Is je V snaar niet aan het slippen ? Dat geeft hetzelfde geluid.
Vocht bij de koppeling lijkt mij nogal sterk.
- Login of registreer om te reageren
Is je V snaar niet aan het slippen ? Dat geeft hetzelfde geluid.
Vocht bij de koppeling lijkt mij nogal sterk.
Ja dat dacht ik dus ook.
Maar je hoort echt de motor geluid harder klinken. Hoe meer je intrapt, hoe harder de motor giert, maar niet vooruit komt.
Auto komt sneller vooruit als je geleidelijk wat gas geeft.
PS. Heb geen toereteller en m'n km kabel is stuk. Dus kan niet echt goed meten, maar je hoort de motor wel in toeren stijgen.
Mijn inziens zal je eerder een probleem hebben met vocht en de onsteking (of de V-snaar), dan dat de koppeling problemen geeft.
Kijk eens of je een waterschildje kan krijgen voor de onsteking (en contoleer voor de zekerheid de spanning op je V snaar.
Vocht en een slippende koppeling zijn een onwaarschijnlijke combinatie. Ik ben bang dat ofwel je koppeling versleten is of er olie op de plaat komt. Aan de koppeling is op zich vrij weinig af te stellen.
Dennis
Is je dynamolampje (die rode) ook gaan branden?
[size=85:1v3uqjan]Of is die ook al stuk [/size:1v3uqjan]
@Dennis:
Ik heb van de week wel olie bijgevuld. Misschien heb ik te veel ingegooid waardoor wat olie in de koppeling is gekomen. Kan dat?
Ik las wel hier ergens een bericht dat ik de koppeling kan afstellen, maar kan het bericht niet meer vinden...
@G-Bee:
Nee niets brand.
Hoe kan ik zo zien wat voor koppelingsplaat ik heb? Of moet ie helemaal eruit?
Nee dat kan niet echt, olie in de koppeling morsen.
Zoek eens een hele rustige weg op. Rij in zijn 4 doe je kopping in en laat hem in één keer opkomen en heb je een idee van de werking van de koppeling.
@G-Bee:
Snel of langzaam? Had vanochtend al geprobeerd handrem omhoog en in z'n 1 weg te rijden, maar de motor slaat wel af.
Als je het snel, krijg je een schokje dan slipt het niet ernstig.
Dat je motor afslaat zoals jij het hebt gedaan is ook een goed teken.
@G-Bee: Ja hij schokt en dan valt ie (bijna) uit
Heb nu bijna een week in de auto gereden en dit zijn mijn bevindingen:
Wegrijden gaat prima
Rijden in de stad gaat ook goed
Op de snelweg rijden is een drama. Begin gaat wel goed. Rijd prima 120km/u. Op moment dat ik in de file komt, en vervolgens weer gewoon 120km/u wilt rijden, gaat ie niet harder gaan dan 60 km/u.
Heb van alles geprobeerd:
- Langzaam optrekken en dan in hoge toeren schakelen (slipt het minst)
- Snel op trekken (Slipt heel veel, heel snel)
- Hoge toeren op trekken (Werkt soms wel/soms niet)
Dus ik heb het idee dat er geen druk is om de platen "tegen elkaar aan te drukken" naarmate je in een hogere versnelling komt. Dus geef ik iets te veel gas in z'n 4, dan hoor je de motor heel snel brullen, maar komt er geen voorruitgang.
In z'n 1 daarentegen heb ik er helemaal geen last van.
Ik snap er niets van . Normaal zou het bij elke versnelling moeten slippen of zie ik het verkeerd? Kan er iets afgesteld worden?
Ingediend door Gjalt op wo, 26-09-2012 11:21
dus na een aantal keer achterelkaar schakelen blijft je koppeling slippen?
Dan lijkt het alsof het systeem niet goed de druk kwijtkan. Ik geb hier wel eens iets soortgelijks met remmen voorbij horen komen, toen was de flexibele slang oud en een beetje verstopt. Wellicht die eens vervangen?
@Gjalt: Dat is een idee. Volgensmij is ie nooit vervangen geweest.
Thanks voor de tips iedereen! Het is dus geen regen probleem
RE: Regen = slippende koppeling
Ingediend door Mrio op do, 20-09-2012 13:21
Hallo allen,
Ik heb iets heel vreemds. Wanneer het regent, heb ik een slippende koppeling.
Op de snelweg merk ik niets van, maar als ik optrek in alle versnellingen slipt de koppeling heel erg.
Als het een aantal dagen droog is of bij een koude motor, heb ik daar nog zoveel last van.
Het gaat om een 1000 blokje, waarvan alles nog standaard is.
Wat kan/moet ik (niet) doen?
Alvast bedankt voor jullie mening!