Kruimelpad
rem trommels achter
RE: rem trommels achter
Ingediend door Richard-T op do, 20-03-2003 23:30
Maarten van den Akker schreef:
geen verschil
Ben ik niet helemaal met je eens.
Mini's voor '84 hebben trommels zonder ingebouwde spacers en Mini's met schijfremmen voor hebben deze ingebouwde spacers wel.
Nu weet ik niet zeker vanaf waneer de brede trommels achter standaard werden. Ik dacht vanaf '87 oid. Maar ik weet wel dat de meeste 12 en 13 inch velgen niet passen op smalle trommels.
- Login of registreer om te reageren
Hier ff op voortbordurend:
Ik wil de spoorbreedte achter iets vergroten. Ik rij op 10 inch. Nu kan dit met spoorverbreders, maar er is dus ook zoiets als een brede trommel, met ingebouwde verbreder. Heeft dit nu ook invloed op je rempower (meer oppervlak ) of is het puur dezelfde trommel maar dan met spacer eraan?
Ik heb wel eens wat gelezen over minifins, is dat wat?
- Login of registreer om te reageren
Mooi spul, Minifins. Alleen de vraag hoeveel je er bij dagelijks gebruik aan hebt. Minifins zijn aluminium remtrommels (lichter, dus gunstig voor het onafgeveerd gewicht en dus de wegligging) met koelvinnen (waardoor ze koeler blijven en minder last hebben van fading - niet dat gewone trommels pertinent veel last hebben van fading, bij mijn weten).
- Login of registreer om te reageren
Ik heb de vraag misschien anders gelezen dan Richard T. Zoals ik het zie wil redhot 12" op een Mini van voor '84 plaatsen, correct me if I'm wrong, vandaar mijn antwoord op deze manier. Heb het zelf ook geprobeerd met 12"op trommels.
- Login of registreer om te reageren
Er rijdt nog ergens een grijze mini 1300, met een half loshangend voorfront rond, met rondom brede trommels!
- Login of registreer om te reageren
Maarten: de vraag was of er verschil was tussen trommels van voor en van na '84. Kennelijk is dat wel. Bedoel je dat er geen [i:1v7744sy]relevant[/i:1v7744sy] verschil is als je 12" velgen wil monteren? Want mij lijken die ingebouwde spacers vrij relevant...
[Typo]
- Login of registreer om te reageren
Ik wil ook van die superfins op mijn mini maar vraagje kan dit ook voor? Ik heb een mini van 83. Want ziet er een beetje weird uit als je voorwielen heel diep zitten terwijl ze achter uit je kasten "puilen"
Mzzl,
Daniel
Ps lassen is toch wel een leuke bezigheid!!!
- Login of registreer om te reageren
Dat kan wel, geloof ik. Ik weet alleen niet of de lagers voor daar evt. minder goed tegen kunnen dan achter. Ik zou persoonlijk liever mijn geld in schijfremmen voor steken, overigens.
- Login of registreer om te reageren
Voor en achter zijn de standaardtrommels inderdaad hetzelfde.
Mijn ervaring is(achteraf) dat een set goed afgestelde trommelremmen minstens evenveel stoppingpower hebben dan schijven(onbekrachtigd) op voorwaarde dat ze meticuleus worden afgesteld.
- Login of registreer om te reageren
Maarten van den Akker schreef:
Mijn ervaring is(achteraf) dat een set goed afgestelde trommelremmen minstens evenveel stoppingpower hebben dan schijven(onbekrachtigd) op voorwaarde dat ze meticuleus worden afgesteld.
Helemaal mee eens Maarten. Ben blij dat er nog mensen zijn die dit "weten". Trommels zijn onderhoudsgevoeliger, zwaarder, en hebben veel meer last van fading (slechter remmen tijdens LANG zwaar gebruik). Maar de stoppingpower is gelijk aan schijven, en het pendaalgevoel misschien wel prettiger, en dat zonder bekrachtiger.
- Login of registreer om te reageren
RE: rem trommels achter
Ingediend door Tikka op za, 22-03-2003 18:40
Ik ben het eens met Maarten en Bert. Ik rij rond op trommels en ze remmen goed. Oke , het is wat wennen als je net uit een moderne auto stapt maar als je goed doortrapt stoppen ze net zo snel en je hebt goed gevoel in je pendaal.
- Login of registreer om te reageren
RE: rem trommels achter
Ingediend door Mini Martin op za, 22-03-2003 19:27
Boy's ik ben het helemaal met jullie (Maarten,Tikka en Bert) eens.
Ik wil er op aanvullen dat remvertraging voor beide voertuigen gelijk zijn. En dit is een permanente eis van de toelatingskeuring.
grtzz Martin
- Login of registreer om te reageren
Ik ben het er ook mee eens, maar alleen als ze perfect zijn afgesteld. Het grote voordeel van schijfremmen is dat ze simpel in elkaar zitten. Daardoor kan er ook minder aan mankeren. Ze zijn bovendien altijd perfect afgesteld, bij trommelremmen moet je 'aan het stellen blijven'
Daarom ben ik voorstander van schijfremmen, maar tegen goede trommelremmen heb ik ook niks....
- Login of registreer om te reageren
Tja, ik heb geen ervaring met trommelremmen voor. Ik wil gerust geloven dat trommels evenveel vetragingspotentieel hebben als schijven; uiteindelijk zal het remoppervlak weinig verschil maken, en dat is toch in de basis waar het om gaat.
Ik vind echter de voordelen op het gebied van afstelling (trommelremmen: regelmatig stelle, zeker voor; schijfremmen: zelfstellend) en gevoeligheid voor fading (je hoeft er maar 1 keer last van te hebben...) toch wel heel erg duidelijk in het voordeel van schijven spreken. Overigens vergroot bekrachtiging niet het vertraginspotentieel van het remsysteem. Hooguit van het complete systeem (dus remsysteem plus bestuurder )
- Login of registreer om te reageren
RE: rem trommels achter
Ingediend door redhot op do, 20-03-2003 21:06
Hallo,
Weet iemand of er verschil in zit tussen de remtrommels van voor en na '84?
Kan ik op remtrommels van voor '84 12" velgen plaatsen?