Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

vandaag was ik begonne met de remmen, alles heeft een half jaar droog gelegen.
geen olie in de voorklauwen/leidingen

met ontluchten was ik achter aan begonnen, hier zat nog een klein beetje lucht in.
daarna het verdeler blok naar de voor leidingen.
en daarnaar de voor remmen. hier kwam veel lucht uit maar uiteindelijk alleen nog vloeistof.

nu komt hij naar 3 keer pompen een beetje op druk, maar met een stuk staal tussen de bouten draai je de schijf/trommel gewoon rond.

heb alles nog een keer "ontlucht" maar kwam alleen maar olie uit..



Waar kan dit aan liggen, en hoe kan ik dit fixxen???

gr
Bram

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

Ik weet natuurlijk niet hoe je remsysteem precies in elkaar zit, er zijn wel wat verschillen.
Zelf ontlucht ik altijd eerst voor en daarna achter i.v.m. de lengte van de remleiding.
Weet je zeker dat de zuigers voor, en remcilinders achter los zijn? Na anderhalf jaar droog kan één en ander best vast zitten. Er zijn vast nog ander mogelijkheden die ik nu even over het hoofd zie. Succes 8)

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

idd.. droog = meestal verrot / verroest
Kan ook nog op het hoogste punt lucht zitten: leiding tussen hoofdremcilinder en schutbord.
Moet ik zelf ook nog een keer checken want ik heb wel pedaal maar nog niet tevreden & overtuigd.

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

heb de leiding tussen de hoofdremcilinder en verdeler los gehad en er kwam vloeistof uit.

alle 4 de zuigers van de voorste klauwen bewegen nog en lekken niet,
ook de achteste remmen zitten niet vast of lekken niet.




alles nog een keer onlucht maar alleen maar vloeistof en geen lucht....
Wat kan dit zijn?


als je remt voel je een Heel klein beetje druk, tot Geen druk.
de remmen werken heel licht (je voelt wat weerstand als je het wiel draaid)
Zou het kunnen dan de hoofdremcilinder naar de knoppen is? (iig de rubbers)

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

Het zou kunnen dat je remslangen oud zijn geworden en ze nu uitzetten met remmen!

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

Idd wat Bart zegt heb ik tweemaal aan de hand gehad...dan heb voor je idee uiteindelijk goed druk op je pedaal en vervolgens remt alles heel slecht (met name bij de rubberen slangen).

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

Heb je de Haynes? Ik heb `m nu niet bij de hand. Maar er is per remsysteem een bepaalde volgorde van ontluchten.

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het dus geen lucht in het systeem is. De slangen zouden inderdaad een probleem kunnen zijn, maar na een paar keer pompen zou je dan toch een redelijk hard pedaal en voldoende remdruk moeten hebben. Als dat niet zo is lijkt de hoofdremcilinder inderdaad de oorzaak. Moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf nog niet eerder aan de hand heb gehad, en dus geen ervaring heb op dat gebied.
Naar mijn idee zou je dit vrij eenvoudig kunnen testen door een stuk blinde remleiding te monteren en nogmaals testen of je voldoende pedaaldruk krijgt. Weet alleen niet of het een beproefde methode is. 8)

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

en je rembekrachtiger of rempomp zit goed vast ?

Ook de verbinding van pedaal naar pomp?

Ik heb het eens gehad dat de bekrachtiging deels meebewoog, door het ontbreken van een bout, en dan kreeg hij ook altijd pas bij de 2de keer druk.

Vastgezet en klaar

grtz

default

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

Zitten wel de goede remcilinders achter (juiste inwendige diameter). Bleek bij ons dus te zijn, geen lucht, geen druk.

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

Voordat de mini uit elkaar ging werkenallea nog goed. Hoofdremcilinder ziet er van binnen goed uit, en alleen het boveste rubber zit een heel klein streepje op.

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

oke hij doet het weer.
heb de hoofdremcilinder gereviseerd.

ook zat er in beide klauwen nog een shitload aan lucht.
omdat deze helemaal leeg ware toen ze er op gingen bleef de lucht bij de buitenste zuiger zitten. en de ontluchting nippel zit onder aan de linker kant. niet echt goed ontworpen dus ;)
beide zuigers helemaal indrukken en onderste boven (met nippel boven) ontluchten

daarna de mini op de remme test bank gezet. en meer als voldoende remkracht

RE: Rem: Wel Vloeistof, geen lucht, beetje druk

Als je nippel aan de onderkant van de klauw zit heb je volgens mij de rechter klauw links zitten.Nippels zitten altijd boven.