Rem probleem

RE: Rem probleem

Ik zit inmiddels al heel lang met een rem probleem en het is niet echt iets wat op het forum tot nu toe duidelijk is behandeld

bij het remmen kan er nogal eens een verschil in pedaal druk zijn. de eene keer is het pedaal kei hard en de andere keer zakt die helemaal weg naar de bodem dan remt er voor niks en achter blokkeerd er dan een wiel. als ik dan 1x met het pedaal pomp is het pedaal weer hard en remt alles perfect. hij lekt ook geen rem olie, de schijven zijn zo goed als nieuw net als de remblokjes en de rem olie.

Dit is geen nieuw probleem, heb dit al eerder proberen op te lossen. alles is ongeveer 15x ontlucht op precies de goeie manier volgens de haynes. dit had weinig tot geen effect. daarna is de hoofdremcylinder vervangen. dit bleek het ook niet te zijn. Met als gevolg dat ik geen opties meer weet wat het zou kunnen zijn.

We praten hier over een Mini Cooper "s" MPI uit 1999 met een type 4 hoofdremcylinder. ik zou het dan ook fijn vinden om het bij dit type te houden voor het overzicht.

WIE oh WIE weet wat ik moet doen?!?!?

RE: Rem probleem

Heb je je remleidingen al nagekeken? Misschien zijn ze beschadigd of iets dergelijk!
Aangezien je zei dat de rest goed was!
Hoe zijn je cilinders heb je die al nagekeken?
veel suc6

default

RE: Rem probleem

Ik heb het vermoeden dat een rubber remleiding(en) verstopt zitten.
Even er af halen en doorblazen.
Bij het gebruik van verkeerde remvloeistof kan een rubber remleiding aan de binnenkant langzaam oplossen.

grtzz Martin

RE: Rem probleem

ik kan het wel checke maar inprincipe kan het niet want er zit wel de goeie rem olie in. de remcylinders heb ik ook na gekeken is niks mee aan de hand en de rubbertjes daarvan zijn ook oke.

RE: Rem probleem

Zijn alle remmen ook goed afgesteld?

RE: Rem probleem

nou als het pedaal hard is wat die meestal is remt die super goed dus dat zal het dan toch niet zijn denk ik

RE: Rem probleem

Als ik jou was zou ik het toch even uitsluiten, kleine moeite groot plezier ;)

RE: Rem probleem

Ik sluit me aan bij Martin, kijk die slangen ook ff na

RE: Rem probleem

nou het is op gelost zoals gewoonlijk bij mij was het natuurlijk weer een aantal factoren tegelijk.
het probleem was eerst heel erg toen heb ik goed ontlucht etc etc en was het bijna over. gister met de BMR rit ging die maar 3x tot de bodem met remmen. vandaag de trommels achter gesteld en het is nu weer perfect.

groeten Maarten

RE: Rem probleem

ik schop hem toch weer omhoog want het probleem is terug en ik weet het wederom niet meer.

RE: Rem probleem

Zijn je cilinders niet lek? Of is ergens de remleiding poreus of een koppelstuk defect?

RE: Rem probleem

cilinders niet lek ik ga die leidingen allemaal een keer nalopen en dan een keer ontluchten ofzo.

RE: Rem probleem

Probleem zal waarschijnlijk niet in de remcilinders zitten (want die zitten achter). Een lekke remklauw kan natuurlijk wel. Ik denk dat het probleem in het circuit van de voorremmen zit.
Mischien kan het ook aan de remdrukverdeler liggen :?.

RE: Rem probleem

als dat al zo zou zijn hoe kan ik dat testen? ik kan natuurlijk wel alles gaan vervangen maar ja geld groeit me niet op de rug. (helaas) :x

RE: Rem probleem

mini_mouse schreef:
Probleem zal waarschijnlijk niet in de remcilinders zitten (want die zitten achter).



???
Als deze lek waren heb je toch echt wel een probleem!
Maar de remklauw voor ken natuurlijk ook

RE: Rem probleem

de remklauwen enzo zijn allemaal droog en er lekt ook geen remolie omdat het pijl gewoon goed blijft. als de remleidingen verstopt zouden zitten zou die ook geen drukopbouwen als je een keer pompt en dat is wel het geval.

RE: Rem probleem

ik ben geneigd aan hetzelfde te denken als MiniMartin al zei. Je Mini is tenslotte al ~6 jaar oud en dot4 is best een aggressief goedje.
Een setje nieuwe 'braided' slangen is zo duur niet ..
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=37153

groetjes,
Theo van den Bogaard

default

RE: Rem probleem

mini_mouse schreef:
Probleem zal waarschijnlijk niet in de remcilinders zitten (want die zitten achter). Een lekke remklauw kan natuurlijk wel. Ik denk dat het probleem in het circuit van de voorremmen zit.
Mischien kan het ook aan de remdrukverdeler liggen .




