

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

bij het bedrijf waar ik werk hebben wij ook een mini in onderhoud en iedere keer als die voor zijn beurt komt checken wij dat potje ook even en vullen hem bij met remolie(dot4) dit werkt prima ik zou die gewoon eens proberen en als dat niet werkt de carb reviseren...

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

vullen hem bij met remolie(dot4)



lekker aggresief .. als je dat er een paar keer in gooit ben je inderdaad de volgende keer aan revisie toe :)" title="Evil" />

(wie bedenkt er zoiets? als de fabrikant 'gewone' olie voorschrijft .. dat je zelf een dunnere/dikkere variant neemt kan ik me voorstellen, maar remolie |:( )

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

't is al allemaal verhope met een nieuwe dopje of hoe je dat ding noemt :P

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

Hoi,
Ik gooi er altijd versnellingsbakolie in voor een automaat!
suc-6-

hoef nooit bij te vullen!

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

Dus het is nu verholpen Jelle?

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

Even een kort vraagje, wat is normaal qua bijvullen hiervoor? Ik wil een gemiddelde weten, want ik rijdt er nu dagelijks 40 km mee, maar nooit gedacht aan het bijvullen hiervan.. Moet dit elk half jaar? Of zelfs elke maand, of maar één keer per jaar?

Wat is een gemiddelde?

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

stungun schreef:
vullen hem bij met remolie(dot4) dit werkt prima theo":iygu42cv]lekker aggresief ..


[/quote:iygu42cv]

zal ook lekker gaan roken bij een enigszins versleten carb...

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

Ik moet regelmatig mijn dashpot bijvullen, nu al een aantal keer in 4 maanden tijd.

Dit lijkt mij vrij veel?

Gaatje zoals hierboven beschreven staat ga ik morgen even naar kijken, maar ik vroeg me het volgende af:

- Mocht ik wel een nieuwe damper nodig hebben, hoe weet ik welke carb. ik heb? mijn damper ziet er zo uit:
Zegt dit al iets of hebben meerdere carbs. dezelfde?

- Zijn er andere dingen waar ik naar kan kijken?

Ik heb een 1000cc uit 1987, ik gebruik gewoon de olie die ik ook voor de motor gebruik (minerale 15W40)



en de laatste enigszins brutale vraag: is het mogelijk dat deze topic-titel aangepast kan worden dus zonder spelfouten? zoeken op het forum (bijvulleN dashpot) is al lastig genoeg ;)

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

Het regelmatig bij moeten vullen is op zich niet zo erg.

Aan alleen de demper hebben we niet zoveel. Al kan ik aan de hand van je blok wel gokken dat je een HS4 hebt.

Hier het topic waar de verschillende carbs staan uitgelegd.
Het linkje in de 2e post geeft een mooi overzicht.

Je zou eventueel, als je het bijvullen te veel vind, de carb om kunnen wisselen voor een Hif38. Dit een een carb die vergelijkbaar is met een HS4.

RE: regelmatig moeten bijvullen van de olie op dashpot

(b)engeltje schreef:
Het regelmatig bij moeten vullen is op zich niet zo erg.

Aan alleen de demper hebben we niet zoveel. Al kan ik aan de hand van je blok wel gokken dat je een HS4 hebt.

Hier het topic waar de verschillende carbs staan uitgelegd.
Het linkje in de 2e post geeft een mooi overzicht.

Je zou eventueel, als je het bijvullen te veel vind, de carb om kunnen wisselen voor een Hif38. Dit een een carb die vergelijkbaar is met een HS4.



Dank voor je snelle reactie! het bijvullen vind ik niet zo erg, maar ik kreeg de indruk dat dat hooguit een aantal keer per jaar moest, niet zo vaak als ik het moet doen, vandaar :) Was bang dat er misschien iets mis was

Zal het topic bekijken!