:D :D :D Dus volgens jouw redenatie zitten remcilinders alleen achter en niet van voor, een remklauw heeft dus geen REMCILINDERS, jonges toch!!! Hoe remt deze dan op LUCHTDRUK Nukkel HEAD.

RE: Rem probleem

Wie is hier nou een knucklehead in remklauwen zitten alleen zuigers, de klauwen zelf dienen als cilinder

RE: Rem probleem

laten we het anders even gezellig houden want hier heb ik compleet niks aan. daarnaast is mini-mouse geen knucklehead want ik ken hem zelf van de huiskamer limburg. ik heb alleen wat aan fatsoenlijke adviezen. die rubberen leidingen doorspuiten hoe kan ik dat het beste doen water / lucht? en hoe krijg ik ze er af zonder de hele garage onder de olie te zetten?

RE: Rem probleem

Ok dan omdat je het zo aardig vraagt :D

De leiding aan een kant losdraaien en uit laten lekken in een glazen potje (tijd voor een bakkie/biertje) daarna andere kant loshalen.
Doorblazen zou ik met lucht doen want water wil je niet hebben in je leiding.
Overigens als ze al wat ouder zijn en je hebt ze toch los is vervangen ook wel een goed idee en vervangen door braided hoses helemaal, mn voor het pedaalgevoel.

RE: Rem probleem

nou dan ga ik dat eerst maar eens proberen van het weekend.

default

RE: Rem probleem

Wie is hier nou een knucklehead in remklauwen zitten alleen zuigers, de klauwen zelf dienen als cilinder



Wooooow de klauwen zelf dienen als cilinder zeg je??? Wat zit in die RemKlauw? juist een CILINDER die naar buiten wordt geperst door de druk die erop wordt uitgeoefend.
Ojaaa neem me niet kwalijk in de motor zitten dus geen zuigers, maar cilinders. In de rem klauw zitten dus geen remcilinders maar rem zuigers volgens u, waar zitten dan de ooo zoo befaamde remzuigers in???
Jungske als achter alleen rem cilinders zitten? dan vraag ik me af waar die remzuiger dan in moet zitten.

default

RE: Rem probleem

Het werkingsprincipe van een hydraulisch bediende schijfrem is heel eenvoudig. Als je de rem in werking stelt druk je door middel van een hydraulische pomp de remolie tegen de remzuigers aan. Die zuigers zitten in de remklauwen in een cilinder, waardoor ze in staat zijn om de remblokken, die zich tussen de zuigers en de remschijf bevinden, tegen de remschijf aan te drukken

Zo dat is poepsimpel :D

RE: Rem probleem

Linkaard en ik zijn het er denk ik wel over eens hoe het werkt.

Maar als je naar een automaterialen zaak gaat kun je geen cilinders kopen voor een schijfrem namelijk alleen klauwen. De bewegende delen heten zuigers net als in de motor. Die zuigers bewegen in een cilindrische boring. Voor een achterrem (trommel) kun je wel cilinders kopen maar daar zitten ook weer zuigertjes in die bewegen (twee stuks zelfs per cilinder)

RE: Rem probleem

In een remklauw zit een zuiger, en de klauw is in feite een cilinder. In een motor zitten zowel zuigers ALS cilinders, want in die cilinders bewegen de zuigers op en neer. Da'st principe: zuiger beweegt (met of zonder stang) en cilinder staat stil. ;)

Maar daar gaat het niet om, genoeg gekat. We weten wat er bedoeld wordt en er moet een oorzaak van dit rare probleem gevonden worden.

Ik zou haast denken dat 'zo nu en dan' er druk verloren gaat in de hoofdremcilinder. Maar dat zou vast tot lekken leiden, en lijkt me niet echt logisch.
In het andere geval zou ik inderdaad voor de remdrukverdeler gaan, maar ik weet alleen dan Haynes meldt dat die niet te ontmantelen is. Ik heb alleen geen idee hoe die te testen is (zou t wel heel graag willen weten), maar misschien dat een lokaal minicentrum je daar bij van dienst kan zijn als je toch nieuwe slangen haalt.

Succes

RE: Rem probleem

Je hebt je achterremtrommels al gesteld? Dit moet je wel doen als de handrem er vanaf is. Zitten je wielmoeren wel goed vast? Ik had hier ooit speling in zitten en had dezelfde problemen die jij beschrijft, en ook ik heb de HRC gereviseerd wat weinig tot niks uitmaakte.

Dus controleer de wielmoeren of je wielen op speling.

RE: Rem probleem

wielnaven hoofdremcilinder zijn vervangen
zit geen speling op de wielen meer. trommels achter zijn clockwise gesteld. de remklauwen heb ik er af gehad en de cilinders schoon gemaakt. remmen ongeveer 15x ontlucht en natuurlijk zijn de schijven remblokken en remschoenen achter allemaal in zeer goeie staat (4000 km oud ofzo) eigenlijk is het hele rem systeem nieuw behalve de leidingen en de drukgroep etc. maar hij lekt nergens rem olie. ik weet het het klinkt als lucht maar ja ik heb ze goed ontlucht op de haynes manier voor het goeie type HRC. anders haal ik morgen wel een pompje en pomp ik er wel 3 liter olie door heen. is dat geen goed idee? of is dat bleeden DE oplossing (nippels openzetten en maar laten lopen)
even goed bedankt voor de suggesties tot zo ver!

Ps ik heb niks aan discussies in dit topic mijn remmen moeten het gewoon doen. een smart-ass verkiezing doe je maar in je eigen topic. kan niemand die opmerkingen wissen ofzo? heeft toch niemand wat aan bedankt alvast

RE: Rem probleem

Off topic.
@Linkaard: Sjonge sjonge... het enige wat jij ook kan doen is op een absurde manier reageren...
Zo zien we enige tijd niks van je, maar als je reageerd is het op een dusdanige manier dat je de mensen de haren in de nek doet laten rijzen...

default

RE: Rem probleem

nou, in feite heeft ie wel gelijk met zn reaktie.
Voor mensen die het niet begrijpen word alles nog onduidelijker als er niet duidelijk geschreven word.
Zoals zuiger en cilinder enz... (o ja, en remklauw)
:+)

RE: Rem probleem

linkaard schreef:
mini_mouse":wz4mmv1j]Probleem zal waarschijnlijk niet in de remcilinders zitten (want die zitten achter). Een lekke remklauw kan natuurlijk wel. Ik denk dat het probleem in het circuit van de voorremmen zit.
Mischien kan het ook aan de remdrukverdeler liggen .




:D :D :D Dus volgens jouw redenatie zitten remcilinders alleen achter en niet van voor, een remklauw heeft dus geen REMCILINDERS, jonges toch!!! Hoe remt deze dan op LUCHTDRUK Nukkel HEAD.[/quote:wz4mmv1j]

Ten 1e: als je op luchtdruk zou remmen heb je nog remcilinders/remklauwen nodig.
Ten 2e: Natuurlijk heefd een remklauw ook een cilinder(de remklauw is de cilinder!), maar in het algemeen word met remcilinders die dingen bedoelt voor trommelremmen. En voor schijfremmen heb je remklauwen.

@linkaard: Als je je altijd zo gedraagd, mag ik hopen dat je vroeg of laat van dit forum word gebannen!!! :(.

RE: Rem probleem

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem gehad, 20 keer ontlucht op de manier zoals het beschreven staat en nog geen resultaat. Tijdje mee gereden en toen een keer APK laten doen in Huissen met de opmerking over de remmen. Die hebben m ontlucht en presto keihard pedaaltje.
Schiet mij maar lek, wat doen zij dan anders dan ik? Kan het soms alleen goed met zo'n afpers apparaat?

RE: Rem probleem

misschien waren er toch leidingen verstopt? of hebben ze iets vervangen zonder te zeggen :P hahah kan ook toch?

RE: Rem probleem

@Bertan:
Gaat op de manier waarop... je kan iets ook anders zeggen/intikken...

RE: Rem probleem

Rene, waar reageer je nu precies op? [Edit: Ik zie dat het is aangepast] Linkaard heeft een PM van ondergetekende ontvangen hierover, preciese inhoud doet hier verder niet ter zake.

RE: Rem probleem

naja om er maar weer even op terug te komen. die slangen zijn het niet... nog meer suggesties?

RE: Rem probleem

Is dit probleem ooit opgelost geraakt?
Mn blauwe zit er ook mee, maar nog niet zo erg dat hij niks meer remt.

RE: Rem probleem

ja het is opgelost, in eerste instantie kwam het omdat mijn lagers versleten waren. die zijn toen vervangen. en het was weg. later kwam het weer terug waarschijnlijk omdat de lagers weer iets gezet waren en toen moest ik de wielnaaf nog eens aandraaien. sinds dien is het weg.